Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Biedronka umacnia pozycję lidera w trudnym otoczeniu rynkowym – wyniki za 2013 rok

27.02.2014

Konsekwentna realizacja strategii codziennie niskich cen, wysokiej jakości oraz bliskości sklepów pozwoliła sieci Biedronka kolejny rok z rzędu utrzymać wysokie tempo wzrostu. Biedronka pozostaje także fundamentem rozwoju Grupy Jerónimo Martins. Sprzedaż netto sieci sklepów Biedronka wyrażona w złotych wzrosła w 2013 r. o 15% do ok. 32 miliardów złotych. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jerónimo Martins wzrosła w roku 2013 o 10,7% do poziomu 11,8 miliarda euro.

Kluczowe liczby w roku 2013:
  • Sprzedaż netto sieci Biedronka w 2013 r. wzrosła w złotych o 15% w porównaniu z rokiem 2012 i wyniosła ok. 32 miliardy zł (7,7 miliarda euro);
  • Sprzedaż LFL (porównywalna) sieci Biedronka wzrosła o 4,2%;
  • Sprzedaż sieci Biedronka stanowiła około 65,1% całkowitej sprzedaży Grupy Jeronimo Martins;
  • Otwarto 280 sklepów Biedronka i 2 nowe centra dystrybucyjne w Gdańsku i Lubartowie.
W 2013 roku sieć Biedronka, pomimo trudnego otoczenia rynkowego, kontynuowała umacnianie wiodącej pozycji na polskim rynku detalicznym. W lipcu rozpoczęto specjalne akcje dla klientów, uzupełniające ofertę codziennie niskich cen o dodatkowe obniżki na wybrane produkty lub na całe kategorie w ramach kampanii specjalnych rabatów cenowych. Obok wzmocnienia komunikacji cenowej, sieć inwestowała też w rozwój oferty i rozwiązania zwiększające wygodę zakupów. Obecnie kontynuowany jest proces wyposażania placówek Biedronka w piece do wypieku pieczywa. Na koniec 2013 roku piece działały w blisko 1700 sklepach. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, 21 października 2013 r. w sklepach Biedronka uruchomiony został system płatności mobilnych. Od momentu ich wdrożenia do końca 2013 r. w sklepach Biedronka dokonano ponad 100 tys. transakcji mobilnych, a przez trzy miesiące ponad 150 tys.
Polska pozostaje dla Grupy Jerónimo Martins głównym priorytetem inwestycyjnym. W 2013 roku nakłady inwestycyjne Grupy w Polsce wyniosły 1,7 mld złotych, co stanowiło 74% całości inwestycji Grupy. Zaangażowanie finansowe w Polsce pozwoliło m.in. na uruchomienie 280 nowych placówek oraz dwóch centrów dystrybucyjnych sieci Biedronka. Centrum w Gdańsku stało się pierwszym centrum sieci Biedronka przeznaczonym do obsługi aglomeracji miejskiej, czemu służy m.in. dedykowana flota transportowa, spełniająca rygorystyczne normy PIEK dotyczące poziomu hałasu. W ubiegłym roku powstały również dwa sklepy sieci Biedronka w nowym formacie architektonicznym.
- Sytuacja makroekonomiczna nie sprzyja rozwojowi, pomimo tego kolejny rok z rzędu sieć Biedronka odnotowała dynamiczny wzrost. Szczególnie satysfakcjonująca jest dla nas stale rosnąca liczba wizyt klientów, która w ubiegłym roku przekroczyła 1,2 miliarda. To dowód na to, że Polacy darzą nas zaufaniem, które staramy się odwzajemniać codzienną pracą nad zapewnieniem oferty wysokiej jakości produktów w niskich cenach oraz bycia jak najbliżej naszych klientów  – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Firma Jeronimo Martins Polska pozostaje największym prywatnym pracodawcą w Polsce. W ubiegłym roku sieć stworzyła 7 tys. nowych miejsc pracy i zatrudnia obecnie ponad 47 tys. osób.
Sieć Biedronka podtrzymuje plany rozwoju zakładające otwarcie 3000 placówek do 2015. Na koniec roku 2013 liczyła 2393 placówki, a w roku 2014 planowane jest uruchomienie ok. 300 kolejnych. Jeronimo Martins Polska planuje również zwiększenie obecności sklepów Biedronka w dużych aglomeracjach. Do sieci logistycznej dołączą 3 nowe centra dystrybucyjne – jedno z nich otwarte zostało 4 lutego 2014 r. w Modlnicy pod Krakowem. W 2014 roku Grupa Jerónimo Martins planuje inwestycje rzędu 600 - 800 mln euro. Nakłady inwestycyjne w sieci sklepów Biedronka są planowane na poziomie ok. 2,1 mld zł.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Biedronka walczy o zdrowotny rekord
14.05.2025
Informacje korporacyjne
Automaty DHL już przy co drugiej Biedronce w Polsce
05.05.2025
Informacje korporacyjne
Majówkowy maraton zakupowy z Biedronką
28.04.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause