Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Jeronimo Martins Polska wśród patriotów gospodarczych w zestawieniu Indeksu Patriotyzmu Polskiego Biznesu

16.12.2015

W pierwszej edycji konkursu „Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu”, przygotowanego przez Fundację Patriotyzmu Gospodarczego oraz redakcję dziennika „Rzeczpospolita”, Jeronimo Martins Polska S.A. – właściciel sieci sklepów Biedronka – wyróżniony został w kilku kategoriach jako jedna z najbardziej patriotycznych firm w Polsce.

Jeronimo Martins Polska jest według kapituły konkursu „Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu” jedną z najbardziej patriotycznych wśród dużych spółek, a z liczbą etatów w 2014 r. na poziomie ponad 52 tys. także największym pracodawcą zestawienia. Spółka Jeronimo Martins Polska uplasowała się również na 4. miejscu w rankingu największych płatników podatku dochodowego. Tylko za 2014 r. firma zapłaciła podatki w wysokości ponad 481 mln zł, w tym podatek CIT w wysokości ponad 275 mln zł, a za okres 2010-2014 na rzecz skarbu państwa odprowadziła zobowiązania podatkowe i publicznoprawne o wartości ponad 3,2 mld zł.
Właściciel sieci Biedronka zajął także pierwsze miejsce w zestawieniu firm, które najwięcej wydają na działalność prospołeczną. Wydatki z tego tytułu w 2014 roku sięgnęły 32 410 tys. zł. W tej kategorii kapituła doceniła m.in. projekt letnich projekcji filmowych w miejscowościach turystycznych - „Kino z Biedronką” czy wsparcie potrzebujących poprzez przygotowywane paczki, a także pomoc w przygotowaniu Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego Caritas „Bądźmy razem”.
Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu to konkurs, w którym kapituła wyróżnia najbardziej patriotyczne firmy, stosując jako kryterium kwotę zapłaconych w Polsce podatków, wzrost zatrudnienia, wydatki na rozwój czy działalność charytatywną.
To kolejny ranking, który potwierdza silną pozycję Jeronimo Martins Polska na polskim rynku. Obecnie JMP jest drugą co do wielkości polską firmą według dziennika „Rzeczpospolita”, a marka Biedronka drugą „Najcenniejszą Polską Marką”. Firma cyklicznie lokuje się też w pierwszej dziesiątce zestawień największych płatników podatku CIT.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Jak niedziela lub poniedziałek to... Biedronka Home
03.06.2025
Informacje korporacyjne
Biedronka gotowa na owocne wakacje
29.05.2025
Informacje korporacyjne
Biedronka walczy o zdrowotny rekord
14.05.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause