strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Wyniki Biedronki za 2010 odzwierciedlają dynamiczny rozwój

19.01.2011

Silne wyniki sprzedaży odnotowane w 2010 roku przez Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka, pozwoliły sieci na utrzymanie pozycji lidera na polskim rynku sprzedaży detalicznej.

  • Biedronka odnotowała wzrost sprzedaży o 29,1%
  • Jeronimo Martins Dystrybucja otworzyła 2 nowe Centra Dystrybucyjne:
    w Koszalinie i w Skarbimierzu koło Brzegu
  • Sieć handlowa Biedronka powiększyła się o 197 nowych sklepów.

Ubiegły rok był kolejnym rokiem dobrych wyników sprzedaży dla Biedronki – największej w Polsce sieci handlowej. Sieć odnotowała wzrost sprzedaży za rok 2010 w wysokości 29,1% (+19,5% w PLN), osiągając tym samym wynik 4,8 miliardów euro. Wynik ten wsparty został poprzez dwucyfrowy wzrost parametru sprzedaży porównywalnej tzw. like-for-like, który wyniósł 11,6%. Firmie udało się otworzyć blisko 200 nowych sklepów. Z końcem 2010 roku w całym kraju funkcjonowało 1649 sklepów pod szyldem Biedronka.

Wzrost liczby odwiedzin klientów, a co ważne, zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego, to rezultat przyjętej przez JMD dynamicznej strategii, polegającej na dopasowywaniu oferty sieci do głównych potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów. Wszystko to przyczyniło się do wzrostu wskaźnika like-for-like.

Biorąc pod uwagę plan ekspansji sieci, pomimo problemów związanych z powodziami w części kraju, sieci udało się otworzyć 197 sklepów, z czego 92 w czwartym kwartale roku. Pozwoliło to zamknąć rok 2010, w którym Firma świętowała 15-lecie swojej działalności, wzrostem powierzchni sprzedaży sieci o 15,2%. Firma planuje utrzymać tempo rozwoju w ciągu najbliższych lat.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła w 2010 roku o 18,7%. W minionym roku sieć Biedronka wygenerowała 55,3% sprzedaży Grupy.
Complete information on the results of the JM Group is available at:

Pełne informacje na temat wyników Grupy JM są dostępne pod adresem:
http://www.jeronimomartins.pt/en/media/press_releases.aspx
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Ponad 33 000 przebadanych pracowników. Nowy rekord Biedronki
15.09.2023
Informacje korporacyjne
Wyższe pensje dla pracowników Biedronki
21.06.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka uruchamia ogromny program badań dla pracowników
13.06.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause