Silne wyniki sprzedaży odnotowane w 2010 roku przez Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka, pozwoliły sieci na utrzymanie pozycji lidera na polskim rynku sprzedaży detalicznej.
- Biedronka odnotowała wzrost sprzedaży o 29,1%
- Jeronimo Martins Dystrybucja otworzyła 2 nowe Centra Dystrybucyjne:
w Koszalinie i w Skarbimierzu koło Brzegu - Sieć handlowa Biedronka powiększyła się o 197 nowych sklepów.
Ubiegły rok był kolejnym rokiem dobrych wyników sprzedaży dla Biedronki – największej w Polsce sieci handlowej. Sieć odnotowała wzrost sprzedaży za rok 2010 w wysokości 29,1% (+19,5% w PLN), osiągając tym samym wynik 4,8 miliardów euro. Wynik ten wsparty został poprzez dwucyfrowy wzrost parametru sprzedaży porównywalnej tzw. like-for-like, który wyniósł 11,6%. Firmie udało się otworzyć blisko 200 nowych sklepów. Z końcem 2010 roku w całym kraju funkcjonowało 1649 sklepów pod szyldem Biedronka.
Wzrost liczby odwiedzin klientów, a co ważne, zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego, to rezultat przyjętej przez JMD dynamicznej strategii, polegającej na dopasowywaniu oferty sieci do głównych potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów. Wszystko to przyczyniło się do wzrostu wskaźnika like-for-like.
Biorąc pod uwagę plan ekspansji sieci, pomimo problemów związanych z powodziami w części kraju, sieci udało się otworzyć 197 sklepów, z czego 92 w czwartym kwartale roku. Pozwoliło to zamknąć rok 2010, w którym Firma świętowała 15-lecie swojej działalności, wzrostem powierzchni sprzedaży sieci o 15,2%. Firma planuje utrzymać tempo rozwoju w ciągu najbliższych lat.
Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła w 2010 roku o 18,7%. W minionym roku sieć Biedronka wygenerowała 55,3% sprzedaży Grupy.
Complete information on the results of the JM Group is available at:
Pełne informacje na temat wyników Grupy JM są dostępne pod adresem:
http://www.jeronimomartins.pt/en/media/press_releases.aspx