Biedronka znalazła się na podium tegorocznego Rankingu Marek, przygotowanego przez redakcję „Rzeczpospolitej” i firmę Acropolis, zajmując trzecią pozycję. Wartość marki Biedronka wzrosła w tym roku aż o 61 proc.
W tegorocznym Rankingu Marek marka Biedronka została wyceniona na 2,755 mld zł, co oznacza 61-proc. wzrost w porównaniu z wynikami rankingu z 2011 roku. Był to jeden z najwyższych wzrostów, który pozwolił sieci przeskoczyć o dwie pozycje w rankingu i zająć trzecie miejsce. Wartość marki Biedronka w rankingu w ubiegłym roku oszacowana była na 1,7 mld zł. Pozwoliło to wówczas na zajęcie piątego miejsca.
Jesteśmy świadomi, że siła naszej marki wynika przede wszystkim z zaufania, jakim darzą nas Klienci. Cieszy nas, że Biedronka jest obecnie jedną z najcenniejszych i najbardziej rozpoznawanych polskich marek. Potwierdzają to też badania, z których wynika, że naszą markę rozpoznaje ponad 98 proc. Polaków – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci Biedronka.
Ranking Najcenniejszych Marek jest przygotowywany przez redakcję „Rzeczpospolitej” oraz firmę Acropolis od 2004 roku. Nagradzane są w nim zarówno najlepsze marki konsumenckie w 12 branżach jak i najbardziej wartościowe. Uroczyste wręczenie nagród nastąpiło 18 grudnia br. w Warszawie.
W tym roku po raz pierwszy nagrodzono również rekordzistów wzrostów wartości marek w ciągu ostatnich sześciu lat – Złota Szóstka. W Złotej Szóstce znalazły się trzy marki, które przez ostatnich sześć lat najwięcej zyskały na wartości, a także trójka tych, które nie mają sobie równych pod względem dynamiki budowy tej wartości.
Marka Biedronka w klasyfikacji najbardziej dynamicznych brandów nie miała sobie równych. W ciągu sześciu lat jej wartość wzrosła o 729 proc. To efekt między innymi dynamicznej ekspansji sieci.
Mijający rok był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju sieci Biedronka w Polsce. Najważniejszym wydarzeniem w 2012 roku, a zarazem kamieniem milowym na drodze naszego rozwoju, było otwarcie w październiku 2000. placówki w Polsce. Obecnie sieć Biedronka liczy już 2100 sklepów, a celem na najbliższe lata jest dalsze umacnianie pozycji naszej marki – w oparciu o doskonałą obsługę i wysokiej jakości produkty oferowane w niskich cenach. Dziękujemy raz jeszcze za przyznane wyróżnienia – powiedział Tomasz Suchański odbierając nagrodę.
W 2012 roku łączna wartość dziewiątej edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek przekroczyła 57 mld zł. Podobnie jak w ubiegłym roku utrzymano liczebność rankingu, czyli 330 pozycje. 194 marki zyskały na wartości, 115 straciło. Sieć sklepów Biedronka jest jedyną siecią detaliczną, która znalazła się w pierwszej dziesiątce najwartościowszych marek w Polsce w czterech kolejnych edycjach.
Wartość marki w zastosowanej w rankingu metodologii jest zależna od obecnej siły marki. W ubiegłym roku organizatorzy rankingu oparli się o badania Millward Brown SMG/KRC. Na podstawie zebranych danych dokonano oceny pozycji marek w czterech obszarach: pozycji rynkowej marki, zachowania klientów wobec marki, jej postrzegania oraz rodzaju rynku, na którym marka działa. Każdemu z tych obszarów została przyporządkowana waga. Ponieważ metodologię opracowano na potrzeby badania rynku polskiego, wyliczonej w ten sposób siły marki nie można porównywać bezpośrednio z wartościami z podobnych rankingów w innych krajach.