Biedronka, największa sieć sklepów w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej1 oraz oficjalny sponsor polskiej reprezentacji narodowej w piłce nożnej, wspiera młodych sportowców z domów dziecka. Za kilka lat także oni będą mieli szansę zostać powołani do drużyny narodowej!
„Nadzieja na Euro” - taką nazwę noszą Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej o Puchar Prezydenta m. st. Warszawy, których II edycja odbyła się 24 i 25 września br. w Warszawie. Partnerem wydarzenia, które skupia najlepszych młodych zawodników, a także daje im szansę na zaistnienie w świecie sportu została Biedronka.
- Doceniamy tego typu inicjatywy i bardzo chętnie je wspieramy. W ten sposób możemy pomóc w spełnianiu marzeń najmłodszych, nauczyć ich zasad fair play i umożliwić lepszy start w dorosłe życie. Podczas Mistrzostw - Nadzieja na Euro - kibicowaliśmy nie tylko drużynom z Polski, ale wszystkim młodym zawodnikom.– powiedziała Anetta Jaworska-Rutkowska przedstawiciel sieci sklepów Biedronka.
Młodzi zawodnicy rozgrywali swoje mecze na boisku KS Drukarz w Parku Skaryszewskim, w Warszawie. W turnieju wzieło udział 29 drużyn z całego świata, w tym reprezentacje domów dziecka z Francji, Słowacji, Ukrainy, Rosji i Czech. Ideą tej jednej z największych w Europie imprez sportowych dla dzieci z domów dziecka jest rozwijanie w młodych sportowcach pasji do piłki nożnej i poszukiwanie nowych talentów piłkarskich. W tegorocznych Mistrzostwa, które są kontynuacją zeszłorocznych Ogólnopolskich Mistrzostw Domów Dziecka w piłce nożnej wzięło udział blisko 300 osieroconych dzieci.
Biedronka od ponad 15 lat wspiera fundacje i organizacje dobroczynne. Sieć jest zaangażowana m.in. w organizację rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka zainicjowanych przez Caritas. Wspierała także prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznego serca dla najmłodszych. Bezpośrednia pomoc dociera również do dzieci samych pracowników Biedronki – w formie paczek świątecznych czy wyjazdów na kolonie. Biedronka prowadzi też własne akcje charytatywne w ponad 1750 sklepach w Polsce, m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórek prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności, podczas których, jednorazowo, uzyskuje się tysiące ton żywności dla potrzebujących.
1Na podstawie V edycji międzynarodowego rankingu „500 Największych Firm w Europie Środkowo - Wschodniej”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte oraz dziennik „Rzeczpospolita”.