Już po raz czwarty w historii badań konsumenckich European Trusted Brands sieć Biedronka znalazła się w gronie marek cieszących się największym zaufaniem konsumentów. W tegorocznej edycji badań Biedronka została liderem w kategorii Sklep Spożywczy – uzyskując Złote Godło Marki Godnej Zaufania 2013. Konsumenci docenili także proekologiczne działania sieci Biedronka. Dzięki ich głosom otrzymała ona tytuł Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku wśród sklepów spożywczych.
Przyznanie Złotego Godła Marki Godnej Zaufania oznacza, że sieć Biedronka otrzymała największą procentowo liczbę głosów oddanych w danej kategorii branżowej na najbardziej godną zaufania markę. O niesłabnącym zaufaniu, którym cieszy się sieć Biedronka wśród polskich konsumentów, świadczy fakt, że w kategorii Sklep Spożywczy otrzymała ponad 20 proc. głosów więcej niż kolejna w zestawieniu marka handlowa.
- Zaufanie naszych Klientów jest dla nas najcenniejszym kapitałem. Od początku działalności w Polsce strategię sieci Biedronka budujemy nie tylko w oparciu o codziennie niskie ceny i najwyższą jakość oferowanych produktów, ale także w oparciu o najwyższe standardy obsługi Klientów. Obecnie ponad 73 proc. Polaków regularnie robi zakupy w sklepach sieci Biedronka. Potwierdza to z jednej strony słuszność naszych działań, z drugiej zaś mobilizuje nas do ciągłego podnoszenia standardów i umocnienia zaufania Polaków do marki Biedronka – mówi Jakub Cichecki, dyrektor działu marketingu Jeronimo Martins Polska.
Integralnym elementem modelu funkcjonowania sieci Biedronka jest także zaangażowanie w działania proekologiczne. W XIII edycji European Trusted Brands działania sieci na tym polu uhonorowane zostały przyznaniem Godła Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku. Polityka środowiskowa Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, realizowana jest w trzech głównych obszarach: przeciwdziałania zmianom klimatycznym, zachowania bioróżnorodności oraz gospodarki odpadami.
Sieć Biedronka konsekwentnie wprowadza nowe proekologiczne, przyjazne środowisku, rozwiązania. Od 2008 roku rozwija projekt sklepów ekologicznych, umożliwiających ograniczenie zużycia energii, wody i produkcji odpadów. Obecnie trwają intensywne prace nad projektem sklepu ekologicznego drugiej generacji. Sieć Biedronka ogranicza negatywny wpływ na środowisko także dzięki usprawnieniu logistyki. Dzięki współpracy z lokalnymi dostawcami i powiększaniu sieci centrów dystrybucyjnych skracana jest droga, którą pokonują samochody dostawcze do sklepów. Od 2011 r. do floty sieci Biedronka dołączyły bardzo nowoczesne, ekologiczne i przyjazne środowisku samochody ciężarowe. Każdego roku firma podejmuje także szereg inicjatyw promujących postawy proekologiczne wśród klientów i pracowników, w tym m.in. “Pielęgnujemy EKOzwyczaje" i „Zgrani z naturą” oraz zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego "ECOdzień".
European Trusted Brands jest jednym z największych i najszerzej zakrojonych projektów konsumenckich w Europie. Prowadzony jest przez europejskie edycje miesięcznika Reader’s Digest. Jego celem jest określenie stopnia zaufania Europejczyków do instytucji i marek produktów oraz poznanie postaw i wartości, które kształtują ich opinie i decyzje. W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands uczestniczyło ponad 18 tys. konsumentów z 12 krajów. W badaniach przeprowadzonych w Polsce wzięła udział grupa ponad 1000 osób. Respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów, oraz w 16 kategoriach lokalnych.