W Dniu Kobiet ruszyła VII już edycja programu badań profilaktycznych dla pracowników Biedronki. W ramach programu Razem zadbajmy o zdrowie, firma zachęca do bezpłatnych badań dla pracowników prowadząc jednocześnie akcję edukacyjną skierowaną do klientów. W tym roku bohaterką kampanii została pracowniczka Biedronki, która dzięki badaniom wygrała walkę z chorobą.
Razem zadbajmy o zdrowie to zainicjowany w 2005r. i regularnie realizowany autorski program badań profilaktycznych dla kobiet (mammografia, USG piersi, cytologia) i mężczyzn (badania analityczne, USG, EKG, prostata). Badania dla kobiet trwają od marca do maja, zaś dla mężczyzn od czerwca do sierpnia. Do udziału w nim na podstawie specjalnego kuponu uprawnieni są wszyscy pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę w Biedronce. Badania przeprowadzane są w godzinach pracy. Projekt wspierają intensywne działania komunikacji wewnętrznej, prowadzone za pomocą gazety i poczty, plakatów, punktów i tablic informacyjnych.
- Mamy ambicję być najlepszym pracodawcą w każdym wymiarze. Ponieważ zdrowie jest kluczową wartością dla każdego, troska o zdrowie naszych pracowników jest priorytetem dla JMD. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, że warto podjąć wysiłek i zainicjować rozległy program profilaktyki zdrowotnej. Z dzisiejszej perspektywy widać, że program Razem zadbajmy o zdrowie jest nie tylko ceniony przez jego adresatów, ale przynosi konkretne efekty – mówi Anna Sierpińska, Dyrektor Personalny w JMD.
Partnerem merytorycznym projektu jest od początku Polski Komitet Zwalczania Raka, który zwraca uwagę na znaczenie profilaktyki.
Dostępność badań wykrywających wczesne formy nowotworów jest Polsce niezadowalająca, chociaż rak wcześnie wykryty jest niemal w 100% wyleczalny. Statystyki wskazują, że co trzeci Polak zachoruje na nowotwór złośliwy, a co czwarty umrze z tego powodu. Dlatego profilaktyka antynowotworowa jest niezmiernie ważna, a rola programów takich jak ten Razem zadbajmy o zdrowie, nie do przecenienia – podkreśla Beata Ziemkiewicz – Janota, Dyrektor ds. medycznych oraz Członek Zarządu Głównego Polskiego Komitetu Zwalczania Raka.
Potwierdzeniem jej słów jest przykład Agaty Jaśkiewicz, zastępcy kierownika sklepu Biedronka w Czarnej Białostockiej. Dzięki udziałowi w badaniach profilaktycznych wystarczająco wcześnie wykryto u niej gruczołowłókniaka i wygrała walkę z chorobą. Stając się ambasadorką obecną na materiałach komunikacyjnych, sama zachęca swe koleżanki do skorzystania z programu Razem zadbajmy o zdrowie.
Od 2005r. do udziału w programie zostało zaproszonych ponad 107 tys. kobiet i ponad 15 tys. mężczyzn. W tym roku kupony zostały wysłane do blisko 25 tys. pracowniczek. Szczególnie wysoka jest znajomość programu i ocena jego przydatności. Wewnętrzne badania satysfakcji pracowników z 2009 r. wskazują, że program Razem zadbajmy o zdrowie kierowany do kobiet jest przez 89% pracowników uważny za cenny, potrzebny i wartościowy, zaś adresowany do mężczyzn za cenny uważa 78% pracowników.
Biedronka zamierza nadal realizować program Razem zadbajmy o zdrowie. Jak zapewnia Anna Sierpińska:
Oprócz bezpośredniej ochrony zdrowia, nasze działania, dzięki ich wieloletniej kontynuacji, przynoszą też unikalny efekt edukacyjny. Większa świadomość pracowników i klientów przekłada się na zwiększone szanse skutecznej walki z chorobą. Źródłem wielkiej satysfakcji jest świadomość, że dzięki programom profilaktycznym kierowanym do ponad 30 000 pracowników Biedronki, w wielu przypadkach udało się zapobiec poważnej chorobie. Wzruszające relacje, którymi dzielą się z nami pracownicy, są tego dowodem i najlepszą nagrodą.
Kontynuacją programu dla pracowników jest kampania edukacyjna skierowana do klientów za pomocą plakatów wywieszanych w sklepach. W ubiegłym roku w sklepach Biedronka zakupy zrobiło średnio 66,4 mln osób miesięcznie. Placówki zlokalizowane w ponad 650 miejscowościach dają szansę na szerokie dotarcie z komunikatem i realizację projektów odpowiadających na ważne kwestie społeczne.
Biedronka od samego początku swojej obecności w Polsce, czyli już od ponad 15 lat, prowadzi wiele działań w ramach CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. M.in. aktywnie działa na rzecz chorych i potrzebujących dzieci. Wspiera rodzinne festyny z okazji Dnia Dziecka, organizowane przez Caritas, odwiedza maluchy z okazji Międzynarodowego Dnia Chorego, a także organizuje świąteczne paczki dla dzieci z najuboższych rodzin. Pomoc w formie paczek, czy kolonii obejmuje również dzieci pracowników. Biedronka prowadzi własne akcje charytatywne w ponad 1650 sklepach w Polsce oraz współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Są to przede wszystkim kampanie promujące darowizny w ramach przekazania 1 proc. podatku na rzecz najmłodszych. Biedronka współpracuje również z Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii, wspierając budowę sztucznego serca dla dzieci.