strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Wymień szkło na wrzosII Edycja akcji "Pielęgnujemy EKO - zwyczaje”

10.10.2011

W najbliższy piątek i sobotę, 14 i 15 października br., w wybranych sklepach sieci Biedronka, odbędzie się zbiórka opakowań szklanych wymienianych na sadzonkę rośliny doniczkowej. Celem kolejnej wspólnej akcji firmy Carlsberg Polska i sieci Biedronka jest budowanie i wzmacnianie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu. W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ok. 15 tys. osób, dzięki którym zebrano ponad 25 ton szkła. Tegoroczną akcję patronatem objęła organizacja odzysku Rekopol oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie.

Już w nadchodzący piątek i sobotę klienci sieci Biedronka, w sześciu miastach Polski, będą mogli wziąć udział w II edycji akcji ekologicznej – "Pielęgnujemy EKO - zwyczaje", zorganizowanej przez Biedronkę i Carlsberg Polska. Każdy, kto ma w domu opakowania szklane, takie jak butelki czy słoiki, będzie mógł je przynieść do sklepów Biedronka objętych akcją. Ta społeczna akcja odbędzie się w wybranych sklepach, znajdujących się w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu oraz Lublinie, w godzinach od 10.00 do 16.00.
Podczas edukacyjnej akcji "Pielęgnujemy EKO - zwyczaje" na parkingach sklepów, w specjalnie oznakowanych namiotach, będą wydawane wrzosy. W zamian za dostarczenie pięciu opakowań szklanych, klient otrzyma sadzonkę wrzosu. Jedna osoba będzie mogła otrzymać maksymalnie trzy roślinki doniczkowe.
"Docierając każdego dnia do blisko 3 mln klientów w 750 lokalizacjach w całej Polsce zdajemy sobie sprawę ze skali naszego działania. Staramy się ten fakt wykorzystać w celu propagowania dobrych praktyk w zakresie ekologii. Sukces ubiegłorocznej akcji skłonił nas do jej powtórzenia. W ten sposób uzupełniamy nasze codzienne działania związane z segregacją odpadów i ochroną środowiska."- mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości Jeronimo Martins Dystrybucja.
"Efekty wspólnej ubiegłorocznej akcji wskazują dużą potrzebę organizowania takich inicjatyw edukacyjnych. Od lat prowadzimy odpowiedzialną politykę ekologiczną i czujemy szczególną powinność wyjaśniania naszym konsumentom, co należy czynić z pustą butelką. Dlatego zachęcamy do segregacji odpadów i tak jak w przypadku tej akcji - promujemy recykling opakowań szklanych." - mówi Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.
Patronat merytoryczny nad akcją objęła organizacja odzysku Rekopol, która zapewni profesjonalny, proekologiczny recykling zgromadzonego szkła oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
To bardzo skuteczna inicjatywa, dlatego w pełni ją popierając, po raz drugi objęliśmy nad nią patronat. Wierzymy bowiem iż tego rodzaju działania promują w naszym społeczeństwie pozytywne i odpowiedzialne postawy wobec środowiska naturalnego i uwrażliwiają na potrzebę segregacji opakowań i recyklingu" – przekonuje doc. dr Monika Madej, Rektor Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
Komunikacja wydarzenia odbywa się na poziomie sklepów objętych tą akcją społeczną poprzez plakaty i ulotki. Materiały te przedstawiają mechanizm ekologicznej akcji oraz treści edukacyjne, które koncentrują się na korzyściach dla środowiska naturalnego, wynikających z właściwej segregacji odpadów szklanych. Ulotki prezentują jednocześnie prawidłowy sposób segregowania odpadów szklanych w domach i na osiedlach mieszkaniowych.
Akcją ekologiczną zostały objęte poniższe sklepy sieci Biedronka:
  • Poznań ul. Bobrzańska 19
  • Poznań ul. Piątkowska 78
  • Poznań ul. Łukaszewicza 43
  • Kraków ul. Powstańców 3
  • Warszawa ul. Zwoleńska 122/128
  • Warszawa ul. Warszawska 42
  • Warszawa ul. Światowida 53e
  • Lublin ul. Wolska 8A
  • Lublin ul. Magnoliowa 1
  • Lublin ul. Diamentowa 19
  • Szczecin ul. Janickiego 24
  • Szczecin ul. Kresowa 1
  • Szczecin -Mierzyn ul. Welecka 2
  • Wrocław Armii Krajowej 37
  • Wrocław ul. Kiełczowska 70

Informacje o firmach:

Jeronimo Martins Dystrybucja jest właścicielem największej sieci detalicznej w Polsce Biedronka mającej ponad 1756 sklepów w ponad 750 lokalizacjach. Pracując z ponad pięciuset polskimi producentami Biedronka oferuje starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, codziennie w niskich cenach. Firma zatrudnia ponad 32.000 pracowników. Od 1995 r. JMD zainwestował w Polsce ponad 5 mld zł. Marka Biedronka jest jedną z najpopularniejszych i najcenniejszych polskich marek – została trzykrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands.
Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskim przemyśle piwowarskim, z udziałem w rynku na poziomi 15.5% (wg Nielsena, ujęcie ilościowe, grudzień 2010), dostarczając na rynek marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z portfela Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause