Biedronka po raz siódmy znalazła się w gronie najsilniejszych marek w Polsce, wyróżnionych w prestiżowym konkursie Superbrands. W jego jubileuszowej, dziesiątej, edycji pomyślnie przeszła dwustopniowy proces certyfikacji Superbrands 2015/16 dla marek konsumenckich i została laureatem w kategorii „Zakupy – sklepy spożywczo-przemysłowe”. Zyskała także uznanie konsumentów, zdobywając tytuł Created in Poland Superbrands 2015/16, przyznawany markom stworzonym w Polsce.
Celem konkursu Superbrands jest nagradzanie i promowanie najsilniejszych marek na poszczególnych rynkach lokalnych. Nagrody przyznawane są firmom i instytucjom, które w zaangażowany sposób budują silną pozycję marki, zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i emocjonalnym. Pomysłodawcą konkursu jest światowa organizacja Superbrands Ltd.
W dziesiątej edycji konkursu Superbrands na liście ocenianych marek znalazło się ponad 2 300 brandów w 110 kategoriach produktów i usług. Lista została stworzona przez zespół Superbrands przy współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia w oparciu o wyniki niezależnych badań rynku, przy użyciu bazi statystyk zawierających dane o sprzedaży oraz wielkości budżetów reklamowych. Wyłonione w ten sposób marki przeszły dwuetapowy Proces Certyfikacji. W pierwszym etapie, w badaniu konsumenckim przeprowadzonym we wrześniu 2015 roku na próbie ponad 15 000 respondentów, dokonano pomiaru znajomości każdej marki oraz skłonności do jej polecenia Natomiast w drugim etapie oceny wizerunkowej siły marki na polskim rynku dokonała Rada Marek Superbrands, w skład której weszli eksperci z zakresu marketingu, komunikacji i brandingu.
W konkursie Superbrands wyłoniono także najsilniejsze marki korporacji oraz B2B w Polsce. Jednym z laureatów procesu certyfikacji marek biznesowych w kategorii „Handel i e-handel – marki korporacji” została firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka. Spółka uzyskała tytuł Business Superbrands 2015/16.
Wręczenie statuetek Superbrands odbyło się 17 maja br. podczas uroczystej gali w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie. Nagrodę dla marki Biedronka odebrała Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska S.A.
Biedronka jest jedną z najcenniejszych i najbardziej rozpoznawanych polskich marek. Jej siła wynika przede wszystkim z zaufania, jakim darzą ją konsumenci. Każdego dnia sklepy Biedronka odwiedza blisko 4 mln klientów, a dla 51 proc. gospodarstw domowych Biedronka jest głównym miejscem zakupów. Wartość i popularność marki Biedronka potwierdzają także inne wyróżnienia, m.in. drugie miejsce w rankingu Najcenniejsze Polskie Marki 2015, przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita”.