strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Biedronka i Instytut Żywności i Żywienia razem na rzecz zdrowia

22.03.2015

Jeronimo Martins Polska oraz Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dra med. Aleksandra Szczygła połączyły siły, by jak najskuteczniej edukować konsumentów w zakresie zasad właściwego żywienia oraz prawidłowej diety. Podpisana 20 marca br. umowa o współpracy zakłada wsparcie merytoryczne Instytutu dla projektów realizowanych przez sieć Biedronka.

Biedronka już od lat podejmuje działania, mające na celu edukację klientów odnośnie zdrowego odżywiania się. Dodatkowo wraz z partnerami handlowymi pracuje nad zmianą składu produktów marki własnej w kierunku prozdrowotnym, a na półki sklepów wprowadza nowe artykuły, które są istotne z punktu widzenia zbilansowanej diety. Obecnie – na bazie zawartej umowy - o jak najlepsze poinformowanie klientów o wprowadzanych nowościach zadbają eksperci Instytutu Żywności i Żywienia,
we współpracy z którymi opracowane zostaną również materiały edukacyjne dla konsumentów.
- Nasze sklepy odwiedza blisko 4 miliony klientów dziennie. To bardzo ważne, byśmy wielopłaszczyznowo działali na rzecz poprawy ich stanu zdrowia. Połączone siły naszej sieci oraz Instytutu dają nam jeszcze większe możliwości dotarcia do konsumentów z ważnymi przekazami na temat prawidłowego żywienia - mówi dr inż. Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości Jeronimo Martins Polska.
W ramach koalicji podjęte zostaną również działania ukierunkowane na edukację pracowników JMP. W firmie zostaną przeprowadzane przez ekspertów Instytutu szkolenia na temat właściwych nawyków żywieniowych i zasad prawidłowego czytania etykiet. Ponadto wszyscy pracownicy JMP otrzymają materiały edukacyjne przygotowane przez IŻŻ na ten temat.
 - Chociaż promujemy od wielu lat zasady prawidłowego żywienia i właściwe nawyki żywieniowe to ciągle jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego działalność edukacyjna jest ważnym elementem zadań Instytutu na rzecz poprawy świadomości i stanu wiedzy społeczeństwa z zakresu żywności, żywienia i ich wpływu na zdrowie, jak również dokonywania świadomych wyborów żywieniowych. W działania te zaangażowane są wszystkie merytoryczne jednostki organizacyjne Instytutu, które prowadzą wieloraką działalność szkoleniową i edukacyjną. To w Instytucie opracowywane są krajowe normy i standardy żywieniowe. Jako eksperci stosujemy zarówno najnowszą wiedzę, jak i wieloletnie doświadczenie w tego typu działalności, co chcemy wykorzystać w naszej współpracy – mówi dr n. med. Agnieszka Jarosz, Kierownik Centrum Promocji Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Instytutu Żywności i Żywienia.
Początek wspólnych działań Biedronki z Instytutem Żywności i Żywienia sięga 2009 roku. W ramach tej współpracy w sklepach sieci dwukrotnie, w 2013 r. i 2015 r., zorganizowana została akcja edukacyjna „Czytaj etykiety”, prowadzona w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Celem tej akcji jest nauczenie konsumentów poprawnego interpretowania informacji podanych na etykietach produktów spożywczych, a tym samym podejmowania racjonalnych decyzji żywieniowych.
Biedronka angażuje się także w inne inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego żywienia. Realizuje program „5 garści zdrowia”, zachęcający do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zaczęła też w ramach produktów marki własnej oferować produkty bezglutenowe, zaopiniowane i potwierdzone przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Ponadto w samym 2014 roku, Biedronka wspólnie z dostawcami, ograniczyła w artykułach spożywczych marki własnej substancje, których w Polsce spożywa się za dużo. W ten sposób w ubiegłym roku na rynek zostało wprowadzonych mniej soli - o 38 ton, tłuszczu – o ponad 250 ton
i cukru – o ponad 120 ton. 
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause