strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje produktowe

Różowa cielęcina „Kraina Mięs“ w wybranych sklepach Biedronka

20.06.2017

W ramach akcji Festiwal polskiej cielęciny Biedronka oferuje różową cielęcinę pod marką „Kraina Mięs“, której produkcja jest kontrolowana „od zagrody do widelca“, czyli na każdym etapie wzrostu i żywienia zwierząt ze szczególną troską o ich dobrostan. Produkt jest dostępny w ofercie czasowej w wybranych lokalizacjach. Najbliższa odsłona akcji potrwa od 22 do 28 czerwca br.

Hodowcą cieląt, z których powstają produkty mięsne dostępne w ofercie Biedronki, jest Józef Wojewódzki, prowadzący gospodarstwo rolne w małej wsi na Mazowszu – Wojewódkach Dolnych. W 2016 roku jego gospodarstwo zdobyło prestiżową nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Producentów Bydła Mięsnego 2016.

Józef Wojewódzki hodowlą bydła zajął się 9 lat temu. Nowo zakupione zwierzęta pochodzące wyłącznie od polskich hodowców po tym, jak trafią do jego gospodarstwa, przechodzą kwarantannę i pełny program profilaktyki chorób bydła wraz z odpowiednimi szczepieniami. Następnie podczas hodowli zwierzęta przebywają w specjalnie zbudowanym budynku inwentarskim, skonstruowanym w taki sposób, aby ułatwić jego izolację termiczną i dezynfekcję. Wewnątrz panuje odpowiedni mikroklimat zapewniany przez wloty kierunkowe powietrza, świetlik kalenicowy oraz system wentylacji grawitacyjnej. W budynku wyeliminowano wilgoć i przeciągi.

Rolnik obecnie utrzymuje około 350 zwierząt, a miesięcznie sprzedaje 28 cieląt. Aby uzyskać produkt najwyższej jakości, dba o to, by były one odpowiednio żywione, dlatego większość zbóż oraz wszystkie pasze objętościowe przeznaczone na mieszanki posiada z własnej produkcji. Jak podkreśla, ważne jest też zapewnienie zwierzętom wysokiego poziomu dobrostanu oraz ograniczenie do minimum stresu cieląt.
Biedronka nawiązała współpracę z Józefem Wojewódzkim w 2015 roku. Cielęcina pojawiła się w ofercie po raz pierwszy rok temu w maju. W tym roku oferta była już dostępna kilkakrotnie. Wprowadzenie mięsa do sklepów poprzedził staranny proces opracowania asortymentu, ustalenia dostaw oraz weryfikacje jakościowe. Jak twierdzi dostawca, Józef Wojewódzki:
– Bardzo cieszy nas nawiązanie współpracy z Biedronką. Najwyższa jakość produkcji jest naszym współnym priorytetem. Produkcja różowej cielęciny wymaga wielu nakładów finansowych związanych m.in. z zakupem wyselekcjonowanych cieląt, przygotowaniem wysokojakościowych pasz oraz wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń. Dzięki Biedronce mamy możliwość stałego rozwoju naszego gospodarstwa.
W ramach Festiwalu polskiej cielęciny w wybranych warszawskich sklepach sieci Biedronka dostępne są: sznycel cielęcy, stek cielęcy z kością, stek z polędwicy cielęcej, cielęcina na pieczeń, mięso cielęce na pieczeń, mięso cielęce na gulasz, mięso cielęce ekstra, kiełbasa z cielęciny i szynki wieprzowej z lubczykiem, mięso cielęce z kością. Cielęcina powraca regularnie do oferty czasowej Biedronki średnio co 2 – 3 tygodnie, w zależności od cyklu hodowli zwierząt.  

O walorach cielęciny wypowiadają się eksperci Instytutu Żywności i Żywienia: 
– Cielęcina wyróżnia się jasną barwą oraz delikatnymi, cienkimi włóknami. Mięso cielęce jest mięsem chudym z najniższą zawartością tłuszczu sposród wszystkich gatunków mięs. Jest znakomitym źródłem pełnowartościowego białka, żelaza i witamin z grupy B. Cielęcina jest lekkostrawna i dzięki temu wykorzystywana szczegółnie w diecie dzieci i osób starszych – mówi dr n. med. Agnieszka Jarosz, ekspert IŻŻ.

Więcej informacji o ofercie sieci Biedronka znajduje się na stronie www.biedronka.pl.
 
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje produktowe
Usługa „Płać kartą i wypłacaj” dostępna już w 2 tysiącach sklepów sieci Biedronka
20.03.2023
Informacje produktowe
Imponujące 20 milionów wizyt w sklepie Biedronka Home
16.03.2023
Informacje produktowe
10 milionów nagród do wygrania w Biedronkoloterii
13.03.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause