W 2012 roku sieć sklepów Biedronka wzmocniła swoją wiodącą pozycję na rynku, pozostając głównym źródłem rozwoju i rentowności Grupy Jerónimo Martins. Mimo spadku konsumpcji w Portugalii i spowolnienia gospodarczego w Polsce, skonsolidowana sprzedaż Grupy Jerónimo Martins wzrosła w roku 2012 o 10,5% do 10,9 miliarda euro. Sprzedaż netto sieci sklepów Biedronka w złotych wzrosła o 17,9% do 28,1 miliarda złotych.
Kluczowe liczby w roku 2012:
- Sprzedaż netto sieci Biedronka w 2012 r. wzrosła w złotych o 17,9% w porównaniu z rokiem 2011 i wyniosła 28,1 miliarda zł (6,7 miliarda euro);
- Sprzedaż LFL (porównywalna) sieci Biedronka wzrosła o 6,4%;
- Sprzedaż sieci Biedronka stanowiła około 62% całkowitej sprzedaży Grupy Jeronimo Martins;
- Otwarto 263 sklepy Biedronka i 2 nowe centra dystrybucyjne.
Oprócz zwiększenia dystansu do konkurencji i powiększenia udziału w rynku, rok 2012 przyniósł jeszcze kilka innych pamiętnych wydarzeń dla sieci Biedronka.
Po odświeżeniu logo i przeprowadzeniu nowej kampanii marketingowej sieci Biedronka, pierwsze dziewięć miesięcy roku 2012 roku upłynęło pod znakiem zmiany układu sklepów. Zmiany aranżacji w ponad 1700 placówek zostały zakończone w październiku minionego roku. Sklepy stały się jeszcze bardziej wygodne dla Klientów. Wyeksponowano artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa, pieczywo, nabiał, świeże mięso i ryby. Obecnie ponad 90% produktów spożywczych w Biedronce pochodzi od polskich dostawców; odsetek ten sięga niemal 100% w przypadku mleka, nabiału i pieczywa.
Modernizacja wystroju sklepów nie przeszkodziła sieci Biedronka w konsekwentnej realizacji planu otwarć. W 2012 r. uruchomiono dwa nowe Centra Dystrybucyjne i 263 nowych sklepów. Otwierając w Łodzi swój 2000. sklep w październiku 2012 r., Biedronka położyła kolejny kamień milowy na drodze rozwoju w Polsce. Na koniec roku sieć liczyła 2125 sklepów. Szybką ekspansję wsparło przeznaczenie na rozwój sieci Biedronka kwoty 398 milionów euro, stanowiącej 85% budżetu inwestycyjnego Grupy Jerónimo Martins.
Przewidując trendy konsumenckie i szybko reagując na potrzeby polskich klientów, sieć Biedronka umocniła w 2012 r. swoją pozycję ulubionego sklepu spożywczego w Polsce i wzmocniła fundamenty do dalszego wzrostu. Klienci docenili wysiłki sieci: w 2012 roku Biedronka po raz pierwszy zanotowała 1 miliard wizyt w swoich sklepach, a także osiągnęła pozycję czwartej co do wielkości firmy w Polsce i trzeciej najbardziej wartościowej polskiej marki.
„Wyniki Biedronki wyróżniają się na tle rezultatów osiąganych przez inne podmioty z branży. Dlatego, mimo trudnego otoczenia gospodarczego, pozwalają nam z optymizmem spoglądać na bieżący, 2013 rok. Rozwijając sieć i ofertę, chcemy być jeszcze bliżej naszych klientów i lepiej spełniać ich oczekiwania. Ponieważ wyniki potwierdzają, że sprawdza się nasza długoletnia strategia, jej główne filary pozostają niezmienne. Wysoka jakość i niskie ceny na co dzień to nasza stała oferta dla klientów Biedronki. Rozwój kategorii produktów świeżych i oparcie asortymentu na wyrobach polskich producentów to równie ważne elementy oferty. Z tą ofertą jesteśmy obecni już w ponad 800 miejscowościach i dalej dążymy do zrealizowania celu, jakim jest sieć 3000 sklepów w 2015 roku” – podkreśla Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Wyniki uzyskane przez Biedronkę w 2012 r. potwierdzają znaczącą rolę działalności w Polsce jako głównego źródła wzrostu całej Grupy Jeronimo Martins. Obroty sieci Biedronka w 2012 r. stanowiły ok. 62% całkowitych obrotów Grupy. Polska sieć pozostaje więc największym strategicznym priorytetem inwestycyjnym Jeronimo Martins. W 2013 roku Grupa planuje zainwestować od 650 do 700 milionów euro, z czego około 70% w Biedronkę. Plany rozwojowe sieci sklepów Biedronka na 2013 rok przewidują otwarcie około 290 sklepów i dwóch kolejnych Centrów Dystrybucji, zgodnie z planami posiadania 3000 sklepów do końca 2015 roku.