Kampania reklamowa sieci sklepów Biedronka "Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową" została uhonorowana nagrodą Effie w kategorii "Retail". To już trzecia statuetka Effie dla sieci sklepów należącej do Jeronimo Martins Polska.
Statuetkę odebrał zespół działu marketingu Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka, podczas Gali Effie Awards 2012, która odbyła się 8 października 2012 roku w Warszawie. Konkurs Effie ma największą rozpoznawalność w branży marketingowo-reklamowej i jest najbardziej cenionym konkursem w Polsce.
- Otrzymaliśmy Srebrne Effie w kategorii Retail za kampanię "Wszyscy jesteśmy drużyną narodową”. To już trzecia statuetka Effie dla sieci sklepów Biedronka. Dwie poprzednie, w 2008 i 2009 roku, zdobyła kampania "Produkty z Biedronki polecają się”. Effie Awards to konkurs nagradzający efektywne kampanie, których wyniki potwierdzają, że podjęta komunikacja marketingowa osiągnęła ponadprzeciętne efekty - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Działu Marketingu Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka.
W ramach kampanii „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” emitowane były reklamy, które wspierały Reprezentację oraz zachęcały do kibicowania Drużynie Narodowej. Spoty pojawiały się w telewizji i radiu. Były także widoczne w prasie i na billboardach.
Effie to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów marketingowych, cenionych na całym świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce od 1999 r. posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Jesteśmy obecnie jednym z 40 krajów na świecie, w których organizowany jest konkurs.
W Effie mogą zwyciężyć kampanie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę klienta. Docenia się przede wszystkim efektywną współpracę pomiędzy agencją a klientem, a także ich obopólne dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki. Statuetka Effie to nagroda za efektywność wypracowaną wspólnie.
W 2010 roku sieć Biedronka została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Wsparcie Drużyny Narodowej ma na celu integrację różnych grup wokół pozytywnego zjawiska społecznego, jakim jest kibicowanie Reprezentacji. Poza prowadzoną kampanią komunikacji marketingowej, pod hasłem „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową”, sieć Biedronka uczestniczy w ważnych wydarzeniach sportowych, takich jak „Nadzieja na Euro” - Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej, czy organizacje wystaw „Polska piłka – historie prawdziwe”, które to wydarzenia prezentowały największe sukcesy polskiej piłki. Biedronka wspiera także liczne imprezy z obszaru sportu, m.in. Europejski Kongres Byłych Piłkarzy, Galę Tygodnika „Piła Nożna”, Ogólnopolski Turniej Piłkarski Dziennikarzy Press Cup, Europejski Turniej Piłkarski Dziennikarzy Ostróda Cup. Z inicjatywy sieci Biedronka wydana została książka znanego dziennikarza i znawcy piłki nożnej Tomasza Wołka pt. „Futbol – historie prawdziwe”. Sieć jest także pomysłodawcą „Loży Piłkarskiej” – cyklicznych spotkań sportowców, polityków i dziennikarzy. Sponsorując piłkarzy sieć Biedronka chce także pokazać, że Drużyna Narodowa może być źródłem prawdziwej satysfakcji dla wszystkich Polaków.