Zrównoważona ekspansja sieci sklepów Biedronka w Polsce może być wzorem dla całego rynku – uznali eksperci z branży nieruchomości handlowych. Sieć otrzymała nagrodę Shopping Center Forum Awards 2013 w kategorii Best Expansion Retailer of the Year 2013. Została także nominowana w kategorii: FMCG Retailer of the Year 2013 oraz Discount Retailer of the Year 2013.
Nagrody Shopping Center Forum Awards 2013 przyznane zostały na podstawie werdyktu jury złożonego z wybitnych specjalistów związanych z rynkiem nieruchomości handlowych. Spośród 50 sieci handlowych wyłonione zostały najlepsze marki w 18 kategoriach, które nagrodzono w trakcie Shopping Center Forum 2013. Jest to organizowane od 2005 r. cykliczne spotkanie najemców oraz inwestorów centrów handlowych i jednocześnie największa tego typu impreza w Polsce i Europie Środkowej. Organizatorem wydarzenia jest BROG Media Biznesu – wydawca portalu centrów handlowych Retailnet.pl oraz miesięcznika Shopping Center Poland.
Nagrodę Best Expansion Retailer of the Year 2013 w imieniu Jeronimo Martins Polska odebrała Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR.
– Chciałabym podkreślić, że motorem dynamicznego rozwoju sieci Biedronka w Polsce są przede wszystkim nasi Klienci. Od ponad 18 lat staramy się dopasować do ich potrzeb i jak najlepiej spełniać ich oczekiwania, dlatego też jesteśmy już w ponad 800 miejscowościach w całej Polsce, a w 2015 roku planujemy mieć 3000 placówek, aby być jak najbliżej naszych Klientów – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska.
Skalę rozwoju sieci Biedronka w Polsce doskonale obrazują liczby. Od 2000 roku liczba jej placówek wzrosła o 261 proc., zaś sprzedaż i liczba odwiedzin klientów o blisko 1400 proc. Także ubiegły rok był dla sieci Biedronka kolejnym okresem dynamicznego rozwoju i powiększania przewagi konkurencyjnej. W tym okresie otwarto 263 nowe placówki sieci. Na koniec 2012 r. klienci mogli robić zakupy w 2125 sklepach Biedronka w całej Polsce. Padł także historyczny rekord – w 2012 roku sklepy Biedronka zanotowały ponad miliard wizyt Klientów. Sieć Biedronka przeprowadziła również ambitny plan zmiany wizualizacji i modernizacji sklepów. Nowe placówki są wygodniejsze dla Klientów. Wyeksponowano w nich artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa, pieczywo, nabiał, świeże mięso i ryby. Intensywny rozwój możliwy był dzięki dużej skali inwestycji, które wyniosły w ub. roku blisko 400 mln euro. Plany na 2013 rok przewidują otwarcie około 290 sklepów i dwóch kolejnych Centrów Dystrybucji. Do 2015 roku sieć planuje mieć w Polsce 3000 sklepów.