strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Biedronka wyróżniona w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju

12.09.2013

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, otrzymał wyróżnienie w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju za działania w zakresie świadomego gospodarowania odpadami. Działania te wzmacniają i uwiarygadniają wizerunek firmy jako godnego zaufania członka środowiska naturalnego. Organizatorami konkursu są magazyn „Forbes” oraz firma doradcza PwC.

Konkurs wyłonił najlepsze praktyki w zakresie zrównoważonego rozwoju, które pomagają firmom w minimalizowaniu ich negatywnego wpływu na otoczenie. Wybrano przedsiębiorstwa, które są pionierami w swoich branżach. Do konkursu zgłoszono 80 praktyk, pośród których Kapituła Konkursu wybrała trzy zwycięskie oraz przyznała 12 wyróżnień. W przypadku sieci Biedronka doceniono działania w zakresie gospodarowania odpadami.
- Działania na rzecz środowiska naturalnego należą do filarów strategii naszej firmy, tym bardziej cieszymy się z wyróżnienia w konkursie. Korzystając z ogromnej skali dotarcia do Konsumentów, za pomocą naszych placówek, staramy się zwiększać świadomość społeczną, związaną z segregacją odpadów i ochroną środowiska. Cele te realizujemy zarówno poprzez różnorodne akcje edukacyjne, jak i wspieranie właściwych nawyków zarówno u pracowników, jak i Klientów, ale także poprzez minimalizowanie negatywnego wpływu samej firmy na środowisko – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska, która odebrała wyróżnienie.
Już w styczniu 2000 r. sieć rozpoczęła projekt w pełni świadomego gospodarowania odpadami powstającymi w związku z jej działalnością. W ramach programu w sklepach i centrach dystrybucyjnych sieci zaprzestano wywozu surowców wtórnych tj. głównie makulatury i folii odpadowej na składowiska odpadów, wprowadzono także system przekazywania surowców wtórnych do recyklingu. Recyklingowi poddawane jest 100% opakowań. Zorganizowano także w centrach dystrybucyjnych centralne punkty zbiórki odpadów (makulatura, folia odpadowa, złom, zużyte tonery i cartridge, przepalone źródła światła – świetlówki). W 2012 r. w sklepach i centrach dystrybucyjnych odzyskano i przekazano do recyklingu blisko 122 000 ton makulatury, 6 400 ton tworzyw sztucznych oraz 2 700 ton opakowań z drewna.
Sieć ściśle współpracuje także z uprawnionymi jednostkami w zakresie odbioru odpadów żywnościowych. Stosowane procedury operacyjne, kontrole jakości produktów, codzienne dostawy oraz nowej generacji kody kreskowe GS1 DataBar pozwalają na efektywne zarządzanie terminami ważności produktów. W przypadku produktów przeterminowanych i nienadających się do sprzedaży, sieć przekazuje je wyspecjalizowanym firmom zajmującym się ich unieszkodliwieniem w sposób wynikający z przepisów prawa. Działania te przyniosły znaczne zmniejszenie kosztów ponoszonych przez JMP z tytułu wywozu nieczystości i opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska naturalnego.
Biedronka od wielu lat angażuje się w aktywności mające pozytywne oddziaływanie na środowisko. Polityka środowiskowa Jeronimo Martins Polska zapewnia prowadzenie działalności firmy w sposób ekologicznie zrównoważony poprzez podejmowanie inicjatyw w trzech głównych obszarach: przeciwdziałania zmianom klimatycznym, zachowania bioróżnorodności oraz gospodarki odpadami.
Wiele z akcji kierowanych jest także bezpośrednio do klientów. Sieć Biedronka jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zrezygnowała z jednorazowych plastikowych siatek, wprowadzając torby wielokrotnego użytku. Każdy klient może przynieść do sklepu niepotrzebne baterie oraz akumulatorki i zostawić je w specjalnie do tego celu przeznaczonym pojemniku. Firma prowadzi również akcje zbiórki odpadów skierowane do klientów: „Pielęgnujemy EKOzwyczaje” i „Zgrani z naturą” oraz zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego „ECOdzień”. Tylko w wyniku zakończonej w kwietniu br. akcji prowadzonej z Kompanią Piwowarską pt. „Zgrani z naturą” w 12 miastach Polski zebrano ponad siedem ton opakowań szklanych i blisko 300 kg opakowań aluminiowych.
Sieć od kilku lat rozwija także projekt sklepów ekologicznych. Testowane w nich takie elementy wyposażenia jak gruntowe wymienniki ciepła, energooszczędne żarówki i urządzenia chłodnicze czy automatycznie zamykane zawory w umywalkach, w bardzo znaczący sposób ograniczają zużycie energii i wody oraz produkcję odpadów. Wszystkie podejmowane działania czynią sieć Biedronka godnym zaufania członkiem środowiska naturalnego.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause