Sieć sklepów Biedronka otrzymała prestiżowy tytuł Superbrand, przyznawany najsilniejszym polskim markom. Sieć zdobyła nagrodę dzięki rozpoznawalności i wyrazistości swojego wizerunku oraz aktywnemu budowaniu relacji z klientami. To już trzeci w ostatnich latach tytuł Superbrands Polska dla Biedronki.
Uroczyste wręczenie statuetek odbyło się 25 maja w Warszawie, podczas Gali Finałowej VI edycji Superbrands Polska. Wyboru 56 tegorocznych laureatów Superbrands Polska dokonała Rada Marek - niezależny panel ekspertów: dziennikarzy, menadżerów w agencjach marketingowych, reklamowych, PR i firmach prowadzących badania rynku oraz przedstawicieli największych firm, którzy na co dzień zajmują się budową i zarządzaniem markami. Wśród głównych kryteriów oceny są m.in. rozpoznawalność i wyrazisty wizerunek marki, wyjątkowość korzyści, które oferuje, jej stały rozwój i aktywne budowanie relacji z klientami.
W ramach VI edycji projektu, po raz pierwszy w historii Superbrands w Polsce, o klasyfikacji najsilniejszych marek na krajowym rynku zadecydowała jednak nie tylko Rada, ale także grupa 2700 osób biorących udział w badaniu konsumenckim. Na ostateczne pozycje marek złożyły się skonsolidowane wyniki głosowania jurorów i konsumentów.
Według organizatorów Gali, Superbrand to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje konsumentom znaczące emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają. Korzyści te stanowią o jej przewadze nad markami konkurencyjnym. Status Superbrands przysługuje markom, które wypracowały sobie niezwykle silną pozycję w swojej branży. Najlepsze marki przedstawione zostaną w specjalnym Albumie Superbrands.
Tytuł Superbrand jest kolejną nagrodą potwierdzającą zaufanie do marki Biedronka. Sieć już trzykrotnie otrzymała tytuł Marki Godnej Zaufania, przyznawany w badaniu konsumenckim magazynu Readers’ Digest. W 2011 roku Biedronka zdobyła Laur Konsumenta w kategorii: Sklepy Przyjazne Klientom. Jest także liderem i trzykrotnym laureatem Godła Jakości Obsługi. Celem programu, w którym bierze udział kilka milionów konsumentów, jest regularne badanie jakości obsługi firm oraz instytucji i wynikającego z niej poziomu satysfakcji klientów. W VIII edycji rankingu „Najcenniejsze polskie marki” dziennika Rzeczpospolita Biedronka zajęła 5. pozycję, wyprzedzając wszystkie firmy z sektora handlowego i spożywczego.