strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Sieć Biedronka kontynuuje szybki rozwój i zamyka rok wzrostem – wyniki za 2012 rok

28.02.2013

W 2012 roku sieć sklepów Biedronka wzmocniła swoją wiodącą pozycję na rynku, pozostając głównym źródłem rozwoju i rentowności Grupy Jerónimo Martins. Mimo spadku konsumpcji w Portugalii i spowolnienia gospodarczego w Polsce, skonsolidowana sprzedaż Grupy Jerónimo Martins wzrosła w roku 2012 o 10,5% do 10,9 miliarda euro. Sprzedaż netto sieci sklepów Biedronka w złotych wzrosła o 17,9% do 28,1 miliarda złotych.

Kluczowe liczby w roku 2012:
  • Sprzedaż netto sieci Biedronka w 2012 r. wzrosła w złotych o 17,9% w porównaniu z rokiem 2011 i wyniosła 28,1 miliarda zł (6,7 miliarda euro);
  • Sprzedaż LFL (porównywalna) sieci Biedronka wzrosła o 6,4%;
  • Sprzedaż sieci Biedronka stanowiła około 62% całkowitej sprzedaży Grupy Jeronimo Martins;
  • Otwarto 263 sklepy Biedronka i 2 nowe centra dystrybucyjne.
Oprócz zwiększenia dystansu do konkurencji i powiększenia udziału w rynku, rok 2012 przyniósł jeszcze kilka innych pamiętnych wydarzeń dla sieci Biedronka.
Po odświeżeniu logo i przeprowadzeniu nowej kampanii marketingowej sieci Biedronka, pierwsze dziewięć miesięcy roku 2012 roku upłynęło pod znakiem zmiany układu sklepów. Zmiany aranżacji w ponad 1700 placówek zostały zakończone w październiku minionego roku. Sklepy stały się jeszcze bardziej wygodne dla Klientów. Wyeksponowano artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa, pieczywo, nabiał, świeże mięso i ryby. Obecnie ponad 90% produktów spożywczych w Biedronce pochodzi od polskich dostawców; odsetek ten sięga niemal 100% w przypadku mleka, nabiału i pieczywa.
Modernizacja wystroju sklepów nie przeszkodziła sieci Biedronka w konsekwentnej realizacji planu otwarć. W 2012 r. uruchomiono dwa nowe Centra Dystrybucyjne i 263 nowych sklepów. Otwierając w Łodzi swój 2000. sklep w październiku 2012 r., Biedronka położyła kolejny kamień milowy na drodze rozwoju w Polsce. Na koniec roku sieć liczyła 2125 sklepów. Szybką ekspansję wsparło przeznaczenie na rozwój sieci Biedronka kwoty 398 milionów euro, stanowiącej 85% budżetu inwestycyjnego Grupy Jerónimo Martins.
Przewidując trendy konsumenckie i szybko reagując na potrzeby polskich klientów, sieć Biedronka umocniła w 2012 r. swoją pozycję ulubionego sklepu spożywczego w Polsce i wzmocniła fundamenty do dalszego wzrostu. Klienci docenili wysiłki sieci: w 2012 roku Biedronka po raz pierwszy zanotowała 1 miliard wizyt w swoich sklepach, a także osiągnęła pozycję czwartej co do wielkości firmy w Polsce i trzeciej najbardziej wartościowej polskiej marki.
„Wyniki Biedronki wyróżniają się na tle rezultatów osiąganych przez inne podmioty z branży. Dlatego, mimo trudnego otoczenia gospodarczego, pozwalają nam z optymizmem spoglądać na bieżący, 2013 rok. Rozwijając sieć i ofertę, chcemy być jeszcze bliżej naszych klientów i lepiej spełniać ich oczekiwania. Ponieważ wyniki potwierdzają, że sprawdza się nasza długoletnia strategia, jej główne filary pozostają niezmienne. Wysoka jakość i niskie ceny na co dzień to nasza stała oferta dla klientów Biedronki. Rozwój kategorii produktów świeżych i oparcie asortymentu na wyrobach polskich producentów to równie ważne elementy oferty. Z tą ofertą jesteśmy obecni już w ponad 800 miejscowościach i dalej dążymy do zrealizowania celu, jakim jest sieć 3000 sklepów w 2015 roku” – podkreśla Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Wyniki uzyskane przez Biedronkę w 2012 r. potwierdzają znaczącą rolę działalności w Polsce jako głównego źródła wzrostu całej Grupy Jeronimo Martins. Obroty sieci Biedronka w 2012 r. stanowiły ok. 62% całkowitych obrotów Grupy. Polska sieć pozostaje więc największym strategicznym priorytetem inwestycyjnym Jeronimo Martins. W 2013 roku Grupa planuje zainwestować od 650 do 700 milionów euro, z czego około 70% w Biedronkę. Plany rozwojowe sieci sklepów Biedronka na 2013 rok przewidują otwarcie około 290 sklepów i dwóch kolejnych Centrów Dystrybucji, zgodnie z planami posiadania 3000 sklepów do końca 2015 roku.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause