Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Biedronka zaprosiła 1200 uczniów białostockich szkół do udziału w warsztatach kulinarno-edukacyjnych

06.04.2016

W dniach od 6 do 29 kwietnia w Białymstoku odbędą się warsztaty kulinarno-edukacyjne w ramach programu „Zielona Kraina”. Projekt jest realizowany przez koalicję firm Jeronimo Martins Polska i Green Factory Holding na rzecz kształtowania odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. W zajęciach w Białymstoku weźmie udział 1200 uczniów z 15 szkół podstawowych. Patronat nad programem sprawuje Instytut Żywności i Żywienia.

JMP jako firma realizująca strategię zrównoważonego rozwoju, podjęła kolejne działania na rzecz kształtowania odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Wspólnie z wieloletnim partnerem handlowym – firmą Green Factory Holding, producentem świeżych warzyw – powołała „zieloną koalicję”, która przygotowała cykl warsztatów edukacji żywieniowej „Zielona Kraina” dla uczniów klas czwartych szkół podstawowych i ich nauczycieli.
Stolica Podlasia to kolejne po Wrocławiu miasto, w którym przeprowadzone zostaną warsztaty „Zielona Kraina”. W dniach od 6 do 29 kwietnia w zajęciach weźmie udział 1200 czwartoklasistów i ich nauczycieli z 15 szkół podstawowych. Białostockie placówki uczestniczące w projekcie to: SP nr 45 z oddziałami integracyjnymi, SP nr 8, SP nr 1, SP nr 26, SP nr 43, SP nr 15, SP nr 11, SP nr 5, SP nr 32, SP nr 37, SP nr 29, SP nr 45, SP nr 14 z oddziałami integracyjnymi, SP nr 44 oraz SP nr 47.
Cykl warsztatów „Zielona Kraina” rozpoczął się 29 lutego we Wrocławiu. W 50 lekcjach przeprowadzonych w 15 szkołach podstawowych w tym mieście wzięło udział ponad 1150 czwartoklasistów i 50 nauczycieli. W kolejnych tygodniach trwającego do 23 czerwca cyklu odbędą się jeszcze zajęcia w Kielcach i Poznaniu. Łącznie w ramach programu „Zielona Kraina” odbędzie się 200 bezpłatnych warsztatów edukacyjnych dla około 4,5 tysiąca uczniów i 200 nauczycieli.
Tematyka warsztatów
Szczególna uwaga uczestników warsztatów „Zielona Kraina” jest zwracana na zalety wynikające ze zmniejszenia spożycia cukrów prostych, a także produktów pochodzenia zwierzęcego i sztucznie wzbogacanych. Program warsztatów jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, wpisuje się też w założenia projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem”. Zajęcia obejmują interaktywne pogadanki dotyczące zasad prawidłowego żywienia, wspólne przygotowywanie posiłków ze świeżych owoców i warzyw, prezentację zawodu dietetyka i kucharza oraz gry i zabawy edukacyjne.
Rola diety
– W okresie wzrostu i rozwoju odpowiednio zbilansowana dieta ma kluczowy wpływ na rozwój i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Ważne, by wraz z jedzeniem dostarczać zarówno witaminy i składniki mineralne, jak i odpowiednią ilość energii (kalorii). Jak wynika z przeprowadzonych w 2013 r. badań Instytutu Żywności i Żywienia, nadmierną masę ciała ma obecnie ponad 1/5 dziewcząt i prawie 1/3 chłopców – mówi Hanna Stolińska, dietetyk Instytutu Żywności i Żywienia.
Szczególnie niepokojąca jest dynamika przyrostu masy ciała polskich dzieci (najwyższa w Europie), obecność w ich żyłach blaszek miażdżycowych i zwiększone ryzyko rozwoju cukrzycy. Sytuacja taka jest następstwem nadmiernego konsumowania przede wszystkim cukrów prostych (słodycze, soki, napoje, przetworzone produkty zbożowe) i tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. W diecie brakuje natomiast odpowiedniej ilości błonnika pokarmowego, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin.
Działania Biedronki na rzecz zdrowego odżywiania się
Biedronka już od lat podejmuje działania, mające na celu edukację klientów odnośnie zdrowego odżywiania się. Na półki sklepów wprowadza nowe artykuły, które są istotne z punktu widzenia zbilansowanej diety oraz produkty dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi, w tym bezglutenowe i bez laktozy. Sieć udoskonala skład produktów marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, m.in. poprzez obniżenie zawartości tłuszczu, eliminację tłuszczy nasyconych i trans, redukcję zawartości soli i cukru, przy jednoczesnym utrzymaniu walorów smakowych. W 2015 roku w ten sposób ulepszono skład 45 produktów będących w stałej ofercie sieci, dzięki czemu udało się zapobiec wprowadzeniu na rynek: 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu. Biedronka realizuje także program „5 garści zdrowia”, zachęcający do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Natomiast w 2006 r. wspólnie z Instytutem Matki i Dziecka oraz firmami Danone i Lubella Biedronka powołała koalicję Partnerstwo dla Zdrowia, której celem jest przeciwdziałanie zjawisku niedożywienia dzieci w Polsce. W jej ramach Biedronka wprowadziła do sprzedaży kaszkę Mleczny Start, w cenie przystępnej nawet dla mniej zamożnych klientów. Od 2011 r. koalicja prowadzi także program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc”, propagujący wśród uczniów klas 0-3 szkół podstawowych zasady zdrowego odżywiania. W ramach współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia w sklepach sieci dwukrotnie, w 2013 r. i 2015 r., zorganizowana została także akcja edukacyjna „Czytaj etykiety”. Natomiast na przełomie marca i kwietnia br. uruchomiona została specjalna infolinia dla klientów, dzięki której mogą oni zasięgnąć porad specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia.
Więcej informacji o projekcie „Zielona Kraina” znaleźć można na stronie www.zielona-kraina.com.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Automaty DHL już przy co drugiej Biedronce w Polsce
05.05.2025
Informacje korporacyjne
Majówkowy maraton zakupowy z Biedronką
28.04.2025
Informacje korporacyjne
Biedronka bliżej i dłużej dla Ciebie
24.04.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause