Specjały hiszpańskiej kuchni, oryginalne przepisy oraz wyborne wina – to tylko niektóre z atrakcji przygotowanych przez sieć Biedronka w związku z rozpoczynającym się 13 lutego hiszpańskim festiwalem kulinarnym.
Hiszpańska kuchnia uważana przez znawców za jedną z najsmaczniejszych w Europie regularnie gości w sklepach Biedronka w ramach organizowanych przez sieć festiwali kuchni świata i cieszy się niezmiennym zainteresowaniem klientów. Zgodnie z ich oczekiwaniami sieć Biedronka po raz kolejny przygotowała wyjątkową ofertę hiszpańskich produktów spożywczych i win.
Bogactwo smaków i aromatów hiszpańskiej kuchni reprezentować będą m.in. kiełbasy wieprzowe: Chorizo i Espetec. W trakcie hiszpańskiego festiwalu w sklepach Biedronka znajdziemy także wyśmienite sery: Flor d’Esgueva i El Ventero. Doskonałym uzupełnieniem hiszpańskich będą charakterystyczne dla hiszpańskiej kuchni oliwki, dostępne z trzema rodzajami nadzienia: łososiem, cytryną i anchois lub kapary i papryką jalapeño. W folderze przygotowanym przez sieć Biedronka na festiwal znajdziemy ofertę hiszpańskich produktów wraz z pomysłami na oryginalne potrawytakie jak np.: szaszłyki wołowe, kiełbasa Chorizo w winie, tortilla z ziemniakami oraz Crema catalana ze skórką cytryny. Hiszpańska kuchnia jest ściśle związana z tamtejszą kulturą. Jej zrozumienie ułatwi opis najbardziej znanych hiszpańskich tradycji, jak La Tomatina czyli bitwa na pomidory, gonitwy byków San Fermin czy biegi z ogniem Correfoc.
Hiszpania zalicza się do trójki najważniejszych krajów winiarskich. Posiada największy na świecie areał winnic i jest trzecim pod względem wielkości producentem wina. Dlatego w ramach festiwalu hiszpańskiej kuchni w Biedronce nie mogło zabraknąć oferty win reprezentujących najpopularniejsze winiarskie regiony iberyjskiego kraju taki jak m.in. La Rioha, Kastylia i La Mancha czy Walencja.
Oferta win przygotowana została przy współpracy z wielokrotnym Mistrzem Polski Sommelierów i posiadaczem prestiżowego ASI Diploma Tomaszem Koleckim-Majewiczem. Obok przygotowanych przez niego opisów, wybór win ułatwiają specjalne oznaczenia odnoszące się do głównych cech wina określających jego: budowę, rześkość, słodycz, cierpkość i aromatyczność.
Sieć Biedronka od wielu lat prowadzi aktywne działania na rzecz promocji kultury wina w Polsce. Wśród nich są m.in. regularnie przeprowadzane badania preferencji i zwyczajów konsumentów na rynku wina. W 2012 roku na zlecenie sieci Biedronka badania „Kultura konsumpcji wina” przeprowadziła firma Market Side. Magazyn Moje Smaki Życia dostępny wyłącznie w sklepach Biedronka był partnerem badań pt. „Jak Polacy kupują i piją wino?” przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie portalu dotrzechdych.pl. Wyniki tych badań opublikowane zostaną w lutym br.
Więcej informacji na temat oferty win w sklepach sieci Biedronka znajduje się w specjalnym newsletterze dostępnym poprzez stronę www.biedronka.pl/wina.