strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Biedronka kontynuuje swój konsekwentny rozwój uzyskując dobre wyniki w wymagającym środowisku rynkowym

22.02.2011

Jeronimo Martins Dystrybucja S.A., właściciel sieci sklepów Biedronka, odnotował w roku 2010 wzrost sprzedaży liczonej w euro o 29,1%, a w przypadku sprzedaży liczonej w PLN o 19,5%, co dało wartość sprzedaży netto 19,2 miliarda PLN. W ciągu zeszłego roku sieć Biedronka wzbogaciła się o 197 nowych sklepów, a zaplecze logistyczne uzupełniły 2 nowe centra dystrybucyjne zlokalizowane odpowiednio w Skarbimierzu i w Koszalinie.

Uzyskując w kolejnych latach dwucyfrowe wskaźniki wzrostu, Biedronka kontynuuje konsekwentny rozwój i realizuje plan rozwoju sieci. Co ważne, Biedronka pozostaje na rynku dystrybucji żywności synonimem efektywności kosztowej. Dzięki temu marka umacnia na rynku swój wizerunek lidera cenowego, łącząc go z najwyższą jakością produktów oferowanych codziennie ponad 3 milionom klientów.
Wyniki Biedronki w 2010 roku znalazły odzwierciedlenie w wynikach całej Grupy Jeronimo Martins, która wykazała ponad 40% wzrost zysku. Polska część firmy wygenerowała 60% EBITDA Grupy.
W Polsce, gdzie rozwój gospodarki stymuluje ewolucję potrzeb zakupowych, Biedronka od lat umiejętnie wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom i oczekiwaniom klientów. Sukces zawdzięcza ciągłemu rozwojowi oferowanych produktów i pracy nad asortymentem, wspieranym przez cotygodniowe porady dla klientów i dostarczane rozwiązania kulinarne. Takie podejście ma kluczowe znaczenie dla wyników osiąganych przez Biedronkę, w których kolejnym istotnym elementem jest wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like). W 2010 roku wyniósł on 11,6%.
Grupa Jeronimo Martins zrealizowała w 2010 roku inwestycje na poziomie 434,2 milionów euro, z czego 270,7 milionów (62,4%) stanowią inwestycje zrealizowane w Polsce. To pozwoliło na skuteczną realizację planów rozwojowych Biedronki. Efektem było otwarcie dwóch nowych centrów dystrybucji oraz 197 nowych sklepów pod logo Biedronki, co pozwoliło zakończyć rok z 9-cioma centrami dystrybucyjnymi zaopatrującymi sieć 1649 sklepów. Biedronka równolegle realizowała drugą część planu rozwoju, inwestując w istniejące sklepy poprzez remonty i modernizacje. Tego rodzaju inwestycje mają kluczowe znaczenie dla stałego wzrostu sprzedaży, ponieważ wzmacniają jakościowy filar wizerunku marki.
W 2011 roku Grupa Jeronimo Martins planuje zaangażowanie inwestycyjne na poziomie 450-500 milionów euro, z czego około 75% będą stanowiły inwestycje wspierające plany rozwoju sieci Biedronka oparte na podstawowym celu – wzbogaceniu sieci o 200 nowych sklepów. Biorąc pod uwagę, że prognozy dla polskiej gospodarki wskazują na systematyczny wzrost, Grupa Jeronimo Martins skupi swoje działania na zwiększaniu sprzedaży, celując w utrzymanie dwucyfrowego wskaźnika wzrostu.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Kolejni pracownicy Biedronki otrzymują podwyżki
01.02.2023
Informacje korporacyjne
Jest wiele powodów, by iść do Biedronki
17.01.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka przedłuża i rozszerza współpracę z PZPN
16.01.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause