Sieć Biedronka została laureatem Złotego Godła w kategorii „Sklep spożywczy” tegorocznej edycji badania konsumenckiego European Trusted Brands 2012, organizowanego przez Reader’s Digest. Jest to już trzeci tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany Biedronce przez Reader’s Digest w ciągu ostatnich kilku lat.
European Trusted Brands jest jednym z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzanych w Europie. Prezentuje dominujące nastroje mieszkańców Europy, postawy i wartości, które kształtują opinie i decyzje klientów.
- Zdobycie Złotego Godła w badaniu European Trusted Brands 2012 to dla nas ogromna satysfakcja i dowód, że nasza strategia, której celem jest oferowanie najwyższej jakości produktów w niskich cenach, jest doceniana przez klientów. Szczególnie cenny jest dla nas fakt, że to właśnie głosy konsumentów zdecydowały o wyborze Biedronki jako jednej z najbardziej rozpoznawanych i godnych zaufania marek. To wielki kapitał zaufania i doskonała motywacja do dalszego rozwoju – powiedziała Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. Relacji Zewnętrznych, odbierając nagrodę.
W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands wzięło udział ponad 27 tysięcy respondentów z 15 krajów. Respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Marki wskazywane są również w kategoriach lokalnych. W tym roku w polskiej edycji badania pojawiło się 18 kategorii lokalnych. Złote Godło zostało przyznane markom, które uzyskały największą liczbę spontanicznie oddanych głosów.
Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.
Zaufanie do marki Biedronka potwierdzają także wyniki innych badań i konkursów. W 2011 roku Biedronka zdobyła Laur Konsumenta w kategorii: Sklepy Przyjazne Klientom. Jest także liderem i trzykrotnym laureatem Godła Jakości Obsługi. Sieć czterokrotnie została wyróżniona prestiżowym tytułem Superbrands. W VIII edycji rankingu „Najcenniejsze polskie marki” dziennika Rzeczpospolita, Biedronka zajęła 5. pozycję, wyprzedzając wszystkie firmy z sektora handlowego i spożywczego.
W celu zwiększenia satysfakcji Klientów sieć Biedronka przeprowadza w 2012 r. proces zmiany identyfikacji wizualnej marki. Obejmie on nie tylko logo, które zyskało bardziej nowoczesny, trójwymiarowy wygląd, ale również layout placówek. Układ sklepów staje się bardziej przejrzysty i wygodniejszy dla Klientów. Zmienił się w nich także układ produktów, lepiej wyeksponowane są artykuły świeże, takie jak nabiał, warzywa, owoce, pieczywo. Odzwierciedla to dbałość o codzienną jakość i stałą dostępność najświeższych produktów w sieci. Sieć Biedronka buduje zaufanie klientów współpracując z ponad 500 polskimi dostawcami i oferując wysokiej jakości polskie produkty w niskich cenach. Obecnie 9 na 10 artykułów dostępnych w Biedronce to produkty z Polski.