Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka, zostało wyróżnione statuetką „Serce za serce”, przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi, za wsparcie budowy komory serca dla dzieci.
Biedronka od samego początku swojej działalności w Polsce, czyli od 15 lat, aktywnie działa na rzecz chorych i potrzebujących dzieci. Wspiera rodzinne festyny z okazji Dnia Dziecka, odwiedza maluchy z okazji Międzynarodowego Dnia Chorego, a także organizuje świąteczne paczki dla dzieci z najuboższych rodzin.
- Pomoc najmłodszym to jeden z priorytetów działań Biedronki – mówi Anna Sierpińska, dyrektor ds. personalnych w Jeronimo Martins Dystrybucja. – Zaangażowanie w prace nad budową pierwszej w Polsce sztucznej komory serca dla dzieci jak najbardziej wpisuje się w nasze działania społecznej odpowiedzialności. Cieszy nas, że możemy przyczynić się do realizacji tak cennej inicjatywy.
Dzięki wsparciu sponsorów, w tym właśnie Biedronki, Fundacja realizuje projekt budowy pierwszej w Polsce sztucznej komory serca dla dzieci. Misją tego programu jest rozwój polskiej kardiochirurgii oraz wprowadzenie do praktyki klinicznej nowoczesnych technologii w zakresie leczenia wad serca u najmłodszych.
Wyróżnienia zostały wręczone już po raz 19, w piątek 5 listopada w Zabrzu, podczas galowego koncertu, zorganizowanego przez Fundację. W tym roku wydarzenie miało szczególny charakter, ponieważ odbyło się dokładnie w 25. rocznicę pierwszego udanego przeszczepu serca w Polsce, którego dokonał zespół ze Śląskiego Centrum Chorób Serca pod kierunkiem prof. Religi.
Podczas koncertu wystąpili m.in. światowej sławy śpiewak operowy, Aleksander Teliga oraz tenor Maciej Komandera. Towarzyszyła im Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zabrzańskiej pod dyrekcją Sławomira Chrzanowskiego.
Biedronka realizuje wiele zadań z zakresu CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Pomoc w formie paczek, czy kolonii obejmuje równie dzieci pracowników. Biedronka prowadzi własne akcje charytatywne w ponad 1500 sklepach w Polsce oraz współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Są to m.in. kampanie promujące darowizny w ramach przekazania 1 proc. podatku na rzecz najmłodszych.