W pierwszych dziewięciu miesiącach roku wartość sprzedaży i zysk grupy Jeronimo Martins silnie wzrosły dzięki doskonałym wynikom Biedronki. Na koniec trzeciego kwartału, wartość skonsolidowanej sprzedaży wyniosła 7 320 mln euro, co stanowi wzrost o 15,6% w ujęciu rok do roku. Zysk operacyjny (EBITDA) wzrósł o 19,5% i w dalszym ciągu rośnie szybciej niż sprzedaż, co odzwierciedla korzyści z efektów skali sieci Biedronka.
- Sprzedaż grupy Jeronimo Martins wzrosła o 15,6% do poziomu 7 320 mln euro
- Sprzedaż sieci sklepów Biedronka wzrosła o 24,9% w euro i o 25,3% w PLN do poziomu 17 390 mln PLN.
- Zysk operacyjny (EBITDA) Grupy Jeronimo Martins wzrósł o 19,5% i osiągnął wartość 527,2 mln euro.
„Utrzymujemy założone tempo rozwoju i umacniamy pozycję lidera – podsumowuje wyniki Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka, Tomasz Suchański. – Ten sukces nie byłby możliwy, gdyby nie rosnąca systematycznie liczba klientów. Nasza oferta najlepszych, w większości polskich produktów, oferowanych w codziennie niskich cenach jest doceniana przez kupujących w naszych sklepach. Chcemy być jak najbliżej każdego z nich. Dlatego inwestujemy w rozwój, uruchamiając wciąż nowe sklepy i wzmacniając jakość naszej oferty”.
W ciągu minionych trzech kwartałów Biedronka odnotowała wzrost sprzedaży o 25,3% w PLN, dzięki silnemu wzrostowi w ujęciu „like-for-like” (sprzedaż porównywalna) o 14,6% i otwarciu 117 nowych sklepów w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co stanowi wzrost powierzchni sprzedaży o 14,9%. Ponadto w tym samym okresie wyremontowano 55 istniejących sklepów.
Dla Biedronki przeznaczono 67% z 225 mln euro budżetu inwestycyjnego grupy JM w pierwszych trzech kwartałach tego roku. Rozwój Biedronki odzwierciedla korzyści skali działalności sieci, której sprzedaż wzrosła o ponad 20%, przy wzroście zysku operacyjnego (EBITDA) o 36,2% w PLN.
Pełne informacje o grupie JM pod adresem: