strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Biedronka po raz trzeci medialnym liderem wśród sieci handlowych

02.10.2015

W ósmej edycji rankingu Top Marka 2015 sieć Biedronka po raz kolejny okazała się medialnym liderem wśród sieci handlowych. To już trzecie z rzędu zwycięstwo tej marki. Biedronka w ciągu badanych 12 miesięcy pojawiła się w blisko 4,8 tys. publikacji prasowych. Była też najlepiej opisywaną w prasie marką sieci detalicznych. Przygotowywany przez miesięcznik „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów ranking Top Marka jest obiektywnym, a także największym w Polsce opracowaniem na temat obecności marek w mediach.

W zestawieniu Top Marka 2015 marka Biedronka zdobyła 113 punktów, ponad dwukrotnie więcej niż kolejna sieć handlowa. Jest to największa różnica pomiędzy pierwszą a drugą marką wśród wszystkich branż przeanalizowanych w zestawieniu. W analizowanym okresie, od 1 lipca 2014 r. do 30 czerwca br., Biedronka pojawiła się w blisko 4,8 tys. publikacji prasowych, z czego ponad 96 proc. stanowiły teksty o wydźwięku pozytywnym i neutralnym. Marka została też liderem wśród sieci handlowych w zakresie wartości ekwiwalentu reklamowego publikowanych materiałów, który wyniósł ponad 215 mln zł. W zestawieniu marek detalistów, najczęściej przywoływanych w serwisach internetowych oraz w mediach społecznościowych, Biedronka zajęła drugie miejsce.
Badanie publikacji prasowych przygotowane do tegorocznego rankingu Top Marka  potwierdza, że Biedronka - w różnych aspektach jej działalności - cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem mediów. W analizowanym okresie dziennikarze poruszali tematy związane m.in. z wynikami finansowymi firmy, aktywnościami Biedronki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym z konkursem literackim „Piórko 2015”, a także obchodami 20-lecia sieci – ogólnopolską kampanią wizerunkową, specjalną ofertą produktów Vintage oraz konkursem „Złóż życzenia Biedronce”. Zainteresowanie wzbudzały też akcje specjalne, np. loteria „Zdrapka w kropki”.
Tegoroczny ranking Top Marka przygotowano na podstawie analizy publikacji prasowych z ponad tysiąca stu tytułów o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym oraz monitoringu ponad 850 tys. polskojęzycznych serwisów internetowych. Analizie poddano 326 tysięcy publikacji prasowych oraz 1,5 miliona tekstów internetowych, oceniając łącznie wizerunek 100 marek z 10 branż najszerzej obecnych w mediach. Nowością tegorocznej edycji badania była również analiza serwisów social media oraz ponad 300 for internetowych.
Publikowany od 2008 roku ranking Top Marka przygotowywany jest według tej samej metodologii, która pozwala obiektywnie ocenić obecność marek w mediach i porównywać wyniki osiągane w poszczególnych latach. W ramach badania przeprowadza się m.in. ilościową ocenę publikacji dotyczących każdej z marek. Kolejnym ważnym kryterium jest zasięg materiałów medialnych, czyli liczba ich potencjalnych czytelników oraz wydźwięk analizowanych publikacji. Na podstawie wyników sporządza się ostateczną klasyfikację marek w podziale na branże.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause