Od 7 do 24 czerwca br. warszawiacy i odwiedzający stolicę turyści na nowo odkrywać mogą najpiękniejsze karty polskiego futbolu dzięki wystawie „Polska piłka – historie prawdziwe”. Ekspozycja prezentuje na kilkudziesięciu fotografiach, w tym także 3D, najwybitniejsze postacie polskiej piłki oraz momenty jej największej chwały. Wystawa organizowana jest z inicjatywy sieci sklepów Biedronka, Oficjalnego Sponsora Reprezentacji Polski w piłce nożnej.
To prawdziwa historia polskiego sportu w pigułce. Na 35 fotografiach można zobaczyć m.in. Kazimierza Górskiego czujnym okiem obserwującego trening swoich podopiecznych, Jana Tomaszewskiego unoszącego ręce w geście zwycięstwa na Wembley w 1973 r. czy też Gerarda Cieślika, który w 1957 r. wbił dwa pamiętne gole reprezentacji ZSRR.
Tomasz Wołek, dziennikarz i pasjonat piłki, który osobiście wybrał fotografie, pisze we wstępie do katalogu wystawy: „Na tych kilkudziesięciu zdjęciach mienią się wszystkimi kolorami tęczy żywe portrety ludzi z krwi i kości”.
Wystawę będzie można oglądać całą dobę. Stołeczna ekspozycja jest zwieńczeniem cyklu piłkarskich wystaw Biedronki, które odwiedziły do tej pory m.in. Toruń, Wrocław, Poznań i Gdańsk.
Zdjęcia z dotychczasowych wystaw można oglądać na stronie http://pilka.biedronka.pl.
Organizator wystawy, sieć sklepów Biedronka, od czerwca 2010 roku jest Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Wspierać będzie polskich piłkarzy do lipca 2014 roku. Obok opieki nad Reprezentacją Narodową sieć handlowa aktywnie angażuje się w liczne projekty z obszaru promocji sportu. Wspiera m.in. wydarzenia adresowane do najmłodszych. Biedronka dwukrotnie sponsorowała Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej, wsparła także pierwsze w historii Mistrzostwa Europy Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. Wydarzenia te organizowane są w ramach projektu „Nadzieja na Euro”.
Od 8 czerwca do 2 lipca 2012 roku Biedronka będzie razem z kibicami Reprezentacji Narodowej na FAN CITY TOUR. Jest to ogólnopolski projekt, którego celem jest organizacja 100 jednodniowych Mobilnych Stref Kibica w polskich miastach. W ciągu 20 dni strefy odwiedzi 500 000 kibiców.