Pierwsze 9 miesięcy 2012 r. było dla Grupy Jerónimo Martins i Jerónimo Martins Polska kolejnym okresem dynamicznego wzrostu. Pomimo trudniejszych warunków makroekonomicznych w Polsce i Portugalii, skonsolidowana sprzedaż Grupy Jerónimo Martins wzrosła w pierwszych 9 miesiącach br. o 8,7% osiągając wartość 7,95 mld euro. Dobry rezultat jest wynikiem konsekwentnego rozwoju sieci Biedronka, a także wzrostu udziałów w rynku portugalskim. Skonsolidowana sprzedaż Biedronki, najpopularniejszej sieci handlowej w Polsce, w pierwszych 9 miesiącach wzrosła o blisko 18%.
- Skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka w pierwszych 9 miesiącach br. wzrosła o 17,6% w PLN w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r. i wyniosła 20,46 mld zł.
- Sprzedaż LFL w sklepach sieci Biedronka wzrosła w pierwszych 9 miesiącach br. o 6,5%.
- Obroty sieci Biedronka stanowiły 61,2% całkowitych obrotów Grupy Jeronimo Martins.
- 2000 sklepów i 11 centrów dystrybucyjnych.
Pierwsze 9 miesięcy 2012 roku upłynęły dla sieci Biedronka pod znakiem realizacji planu zmiany aranżacji sklepów, dzięki czemu są one bardziej przejrzyste i wygodne dla Klientów. Wyeksponowane są w nich artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa, pieczywo, nabiał, mięso i ryby.
Realizacja ambitnego planu nie przeszkodziła sieci Biedronka w osiągnięciu znaczącego wzrostu sprzedaży i jednoczesnej kontynuacji planu otwarcia 250 nowych sklepów w 2012 r. 8 października br. otwierając w Łodzi swój 2000 sklep, sieć Biedronka położyła kolejny kamień milowy na drodze rozwoju w Polsce.
Przewidując trendy konsumenckie i szybko reagując na potrzeby polskich konsumentów sieć Biedronka umocniła w ciągu 9 miesięcy br. swoją pozycję, jako preferowanego sklepu spożywczego w Polsce i wzmocniła fundamenty do dalszego wzrostu.
„Dobre wyniki za dziewięć miesięcy 2012 r. potwierdzają, że sieć Biedronka umacnia pozycję lidera oraz relacje z polskimi klientami. Konsekwentnie i niezależnie od koniunktury realizujemy strategię, której głównymi filarami są: oferowanie produktów w codziennie niskich cenach, postawienie na współpracę z polskimi producentami i polskie produkty oraz dążenie, aby sklepy sieci Biedronka były jak najbliżej naszych Klientów. Model biznesowy sklepów Biedronka i ich mocna pozycja stanowią wystarczającą przesłankę do tego, aby oczekiwać kontynuacji pozytywnych wyników w całym roku 2012. Jest to dla nas szczególny okres. Zakończony został proces zmiany aranżacji sklepów, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów. Otworzyliśmy także dwutysięczną placówkę w Polsce i konsekwentnie realizować będziemy nasz priorytet, którym pozostaje otwarcie 3000 lokalizacji do końca 2015 r.” – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Wyniki uzyskane przez Biedronkę w pierwszych 9 miesiącach 2012 r. potwierdzają rolę działalności w Polsce jako głównego źródła wzrostu całej Grupy Jeronimo Martins. Obroty sieci Biedronka w pierwszych 9 miesiącach br. stanowiły 61,2% całkowitych obrotów Grupy Jeronimo Martins. Program inwestycyjny Grupy Jeronimo Martins w całym roku 2012 r. ma osiągnąć wartość około 650 mln euro, z czego ok. 80% zainwestowane zostanie w Polsce.
Dobre wyniki sieci Biedronka osiągnięte pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej pozwalają Grupie Jeronimo Martins z optymizmem patrzeć na wyniki sprzedaży i zyski w całym 2012 r.