Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Już 250 pisarzy zgłosiło swoje prace w konkursie Biedronki Piórko 2015

24.03.2015

Po niespełna trzech tygodniach od ogłoszenia konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” aż 250 osób przesłało swoje zgłoszenia. Zwycięski maszynopis z najlepszym tekstem dla dzieci w wieku 4-10 lat, zilustrowany przez najlepszego rysownika drugiego etapu, wydany zostanie w nakładzie 50 tys. sztuk i trafi do sprzedaży w sieci Biedronka.

Projekt „Piórko 2015. Konkurs Biedronki za książkę dla dzieci" ruszył 5 marca i od początku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem debiutujących autorów. W ciągu tylko kilkunastu dni trwania pierwszego etapu za pośrednictwem dedykowanej strony piorko2015.biedronka.pl wpłynęło aż 250 prac. Na nadsyłanie tekstów o objętości od 20 tys. do 60 tys. znaków autorzy mają jeszcze czas do 21 kwietnia br. Ich oceną zajmie się specjalnie powołane do tego celu jury, w którym zasiadają osoby związane z literaturą dziecięcą oraz jej popularyzacją. Wśród nich są m.in. Bohdan Butenko - ilustrator książek dla dzieci, Rafał Witek - autor opowieści, wierszy i słuchowisk radiowych dla dzieci czy Agnieszka Karp-Szymańska – filolog oraz współzałożycielka popularnego portalu CzasDzieci.pl. Wyniki pierwszego etapu będą znane 11 czerwca br. Zwycięska opowieść otworzy drugi etap konkursu skierowanego do rysowników, których zadanie będzie polegało na przygotowaniu ilustracji do nagrodzonego tekstu.
Najlepszy pisarz i najlepszy ilustrator otrzymają nagrody w wysokości 100 tysięcy złotych każdy, a nagrodzona książka w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy sztuk trafi na półki sklepów Biedronka jeszcze w tym roku.
Pomysł na projekt „Piórko 2015. Konkurs Biedronki za książkę dla dzieci” zrodził się w odpowiedzi na postępujący spadek czytelnictwa oraz malejące zainteresowanie książkami wśród najmłodszych odbiorców. Jeszcze do niedawna czytanie książek przez dzieci i rodziców było jednym z najważniejszych wspólnych zajęć. Nadrzędnym celem konkursu jest zatem powstrzymanie spadku zainteresowania książką dla dzieci. Służyć ma temu wsparcie kreatywności utalentowanych autorów i ilustratorów, którzy do tej pory tworzyli jedynie do szuflady.
W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie, zamieszkałe na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, których prace literackie lub graficzne nigdy wcześniej nie były publikowane*. Każdy uczestnik może zgłosić prace w jednej lub w obu kategoriach.
Szczegóły konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci“ oraz jego regulamin są dostępne na dedykowanej stronie internetowej www.piorko2015.biedronka.pl.
* Regulamin konkursu wskazuje prace, które nigdy wcześniej nie były publikowane w drukach lub wydawnictwach oznaczonych numerami ISBN lub ISSN, w szczególności książki, czasopisma, ebooki, audiobooki. 
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Biedronka walczy o zdrowotny rekord
14.05.2025
Informacje korporacyjne
Automaty DHL już przy co drugiej Biedronce w Polsce
05.05.2025
Informacje korporacyjne
Majówkowy maraton zakupowy z Biedronką
28.04.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause