50 milionów złotych – taką kwotą będzie dysponowała w 2020 roku Fundacja Biedronki, która w roku, w którym sieć obchodzi swoje 25-lecie, rozpocznie działalność w Polsce. Fundacja powstaje po to, by nieść pomoc osobom starszym i przyczyniać się do poprawy jakości ich życia. Pierwszym programem Fundacji Biedronki będzie program kart przedpłaconych „Na codzienne zakupy”, obejmujący 10 tys. potrzebujących seniorów. Na ten cel Fundacja Biedronki przeznaczy blisko 15 mln zł.
25-lecie Biedronki jest dla nas dobrą okazją, by podziękować polskiemu społeczeństwu za zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni i by wzmocnić nasze zobowiązania społeczne. Prowadząc biznes, który zaspokaja podstawowe ludzkie potrzeby i działa na dużą skalę, mamy możliwość przyczyniać się do znajdowania rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania lokalnej społeczności i niosą realną pomoc potrzebującym. To dzięki Polsce Biedronka mogła się tak rozwinąć, a my czujemy związaną z tym odpowiedzialność. Właśnie z tego powodu uruchamiamy Fundację Biedronki, która skupi się na grupie osób, zmagających się z bardzo poważnymi wyzwaniami
Pedro Soares dos Santos, Prezes Zarządu Grupy Jeronimo Martins

Cele Fundacji Biedronki
Wszyscy musimy czuć się zobowiązani do walki o lepsze życie seniorów, wolne od ubóstwa i samotności, która jest wielkim problemem. W Fundacji zaczniemy działać od razu z dużym programem, realnie podnoszącym jakość życia znaczącej grupy seniorów, a dzięki zapewnionym na działanie Fundacji środkom, już niebawem będziemy mogli ruszyć z innymi znaczącymi działaniami na rzecz lepszej kondycji osób starszych w Polsce
Katarzyna Scheer, Prezeska Zarządu nowo powstającej Fundacji Biedronki.
Rada Fundacji Biedronki
- prof. dr hab. Anna Giza–Poleszczuk, socjolog i specjalistka w dziedzinie kapitału społecznego
- siostra Małgorzata Chmielewska, przełożona wspólnoty „Chleb Życia", prowadząca domy dla osób bezdomnych, chorych oraz dla samotnych matek
- prof. dr hab. Jerzy Hausner, promotor ekonomii wartości opartej na solidaryzmie społecznym
- oraz przedstawiciele Grupy Jeronimo Martins: Pedro Soares dos Santos, Prezes Grupy, Sara Miranda, dyrektor komunikacji i CSR Grupy oraz Marta Maia, dyrektor personalna Grupy.