Sieć sklepów Biedronka wraz z firmą Goclever Sp. z o.o. z Poznania przekazały na rzecz Fundacji Konferencji Episkopatu Polski „Dzieło Nowego Tysiąclecia” 40 tabletów. Zostaną one rozlosowane wśród stypendystów oraz mieszkańców Lublina i Zamościa w trakcie festynu, zorganizowanego z okazji obozu podopiecznych Fundacji, odbywającego się w dniach 4-16 lipca br. na Lubelszczyźnie.
Jest to już jedenasty obóz dla stypendystów organizowany przez Fundację „Dzieło Nowego Tysiąclecia”, która od 12 lat realizuje program przeznaczony dla uzdolnionej młodzieży pochodzenia wiejskiego. Obecnie uczestniczy w nim ponad 2500 stypendystów. W trakcie obozu młodzież będzie miała okazję poznać najważniejsze miejsca związane z Lublinem i Lubelszczyzną oraz zapoznać się z ofertą edukacyjną lubelskich uczelni. Szczególną okazją do tego wydarzenia jest przypadająca w tym roku 25. rocznica wizyty Jana Pawła II w Lublinie i na Majdanku.
„Bardzo chętnie wspieramy inicjatywy społeczne mające na celu pomoc najbardziej potrzebującym. Cieszę się, że możemy wspomóc Fundację „Dzieło Nowego Tysiąclecia”, której działania umożliwiają edukację dzieciom z najmniej zamożnych rodzin. Mam nadzieję, że pomoc sieci sklepów Biedronka przyczyni się do zainteresowania nie tylko działaniami Fundacji, ale przede wszystkim do zwiększenia wrażliwości na problem edukacji polskiej młodzieży” – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Polska S.A.
Sieć sklepów Biedronka od wielu lat aktywnie wspiera inicjatywy na rzecz dzieci i młodzieży. Współpracuje m.in. z Caritas Polska, przekazując żywność oraz produkty przydatne w gospodarstwie domowym. Jest również zaangażowana w organizację obchodów Międzynarodowego Dnia Chorego w warszawskich szpitalach dziecięcych. Biedronka wspierała także prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznego serca. Popularna sieć prowadzi też własne akcje charytatywne, w tym m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórki żywności organizowane wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności.
Działalność prospołeczna sieci Biedronka jest zauważana i doceniana, o czym świadczą liczne wyróżnienia i nagrody. Firma została dwukrotnie wyróżniona nagrodą „Ubi Caritas“ w kategorii „Darczyńca“. Jest również zdobywcą nagród, m.in.: „Złoty OTIS 2011“, „Najlepszy Partner w Biznesie 2011“ miesięcznika Home&Market oraz Serce za serce” Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi. W 2009 roku sieć sklepów Biedronka została laureatem rankingu „Pracodawca Godny Zaufania“ w kategorii “Sieci Handlowe” za politykę socjalną oraz programy umożliwiające podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Jest także zwycięzcą plebiscytu Know Health organizowanego w ramach I Międzynarodowego Forum Promocji i Profilaktyki Zdrowotnej. Za godne naśladowania praktyki w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu sieć Biedronka została wyróżniona m.in. przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Ponadstandardowe zaangażowanie sieci w działalność CSR zostało wyróżnione także przez redakcję Gazety Finansowej w Raporcie Społeczna Odpowiedzialność Biznesu“
Biedronka, która w 2010 roku została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej, uczestniczy także w wydarzeniach sportowych adresowanych do dzieci i młodzieży. Dwukrotnie była sponsorem Międzynarodowych Mistrzostw Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej w ramach projektu „Nadzieja na Euro”.