Wyniki finansowe po 9 miesiącach 2013 r. potwierdzają, że Grupa Jeronimo Martins, pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego w Portugalii i w Polsce, pozostaje na ścieżce dynamicznego wzrostu. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. o 11,5% osiągając wartość 8,7 mld euro. Pozytywne wyniki osiągnęła także sieć Biedronka, której sprzedaż w okresie styczeń-wrzesień była znacznie powyżej rynku, notując prawie 16–procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Kluczowe liczby:
- Skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. wzrosła o 15,9% (w złotych oraz w euro) w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r. i wyniosła 23,7 mld złotych.
- Sprzedaż LFL w sklepach sieci Biedronka wzrosła w pierwszych 9 miesiącach 2013 r. o 4,8%.
- W trzecim kwartale 2013 r. do sieci Biedronka dołączyły 2 nowe centra dystrybucyjne – w Gdańsku i Lubartowie, a także 66 nowych sklepów.
Łącznie w pierwszych trzech kwartałach 2013 r. nakłady inwestycyjne Grupy Jeronimo Martins wyniosły 376 mln euro, z czego ok. 291 mln euro w sieć Biedronka. Nakłady te pozwoliły kontynuować dynamiczny i równomierny wzrost w całej Polsce.
W pierwszych 9 miesiącach 2013 r. sieć Biedronka konsekwentnie realizowała strategię rozwoju na 2013 r., która zakłada m.in. otwarcie około 290 sklepów do końca roku. W pierwszych trzech kwartałach sieć powiększyła się o 128 nowych placówek, i na koniec września liczyła już 2 245 sklepów.
Efektem realizacji aktywnej polityki inwestycyjnej było także otwarcie we wrześniu 2013 r. dwóch nowych centrów dystrybucyjnych, w Gdańsku i w Lubartowie. Na szczególną uwagę zasługuje obiekt w Gdańsku, który jest pierwszym centrum dystrybucyjnym sieci Biedronka dedykowanym do obsługi aglomeracji miejskiej. Zastosowano w nim m.in. rozwiązania ograniczające poziom hałasu.
Rozwój sieci Biedronka ściśle wiąże się także z rozwojem zatrudnienia i tworzeniem nowych miejsc pracy. Stanem na koniec 3. kwartału spółka zatrudniała już ponad 45 tysięcy pracowników, zwiększając zatrudnienie o ponad 5 tysięcy osób od początku roku.
Wzmacniając swoją komunikację cenową, od lipca 2013 r. sieć Biedronka wzbogaciła swoją ofertę produktów w codziennie niskich cenach o akcje specjalne, które polegają zarówno na oferowaniu atrakcyjnych rabatów na produkty lub kategorie, jak i na intensywnej komunikacji cenowych hitów w ofercie. Jest to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, którzy coraz częściej obok atrakcyjnej oferty stałej poszukują okazji pozwalających na dodatkowe oszczędzanie.
Sieć Biedronka umacnia także swoją pozycję prekursora innowacyjnych rozwiązań dla klientów. W 2. i 3. kwartale 2013 r. trwały m.in. intensywne testy poprzedzające wprowadzenie systemu obsługi płatności mobilnych w sklepach sieci Biedronka. W ramach kilkumiesięcznych testów i szkoleń dla pracowników sklepów, zrealizowano około 26 000 pomyślnych transakcji przy użyciu systemu iKASA, aby zapewnić jego efektywne wdrożenie. Nowy system obsługi płatności mobilnych został oficjalnie uruchomiony 21 października br., a w ciągu pierwszych dziesięciu dni od uruchomienia w sklepach Biedronka zostało zrealizowanych już blisko 5,4 tys. transakcji za pomocą aplikacji iKASA oraz ponad 4,7 tys. transakcji za pomocą aplikacji PeoPay.
Wyniki sieci Biedronka w pierwszych trzech kwartałach 2013 r. potwierdzają także rolę działalności w Polsce jako głównego źródła wzrostu całej Grupy Jeronimo Martins. Obroty sieci Biedronka w pierwszych 9 miesiącach roku stanowiły 65% całkowitych obrotów Grupy Jeronimo Martins.