Pierwsze miejsce wśród sieci handlowych i awans do pierwszej dziesiątki wszystkich firm to wynik odnotowany przez Jeronimo Martins Dystrybucja w zestawieniu „500 Największych Firm w Europie Środkowo - Wschodniej”. V edycję tego międzynarodowego rankingu przygotowała firma doradcza Deloitte oraz dziennik „Rzeczpospolita”.
Głównym kryterium rankingu była wysokość przychodów ze sprzedaży osiągniętych w 2010 roku. Lista została stworzona na podstawie danych przekazanych przez firmy działające w Europie Środkowo – Wschodniej.
JMD jest tegorocznym liderem wśród firm handlowych, wyprzedzając Metro Group, które w ubiegłym roku uplasowało się na pierwszym miejscu. Firma Jeronimo Martins Dystrybucja poprawiła wynik, dzięki zwiększeniu sprzedaży o 30,3%., do ponad 5 mld euro. W ogólnym zestawieniu rankingu, Spółka uplasowała się na 10 miejscu i jako jedyna firma reprezentuje branżę handlową w pierwszej dziesiątce.
- Wysoka pozycja w rankingu „500 Największych Firm w Europu Środkowo - Wschodniej” dowodzi, że nasza strategia zorientowana na klienta, jest właściwa. – powiedział Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka. Obecnie posiadamy 1750 sklepów w ponad 750 polskich miejscowościach. Tak intensywny rozwój jest możliwy m.in. dzięki decyzji o przeznaczeniu na rozwój sieci Biedronka w całym roku 2011 około 75% budżetu inwestycyjnego Grupy Jeronimo Martins 450 mln EUR.
Jak podkreśla Tomasz Suchański, rozwój Biedronki to również ewolucja od sklepów będących typowymi dyskontami do nowoczesnych, przyjaznych klientom placówek, gdzie kilkudziesięcioprocentowy udział w asortymencie oferowanych produktów mają produkty świeże.