strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Biedronka umacnia pozycję lidera w trudnym otoczeniu rynkowym – wyniki za 2013 rok

27.02.2014

Konsekwentna realizacja strategii codziennie niskich cen, wysokiej jakości oraz bliskości sklepów pozwoliła sieci Biedronka kolejny rok z rzędu utrzymać wysokie tempo wzrostu. Biedronka pozostaje także fundamentem rozwoju Grupy Jerónimo Martins. Sprzedaż netto sieci sklepów Biedronka wyrażona w złotych wzrosła w 2013 r. o 15% do ok. 32 miliardów złotych. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jerónimo Martins wzrosła w roku 2013 o 10,7% do poziomu 11,8 miliarda euro.

Kluczowe liczby w roku 2013:
  • Sprzedaż netto sieci Biedronka w 2013 r. wzrosła w złotych o 15% w porównaniu z rokiem 2012 i wyniosła ok. 32 miliardy zł (7,7 miliarda euro);
  • Sprzedaż LFL (porównywalna) sieci Biedronka wzrosła o 4,2%;
  • Sprzedaż sieci Biedronka stanowiła około 65,1% całkowitej sprzedaży Grupy Jeronimo Martins;
  • Otwarto 280 sklepów Biedronka i 2 nowe centra dystrybucyjne w Gdańsku i Lubartowie.
W 2013 roku sieć Biedronka, pomimo trudnego otoczenia rynkowego, kontynuowała umacnianie wiodącej pozycji na polskim rynku detalicznym. W lipcu rozpoczęto specjalne akcje dla klientów, uzupełniające ofertę codziennie niskich cen o dodatkowe obniżki na wybrane produkty lub na całe kategorie w ramach kampanii specjalnych rabatów cenowych. Obok wzmocnienia komunikacji cenowej, sieć inwestowała też w rozwój oferty i rozwiązania zwiększające wygodę zakupów. Obecnie kontynuowany jest proces wyposażania placówek Biedronka w piece do wypieku pieczywa. Na koniec 2013 roku piece działały w blisko 1700 sklepach. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, 21 października 2013 r. w sklepach Biedronka uruchomiony został system płatności mobilnych. Od momentu ich wdrożenia do końca 2013 r. w sklepach Biedronka dokonano ponad 100 tys. transakcji mobilnych, a przez trzy miesiące ponad 150 tys.
Polska pozostaje dla Grupy Jerónimo Martins głównym priorytetem inwestycyjnym. W 2013 roku nakłady inwestycyjne Grupy w Polsce wyniosły 1,7 mld złotych, co stanowiło 74% całości inwestycji Grupy. Zaangażowanie finansowe w Polsce pozwoliło m.in. na uruchomienie 280 nowych placówek oraz dwóch centrów dystrybucyjnych sieci Biedronka. Centrum w Gdańsku stało się pierwszym centrum sieci Biedronka przeznaczonym do obsługi aglomeracji miejskiej, czemu służy m.in. dedykowana flota transportowa, spełniająca rygorystyczne normy PIEK dotyczące poziomu hałasu. W ubiegłym roku powstały również dwa sklepy sieci Biedronka w nowym formacie architektonicznym.
- Sytuacja makroekonomiczna nie sprzyja rozwojowi, pomimo tego kolejny rok z rzędu sieć Biedronka odnotowała dynamiczny wzrost. Szczególnie satysfakcjonująca jest dla nas stale rosnąca liczba wizyt klientów, która w ubiegłym roku przekroczyła 1,2 miliarda. To dowód na to, że Polacy darzą nas zaufaniem, które staramy się odwzajemniać codzienną pracą nad zapewnieniem oferty wysokiej jakości produktów w niskich cenach oraz bycia jak najbliżej naszych klientów  – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Firma Jeronimo Martins Polska pozostaje największym prywatnym pracodawcą w Polsce. W ubiegłym roku sieć stworzyła 7 tys. nowych miejsc pracy i zatrudnia obecnie ponad 47 tys. osób.
Sieć Biedronka podtrzymuje plany rozwoju zakładające otwarcie 3000 placówek do 2015. Na koniec roku 2013 liczyła 2393 placówki, a w roku 2014 planowane jest uruchomienie ok. 300 kolejnych. Jeronimo Martins Polska planuje również zwiększenie obecności sklepów Biedronka w dużych aglomeracjach. Do sieci logistycznej dołączą 3 nowe centra dystrybucyjne – jedno z nich otwarte zostało 4 lutego 2014 r. w Modlnicy pod Krakowem. W 2014 roku Grupa Jerónimo Martins planuje inwestycje rzędu 600 - 800 mln euro. Nakłady inwestycyjne w sieci sklepów Biedronka są planowane na poziomie ok. 2,1 mld zł.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Jest wiele powodów, by iść do Biedronki
17.01.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka przedłuża i rozszerza współpracę z PZPN
16.01.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka przeznaczy ponad pół miliarda złotych na noworoczne podwyżki dla pracowników
20.12.2022
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause