Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Finalizacja prac laboratoryjnych nad budową sztucznej komory serca dla dzieci

09.12.2010

Dzięki zakończeniu etapu eksperymentów laboratoryjnych, prace nad budową sztucznej komory serca dla dzieci będą mogły wejść w fazę badań klinicznych. Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci sklepów Biedronka, jest strategicznym partnerem projektu, którego realizacji dedykowano szczególne wsparcie.

Sztuczna komora serca to urządzenie niezbędne przy oczekiwaniu na transplantację serca, a także bardzo pomocne w leczeniu powikłań pooperacyjnych u najmłodszych. - Komory będą ratować życie dzieciom i pozwolą na skuteczniejsze leczenie chorób serca. Dlatego prace nad tym projektem oraz zaangażowanie naszego partnera są bardzo cenne. – mówi Jan Sarna, Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. Zbigniewa Religii w Zabrzu. Fundacja już od lat realizuje działania na rzecz rozwoju kardiochirurgii i wprowadzania do praktyki klinicznej nowoczesnych technik i technologii w zakresie leczenia serca.
Prace nad budową protezy rozpoczęły się w 2008r. w należącej do Fundacji, Pracowni Sztucznego Serca. W 2009r. roku wstępny wariant prototypu komory został poddany badaniom laboratoryjnym, które pozwoliły opracować szczegółową konstrukcję urządzenia. Kolejnym etapem były badania doświadczalne sprawdzające jak komora pracuje w bezpośrednim kontakcie z żywymi komórkami krwi. W roku 2010r. przeprowadzono badania komory na specjalnym stanowisku laboratoryjnym, opracowanym i uruchomionym we współpracy z austriackim instytutem bioinżynierii z Wiednia. Badanie to pozwala ocenić ryzyko wykrzepiania krwi wewnątrz protezy. Ta faza badań ostatecznie potwierdza także gotowość konstrukcji komory do prób na zwierzętach i badań klinicznych. Jeśli i te się powiodą, sztuczną komorę będzie można wykorzystywać jako standardową metodę leczenia skrajnej niewydolności krążenia u dzieci.
Projekt finansowany jest ze środków własnych fundacji oraz pochodzących ze zbiórki publicznej organizowanej w ramach wielu akcji o charakterze ogólnopolskim oraz od darczyńców. Dynamiczny postęp prac nad komorą możliwy jest także dzięki wsparciu partnera strategicznego kampanii „Z sercem dla serca”, czyli sieci Biedronka.
- Akcje na rzecz dzieci i profilaktyka prozdrowotna zajmują szczególne miejsce w naszych projektach społecznych. Aby dotrzeć do jak największej liczby osób, kierujemy je zarówno do naszych pracowników jak i klientów. Nasze zaangażowanie w projekt Fundacji było naturalną konsekwencją realizowanych wcześniej projektów. Finał prac nad sztuczną komorą serca dla dzieci bardzo nas cieszy. Możemy przyczyniać się do zapewniania dobrego życia w Polsce oraz oceniać konkretne efekty naszych działań – mówi Anna Sierpińska, dyrektor ds. personalnych w Jeronimo Martins Dystrybucja.
W tym roku Biedronka został również uhonorowana przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii statuetką „Serce za serce”, wręczaną najhojniejszym darczyńcom.
Ponadto dzięki swojej pozycji lidera, Biedronka włącza się w wiele innych działań takich jak m.in. wspieranie rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka, odwiedziny najmłodszych pacjentów szpitali z okazji Międzynarodowego Dnia Chorego, a także organizację świątecznych paczek dla dzieci z najuboższych rodzin. Biedronka dba także o nawyki żywieniowe najmłodszych i propagowanie zdrowego trybu życia.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Biedronka gotowa na wakacje! W niedzielę 29 czerwca sklepy czynne co najmniej do 23:30
27.06.2025
Informacje korporacyjne
Biedronka na fali – sklepy otwarte przez całą dobę
24.06.2025
Informacje korporacyjne
Jeronimo Martins i Biedronka otwierają drzwi do kariery
18.06.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause