Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci sklepów Biedronka, planuje budowę kolejnego Centrum Dystrybucyjnego. Powierzchnia magazynowa nowego obiektu wyniesie 28,5 tys. mkw., a zatrudnienie znajdzie tam ponad 300 nowych pracowników. Dziesiąte już z kolei Centrum Dystrybucyjne Biedronki powstanie w Sieradzu, w województwie łódzkim.
Sieć Biedronka liczy obecnie nieco ponad 1700 sklepów, a do 2015 roku planuje zwiększyć tę liczbę do 3000. Tak dynamiczny rozwój sieci pociąga za sobą potrzebę szeregu inwestycji, w tym budowę nowych Centrów Dystrybucyjnych do obsługi powstających sklepów. Kolejne zbudowane zostanie w Centralnej Polsce, w Sieradzu. Rozpoczęcie działalności sieradzkiego Centrum planowane jest na koniec roku 2012 r.
Nowy obiekt będzie funkcjonował na terenie 14 ha, z czego jego powierzchnia magazynowa wyniesie 28,5 tys. mkw. (wielkość trzech boisk do piłki nożnej). Centrum będzie mogło pomieścić 12 350 palet magazynowych. Obsługa załadunkowo-rozładunkowa odbywać się będzie na 63 rampach, które będą zapewniały dostęp do każdego „podmagazynu”. Nowy obiekt będzie mógł obsługiwać od 150 do 180 placówek handlowych.
Najważniejsze atuty nowego obiektu to zapewnienie zdolności produkcyjnej (dostaw) do obsługi blisko położonych sklepów oraz optymalizacja kosztów całej sieci. Nie mniej ważne jest też to, że dzięki nowej inwestycji JMD w powiecie sieradzkim, gdzie bezrobocie wynosi ok. 13 proc., powstanie ponad 300 nowych miejsc pracy. Właściciele sieci Biedronka zapewniają, że współpraca z przedstawicielami lokalnych samorządów układa się bardzo dobrze. Centrum będzie działać w promieniu około 100 km.
Centra Dystrybucyjne to jeden z kluczowych elementów w systemie logistycznym Biedronki. Ponad 500 dostawców, którzy współpracują stale z siecią, dostarczają swoje towary właśnie do Centrów, położonych w różnych regionach kraju. Tam, w specjalnych magazynach, towar jest gotowy do dostarczenia do sklepów znajdujących się w obszarze działania danego Centrum. Kierownicy sklepów wysyłają drogą elektroniczną, połączoną w specjalną sieć za pomocą specjalnego oprogramowania, zapotrzebowanie swoich placówek na konkretne produkty. Dane te przetwarza Centrum Przetwarzania Danych w Kostrzynie, skąd są one rozsyłane do poszczególnych Centrów Dystrybucyjnych. Centra, dowożąc towar do sklepów, realizują zamówienia.