Biedronka, największa w Polsce sieć sklepów spożywczych, została laureatem Godła Jakości Obsługi 2011. Celem programu, w którego IV edycji wzięło udział aż trzy miliony konsumentów, jest regularne badanie jakości obsługi firm i instytucji, a więc wynikający z niej poziom satysfakcji klientów. Biedronka została wyróżniona już po raz trzeci, otrzymując zaszczytny tytuł Lidera Jakości Obsługi.
Podczas wczorajszej Gali, zorganizowanej w Business Centre Club w Warszawie, Godło Jakości Obsługi, w imieniu Jeronimo Martins Dystrybucja, odebrał Alfred Kubczak, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych. – Cieszy nas fakt, że nagrodę odbieramy już po raz trzeci. Nagroda ta potwierdza, iż konsekwentna strategia firmy, dla której jakość w każdym wymiarze, wyrażająca się zarówno w dbałości o walory produktów, jak i obsługi, a do tego łącząca w sobie unikatowe na rynku powiązanie jakości z niską ceną, została doceniona. Tym bardziej, że oceniającym nasze działania jest najważniejszy dla nas bezpośredni Klient. Odbierając to cenne wyróżnienie muszę wspomnieć o 32 tysiącach pracowników Biedronek, którzy codzienna pracą przyczyniają się do tak wysokiej oceny naszych usług. Z tego miejsca im gratuluję. – dodał Kubczak.
Godło Jakości Obsługi otrzymują wyłącznie te firmy i instytucje, które zdaniem klientów są dla nich przyjazne oraz oferują najwyższy standard obsługi. Specyfika badania polega na tym, że nie jest ono przeprowadzane przez ekspertów rynku, ani też instytucje badające ogólne opinie. Decydujący głos mają sami konsumenci, którzy korzystając z aplikacji umieszczonej na interaktywnej platformie programu lub za pośrednictwem portali społecznościowych wyrażają swoje opinie. Mogą też na bieżąco komentować działania firm, z których usług korzystają najczęściej. Badanie zostało przeprowadzone przez portal jakoscobslugi.pl
Priorytetem Biedronki, która jest wiodącym przykładem połączenia wysokiej jakości produktów oferowanych w niskich cenach, jest nie tylko rozwój samej oferty, ale zachowanie przy tym najwyższych standardów obsługi. To czy sklep jest przyjazny dla klienta, czy klient czuje się w nim dobrze, zależy często od samego pracownika, który jest ambasadorem marki. W trosce o klienta, aby zbudować odpowiednie postawy wśród pracowników firma realizuje specjalne szkolenia. Pracownicy są także nagradzani za swoje działania wobec konsumentów poprzez uczestnictwo w rozbudowanych programach socjalnych. Ci, którzy szczególnie sumiennie podchodzą do swoich obowiązków są również nagradzani finansowo. Ponadto, sklepy Biedronki odwiedzają tzw. tajemniczy klienci, których zadaniem jest kontrola jakości działań pracowników podczas ich codziennych obowiązków. Także ich uwagi i spostrzeżenia, są często podstawą do wypłacenie premii pracownikom za postawę wobec klienta. Firma od wielu lat prowadzi także działania monitorujące potrzeby klientów między innymi poprzez Biuro Obsługi Klienta, które dostępne jest całą dobę, a żadna z wątpliwości czy zapytań nie pozostaje bez odpowiedzi.