W najbliższy piątek i sobotę, 14 i 15 października br., w wybranych sklepach sieci Biedronka, odbędzie się zbiórka opakowań szklanych wymienianych na sadzonkę rośliny doniczkowej. Celem kolejnej wspólnej akcji firmy Carlsberg Polska i sieci Biedronka jest budowanie i wzmacnianie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu. W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ok. 15 tys. osób, dzięki którym zebrano ponad 25 ton szkła. Tegoroczną akcję patronatem objęła organizacja odzysku Rekopol oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
Już w nadchodzący piątek i sobotę klienci sieci Biedronka, w sześciu miastach Polski, będą mogli wziąć udział w II edycji akcji ekologicznej – "Pielęgnujemy EKO - zwyczaje", zorganizowanej przez Biedronkę i Carlsberg Polska. Każdy, kto ma w domu opakowania szklane, takie jak butelki czy słoiki, będzie mógł je przynieść do sklepów Biedronka objętych akcją. Ta społeczna akcja odbędzie się w wybranych sklepach, znajdujących się w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu oraz Lublinie, w godzinach od 10.00 do 16.00.
Podczas edukacyjnej akcji "Pielęgnujemy EKO - zwyczaje" na parkingach sklepów, w specjalnie oznakowanych namiotach, będą wydawane wrzosy. W zamian za dostarczenie pięciu opakowań szklanych, klient otrzyma sadzonkę wrzosu. Jedna osoba będzie mogła otrzymać maksymalnie trzy roślinki doniczkowe.
"Docierając każdego dnia do blisko 3 mln klientów w 750 lokalizacjach w całej Polsce zdajemy sobie sprawę ze skali naszego działania. Staramy się ten fakt wykorzystać w celu propagowania dobrych praktyk w zakresie ekologii. Sukces ubiegłorocznej akcji skłonił nas do jej powtórzenia. W ten sposób uzupełniamy nasze codzienne działania związane z segregacją odpadów i ochroną środowiska."- mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości Jeronimo Martins Dystrybucja.
"Efekty wspólnej ubiegłorocznej akcji wskazują dużą potrzebę organizowania takich inicjatyw edukacyjnych. Od lat prowadzimy odpowiedzialną politykę ekologiczną i czujemy szczególną powinność wyjaśniania naszym konsumentom, co należy czynić z pustą butelką. Dlatego zachęcamy do segregacji odpadów i tak jak w przypadku tej akcji - promujemy recykling opakowań szklanych." - mówi Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.
Patronat merytoryczny nad akcją objęła organizacja odzysku Rekopol, która zapewni profesjonalny, proekologiczny recykling zgromadzonego szkła oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
To bardzo skuteczna inicjatywa, dlatego w pełni ją popierając, po raz drugi objęliśmy nad nią patronat. Wierzymy bowiem iż tego rodzaju działania promują w naszym społeczeństwie pozytywne i odpowiedzialne postawy wobec środowiska naturalnego i uwrażliwiają na potrzebę segregacji opakowań i recyklingu" – przekonuje doc. dr Monika Madej, Rektor Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
Komunikacja wydarzenia odbywa się na poziomie sklepów objętych tą akcją społeczną poprzez plakaty i ulotki. Materiały te przedstawiają mechanizm ekologicznej akcji oraz treści edukacyjne, które koncentrują się na korzyściach dla środowiska naturalnego, wynikających z właściwej segregacji odpadów szklanych. Ulotki prezentują jednocześnie prawidłowy sposób segregowania odpadów szklanych w domach i na osiedlach mieszkaniowych.
Akcją ekologiczną zostały objęte poniższe sklepy sieci Biedronka:
- Poznań ul. Bobrzańska 19
- Poznań ul. Piątkowska 78
- Poznań ul. Łukaszewicza 43
- Kraków ul. Powstańców 3
- Warszawa ul. Zwoleńska 122/128
- Warszawa ul. Warszawska 42
- Warszawa ul. Światowida 53e
- Lublin ul. Wolska 8A
- Lublin ul. Magnoliowa 1
- Lublin ul. Diamentowa 19
- Szczecin ul. Janickiego 24
- Szczecin ul. Kresowa 1
- Szczecin -Mierzyn ul. Welecka 2
- Wrocław Armii Krajowej 37
- Wrocław ul. Kiełczowska 70
Informacje o firmach:
Jeronimo Martins Dystrybucja jest właścicielem największej sieci detalicznej w Polsce Biedronka mającej ponad 1756 sklepów w ponad 750 lokalizacjach. Pracując z ponad pięciuset polskimi producentami Biedronka oferuje starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, codziennie w niskich cenach. Firma zatrudnia ponad 32.000 pracowników. Od 1995 r. JMD zainwestował w Polsce ponad 5 mld zł. Marka Biedronka jest jedną z najpopularniejszych i najcenniejszych polskich marek – została trzykrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands.
Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskim przemyśle piwowarskim, z udziałem w rynku na poziomi 15.5% (wg Nielsena, ujęcie ilościowe, grudzień 2010), dostarczając na rynek marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z portfela Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.