strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Biedronka na podium w Rankingu Najcenniejszych Marek

20.12.2012

Biedronka znalazła się na podium tegorocznego Rankingu Marek, przygotowanego przez redakcję „Rzeczpospolitej” i firmę Acropolis, zajmując trzecią pozycję. Wartość marki Biedronka wzrosła w tym roku aż o 61 proc.

W tegorocznym Rankingu Marek marka Biedronka została wyceniona na 2,755 mld zł, co oznacza 61-proc. wzrost w porównaniu z wynikami rankingu z 2011 roku. Był to jeden z najwyższych wzrostów, który pozwolił sieci przeskoczyć o dwie pozycje w rankingu i zająć trzecie miejsce. Wartość marki Biedronka w rankingu w ubiegłym roku oszacowana była na 1,7 mld zł. Pozwoliło to wówczas na zajęcie piątego miejsca.
Jesteśmy świadomi, że siła naszej marki wynika przede wszystkim z zaufania, jakim darzą nas Klienci. Cieszy nas, że Biedronka jest obecnie jedną z najcenniejszych i najbardziej rozpoznawanych polskich marek. Potwierdzają to też badania, z których wynika, że naszą markę rozpoznaje ponad 98 proc. Polaków – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci Biedronka.
Ranking Najcenniejszych Marek jest przygotowywany przez redakcję „Rzeczpospolitej” oraz firmę Acropolis od 2004 roku. Nagradzane są w nim zarówno najlepsze marki konsumenckie w 12 branżach jak i najbardziej wartościowe. Uroczyste wręczenie nagród nastąpiło 18 grudnia br. w Warszawie.
W tym roku po raz pierwszy nagrodzono również rekordzistów wzrostów wartości marek w ciągu ostatnich sześciu lat – Złota Szóstka. W Złotej Szóstce znalazły się trzy marki, które przez ostatnich sześć lat najwięcej zyskały na wartości, a także trójka tych, które nie mają sobie równych pod względem dynamiki budowy tej wartości.
Marka Biedronka w klasyfikacji najbardziej dynamicznych brandów nie miała sobie równych. W ciągu sześciu lat jej wartość wzrosła o 729 proc. To efekt między innymi dynamicznej ekspansji sieci.
Mijający rok był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju sieci Biedronka w Polsce. Najważniejszym wydarzeniem w 2012 roku, a zarazem kamieniem milowym na drodze naszego rozwoju, było otwarcie w październiku 2000. placówki w Polsce. Obecnie sieć Biedronka liczy już 2100 sklepów, a celem na najbliższe lata jest dalsze umacnianie pozycji naszej marki – w oparciu o doskonałą obsługę i wysokiej jakości produkty oferowane w niskich cenach. Dziękujemy raz jeszcze za przyznane wyróżnienia – powiedział Tomasz Suchański odbierając nagrodę.
W 2012 roku łączna wartość dziewiątej edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek przekroczyła 57 mld zł. Podobnie jak w ubiegłym roku utrzymano liczebność rankingu, czyli 330 pozycje. 194 marki zyskały na wartości, 115 straciło. Sieć sklepów Biedronka jest jedyną siecią detaliczną, która znalazła się w pierwszej dziesiątce najwartościowszych marek w Polsce w czterech kolejnych edycjach.
Wartość marki w zastosowanej w rankingu metodologii jest zależna od obecnej siły marki. W ubiegłym roku organizatorzy rankingu oparli się o badania Millward Brown SMG/KRC. Na podstawie zebranych danych dokonano oceny pozycji marek w czterech obszarach: pozycji rynkowej marki, zachowania klientów wobec marki, jej postrzegania oraz rodzaju rynku, na którym marka działa. Każdemu z tych obszarów została przyporządkowana waga. Ponieważ metodologię opracowano na potrzeby badania rynku polskiego, wyliczonej w ten sposób siły marki nie można porównywać bezpośrednio z wartościami z podobnych rankingów w innych krajach.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause