Od 17 września br. we wszystkich sklepach Biedronka w całej Polsce można już korzystać z BLIKA. Dzięki temu rozwiązaniu sieć akceptacji BLIKA poszerzy się o blisko 3 tys. punktów stacjonarnych, a klienci Biedronki zyskają nowy, wygodny sposób dokonywania płatności.
Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce, posiadająca ponad 2830 sklepów w ponad 1000 miejscowości. Średnio sklepy sieci odwiedza dziennie blisko 4 mln klientów. Od 17 września br. mogą oni wybrać się na zakupy wyłącznie z telefonem i zapłacić za zakupy BLIKIEM, korzystając z aplikacji mobilnej swojego banku.
- Według badań CBOS, w 2017 r. już 92 proc. Polaków używało telefonów komórkowych. Coraz więcej jest też sondaży wskazujących na to, że nie wyobrażamy sobie, by nie zabrać ze sobą telefonu z domu. Mając na względzie te trendy, chcieliśmy w naszych sklepach rozszerzyć metody dokonywania płatności o BLIKA. Dzięki temu rozwiązaniu od teraz nasi klienci, będący fanami nowych technologii, mogą zapomnieć o portfelu i bez przeszkód przyjść po zakupy wyłącznie z telefonem – mówi Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepów Biedronka.
Wg badań aż 81% Polaków deklaruje, że regularnie robi zakupy w Biedronce (PRM, 2017). Dzięki popularności sieci i jej dostępności w całym kraju, rozszerzenie akceptantów płatności BLIK o sklepy Biedronka jest również znaczące z perspektywy samej usługi.
– Umożliwienie płatności BLIKIEM w Biedronce to bardzo ważny krok w rozwoju systemu, gdyż coraz więcej osób płaci w ten sposób w sklepach stacjonarnych. Tylko w minionym kwartale, liczba tego typu transakcji wzrosła aż o 93 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2018 roku. Cieszymy się, że w każdym sklepie Biedronka można od teraz płacić BLIKIEM, dostępnym już w 13 aplikacjach bankowych – podkreśla Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
- Według badań CBOS, w 2017 r. już 92 proc. Polaków używało telefonów komórkowych. Coraz więcej jest też sondaży wskazujących na to, że nie wyobrażamy sobie, by nie zabrać ze sobą telefonu z domu. Mając na względzie te trendy, chcieliśmy w naszych sklepach rozszerzyć metody dokonywania płatności o BLIKA. Dzięki temu rozwiązaniu od teraz nasi klienci, będący fanami nowych technologii, mogą zapomnieć o portfelu i bez przeszkód przyjść po zakupy wyłącznie z telefonem – mówi Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepów Biedronka.
Wg badań aż 81% Polaków deklaruje, że regularnie robi zakupy w Biedronce (PRM, 2017). Dzięki popularności sieci i jej dostępności w całym kraju, rozszerzenie akceptantów płatności BLIK o sklepy Biedronka jest również znaczące z perspektywy samej usługi.
– Umożliwienie płatności BLIKIEM w Biedronce to bardzo ważny krok w rozwoju systemu, gdyż coraz więcej osób płaci w ten sposób w sklepach stacjonarnych. Tylko w minionym kwartale, liczba tego typu transakcji wzrosła aż o 93 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2018 roku. Cieszymy się, że w każdym sklepie Biedronka można od teraz płacić BLIKIEM, dostępnym już w 13 aplikacjach bankowych – podkreśla Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Jak zapłacić za zakupy w Biedronce korzystając z BLIKA?
By to zrobić, należy wprowadzić kod BLIK, znajdujący się w aplikacji mobilnej banku na smartfonie, do terminala płatniczego w sklepie. Następnie zatwierdzić transakcję kodem PIN w telefonie.
Aplikacja działa zarówno w kasach tradycyjnych, jak i samoobsługowych.
By to zrobić, należy wprowadzić kod BLIK, znajdujący się w aplikacji mobilnej banku na smartfonie, do terminala płatniczego w sklepie. Następnie zatwierdzić transakcję kodem PIN w telefonie.
Aplikacja działa zarówno w kasach tradycyjnych, jak i samoobsługowych.
O płatnościach mobilnych BLIK
Dzięki BLIKOWI można bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego.
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.
Dzięki BLIKOWI można bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego.
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.