Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Nowo tworzona Fundacja Biedronki będzie pomagać potrzebującym seniorom
Społeczna odpowiedzialność
Fundacja Biedronki

Nowo tworzona Fundacja Biedronki będzie pomagać potrzebującym seniorom

11.03.2020

50 milionów złotych – taką kwotą będzie dysponowała w 2020 roku Fundacja Biedronki, która w roku, w którym sieć obchodzi swoje 25-lecie, rozpocznie działalność w Polsce. Fundacja powstaje po to, by nieść pomoc osobom starszym i przyczyniać się do poprawy jakości ich życia. Pierwszym programem Fundacji Biedronki będzie program kart przedpłaconych „Na codzienne zakupy”, obejmujący 10 tys. potrzebujących seniorów. Na ten cel Fundacja Biedronki przeznaczy blisko 15 mln zł.

25-lecie Biedronki jest dla nas dobrą okazją, by podziękować polskiemu społeczeństwu za zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni i by wzmocnić nasze zobowiązania społeczne. Prowadząc biznes, który zaspokaja podstawowe ludzkie potrzeby i działa na dużą skalę, mamy możliwość przyczyniać się do znajdowania rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania lokalnej społeczności i niosą realną pomoc potrzebującym. To dzięki Polsce Biedronka mogła się tak rozwinąć, a my czujemy związaną z tym odpowiedzialność. Właśnie z tego powodu uruchamiamy Fundację Biedronki, która skupi się na grupie osób, zmagających się z bardzo poważnymi wyzwaniami

Pedro Soares dos Santos, Prezes Zarządu Grupy Jeronimo Martins

Z danych i prognoz Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że co czwarty Polak ukończył już 60 lat 1, a w 2050 roku starsi ludzie będą stanowili 40% społeczeństwa 2. Polska jest jednym z najszybciej starzejących się społeczeństw na świecie i wielkim wyzwaniem staje się zapewnienie osobom starszym jak najlepszych warunków życia i opieki. Lata 2020-2030 zostały ogłoszone przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) „Dekadą zdrowego starzenia się” – chodzi o to, by seniorzy zachowali jak najdłużej sprawność fizyczną i psychiczną, samodzielność i możliwość niezależnego funkcjonowanie w społeczeństwie.

Infografika_seniorzy.jpg

Cele Fundacji Biedronki

Fundacja Biedronki będzie wspierać starsze osoby, by żyły godnie, mogły dłużej cieszyć się zdrowiem i lepiej funkcjonowały na co dzień. Celami nowo powstałej Fundacji jest m.in. przeciwdziałanie ubóstwu, niedożywieniu, samotności i wykluczeniu społecznemu osób starszych. W tym celu Fundacja będzie prowadziła też działania na rzecz rozwoju wolontariatu na rzecz seniorów.
W 2020 r. Fundacja Biedronki będzie dysponowała budżetem 50 mln zł, a w kolejnych latach Fundator, czyli Jeronimo Martins Polska planuje przeznaczyć na wsparcie Fundacji od 7,5 mln do 20 mln euro rocznie.

Wszyscy musimy czuć się zobowiązani do walki o lepsze życie seniorów, wolne od ubóstwa i samotności, która jest wielkim problemem. W Fundacji zaczniemy działać od razu z dużym programem, realnie podnoszącym jakość życia znaczącej grupy seniorów, a dzięki zapewnionym na działanie Fundacji środkom, już niebawem będziemy mogli ruszyć z innymi znaczącymi działaniami na rzecz lepszej kondycji osób starszych w Polsce

Katarzyna Scheer, Prezeska Zarządu nowo powstającej Fundacji Biedronki.

Rada Fundacji Biedronki

Wytyczaniem strategicznych osi działania nowej organizacji będzie zajmować się Rada Fundacji, w której skład wejdą autorytety z doświadczeniem i wiedzą w obszarze problematyki społecznej. W Radzie Fundacji znajdą się:
  • prof. dr hab. Anna Giza–Poleszczuk, socjolog i specjalistka w dziedzinie kapitału społecznego
  • siostra Małgorzata Chmielewska, przełożona wspólnoty „Chleb Życia", prowadząca domy dla osób bezdomnych, chorych oraz dla samotnych matek
  • prof. dr hab. Jerzy Hausner, promotor ekonomii wartości opartej na solidaryzmie społecznym
  • oraz przedstawiciele Grupy Jeronimo Martins: Pedro Soares dos Santos, Prezes Grupy, Sara Miranda, dyrektor komunikacji i CSR Grupy oraz Marta Maia, dyrektor personalna Grupy.

Karty „Na codzienne zakupy” na rzecz przeciwdziałania niedożywieniu oraz izolacji społecznej

Pierwszym projektem, który będzie realizowany we współpracy Fundacji Biedronki i Caritas Polska, jest program „Na codzienne zakupy". W 2020 roku pomocą nim zostanie objętych 10 000 potrzebujących seniorów. Od kwietnia br. do stycznia 2021 r. będą oni otrzymywać wsparcie finansowe w wysokości 100 zł lub 150 zł miesięcznie na karcie przepłaconej. Kart będzie można używać na zakupy w sklepach Biedronka.
Dzięki takiej formie pomocy seniorzy sami decydują, na jakie produkty chcą przeznaczyć pieniądze, co wspiera ich poczucie niezależności i godności. Dotychczas program ten był prowadzony w całej Polsce wspólnie z siecią Biedronka. Badania Caritas Polska pokazują, że dzięki niemu seniorzy lepiej się odżywiają - częściej kupują produkty, na które wcześniej nie było ich stać, np. owoce, warzywa, mięso i nabiał. Mają też więcej środków na lekarstwa i leczenie.
Osoby objęte programem mogą liczyć na opiekę wolontariusza Caritas, który pomaga im w zakupach albo towarzyszy w codziennych zajęciach. Ta forma wsparcia jest bardzo ceniona przez uczestników programu, a program materialnie przyczynia się do rozwoju wolontariatu w Caritas.  Dodatkowo w ramach współpracy z Caritas Polska, Caritas Diecezjalnych i Fundacji Biedronki, seniorzy będą mogli uczestniczyć w dodatkowych aktywnościach, np. wspólnych wyjściach czy wyjazdach, które mają na celu wzmacnianie więzi społecznych i przeciwdziałanie samotności.
www.fundacjabiedronki.pl  

[1] GUS, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/osoby-starsze/osoby-starsze/sytuacja-osob-starszych-w-polsce-w-2018-roku,2,1.html

[2] GUS, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/prognoza-ludnosci/prognoza-ludnosci-na-lata-2014-2050-opracowana-2014-r-,1,5.html



Fundacja Biedronki
media@fundacjabiedronki.pl

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Fundacja Biedronki
Załączniki
Infografika Sytuacja Seniorów w Polsce Fundacja Biedronki.jpg
jpg
Pobierz
Fundacja Biedronki Logo.jpg
jpg
Pobierz
Konferencja Fundacja Biedronki.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Fundacja Biedronki: pomoc poszkodowanym przez wojnę w Ukrainie jest nadal potrzebna
11.06.2024
Społeczna odpowiedzialność
W całym kraju wspólne stoły i prezenty świąteczne od Fundacji Biedronki dla seniorów
21.12.2023
Społeczna odpowiedzialność
Fundacja Biedronki zaprasza na wystawę fotograficzną
11.08.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO