Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
piórkokonkurs Biedronkiksiążki dla dzieciCSR

Tajemnica Dziadka piwnicy warta 100 tys. zł. Wielka wygrana w konkursie Biedronki Piórko

23.06.2020

Agnieszka Syczyło miała zajmować się gleboznawstwem i normami w ogrzewnictwie. Los chciał jednak inaczej. I całe szczęście, bo wtedy pewnie nie zostałaby laureatką pierwszego etapu tegorocznego Piórka, nagrody Biedronki za książkę dla dzieci. Za zwycięskie opowiadanie dostała od sieci 100 tys. zł nagrody. Dziś, 23 czerwca, rusza drugi etap Piórka, dla ilustratorów. Prace na konkurs można nadsyłać do 30 lipca.

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej może pochwalić się wieloma osiągnięciami, ale to, że jego absolwentka wygrała w konkursie pisarskim Biedronki to nowość. Tak się jednak złożyło, że poznanianka Agnieszka Syczyło, zamiast sprawdzać normy w systemach kanalizacji albo zarządzać gospodarką odpadami w przedsiębiorstwach komunalnych zdobywa literackie laury. W szóstej edycji Piórka w kategorii „Tekst” jej opowiadanie „O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy” podbiło serca jurorów. Dzięki temu autorka otrzyma 100 tys. zł nagrody, a jej książka jesienią trafi do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci Biedronka.
Zadanie nie należało do łatwych. Na tegoroczne, szóste już „Piórko” ponad 2 tysiące autorów-debiutantów nadesłało łącznie niemal 1,8 tys. prac. Ponad 60 procent z nich napisały kobiety. Co więcej panie były autorkami wszystkich opowiadań wyróżnionych w tej edycji konkursu.

Nadesłane teksty były wysokiej jakości, co sprawiało, że wybór najlepszej pracy był wyjątkowo trudny. Mam jednak nadzieję, że dylematy z tego samego powodu będzie miało jury drugiej, przeznaczonej dla ilustratorów części konkursu. Osobiście cieszę się, że część literacką Piórka wygrała mądra, ciepła historia, która w tych wyjątkowych czasach mówi o potrzebie niesienia pomocy innym

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka i juror Piórka

Wręczenie nagrody Piórko 2020. Od lewej: dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa, laureatka Agnieszka Syczyło, przewodnicząca kapituły Agnieszka Karp-Szymańska

Wręczenie nagrody Piórko 2020. Od lewej: dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa, laureatka Agnieszka Syczyło, przewodnicząca kapituły Agnieszka Karp-Szymańska

Siedmioletnia recenzentka

Pani Agnieszka w „Piórku” brała udział także w zeszłym roku. Wtedy jednak nie odniosła sukcesu. Jak mówi, to pewnie dlatego, że tekst wysyłała w ostatniej chwili i zawiodły technikalia. Do tegorocznej edycji przygotowała się więc odpowiednio wcześniej. Opowiadanie „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” postanowiła też solidnie przetestować na potencjalnych odbiorcach, czyli dzieciach. A precyzyjniej: jednym dziecku, jej siedmioletniej córce, Zosi.

Zosia była świetną recenzentką. Kiedy wieczorami czytałam jej wstępną wersję historii o Malwinie co chwila przerywała, bo zawsze miała mnóstwo pytań. Może nie ułatwiało to lektury, ale jej sugestie przynosiły nowe pomysły

Agnieszka Syczyło, laureatka tegorocznego „Piórka

Czy mała Zosia ma coś wspólnego z tytułową bohaterką opowiadania mamy, Malwiną? Pani Agnieszka twierdzi, że owszem, ale dodaje, że szczegóły tego podobieństwa owiane są tajemnicą. Zgodnie z tytułem historii.
Książka debiutantki Agnieszki Syczyło trafi na sklepowe półki Biedronki jesienią 2020 r.

Książka debiutantki Agnieszki Syczyło trafi na sklepowe półki Biedronki jesienią 2020 r.

Wyróżnieni po raz pierwszy

Tegoroczne Piórko zawiera ważną nowość. Kapituła konkursu po raz pierwszy zdecydowała o przyznaniu wyróżnień. To sposób na wyrażenie uznania dla autorów tych nadesłanych prac, które zyskały przychylność jury, do końca walcząc o zwycięstwo. Są to laury dla:
  • Anny Czajkowskiej
  • Dominiki Worek
  • Justyny Kopystyńskiej
  • Estery Muszkiet-Wiazowskiej

Ilustratorzy: nadsyłajcie prace!

Zakończenie pierwszego etapu Piórka 2020 oznacza start drugiej części. Tym razem o 100 tys. zł walczyć będą ilustratorzy. Zasady są takie same jak dla piszących: trzeba być debiutantem i nadesłać swoje prace przed upływem regulaminowego czasu, czyli 30 lipca br. Więcej informacji i formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie piorko.biedronka.pl
Patronami medialnymi „Piórka. Nagrody Biedronki za książkę dla dzieci” są Radio Zet i Onet. Patronat honorowy nad konkursem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak.
Transmisję z wręczenia nagrody można oglądać na fanpage’u sieci Biedronka.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

piórkokonkurs Biedronkiksiążki dla dzieciCSR
Załączniki
Biedronka_Piórko_wręczenie nagrody_Arkadiusz Mierzwa_Agnieszka Syczyło_Agnieszka Karp-Szymańska.jpg
jpg
Pobierz
Agnieszka Karp-Szymańska_Agnieszka Syczyło.jpg
jpg
Pobierz
Agnieszka Syczyło_Beata Tadla.jpg
jpg
Pobierz
Agnieszka Karp-Szymańska_Jarozław Gugała_Agnieszka Syczyło_Beata Tadla_Arkadiusz Mierzwa.jpg
jpg
Pobierz
Agnieszka Syczyło z mężem Karolem.jpg
jpg
Pobierz
Jarosław Gugała_Agnieszka Karp-Szymańska_Agnieszka Syczyło.jpg
jpg
Pobierz
Jarosław Gugała_Agnieszka Karp-Szymańska_Agnieszka Syczyło_Arkadiusz Mierzwa.jpg
jpg
Pobierz
Agnieszka Syczyło.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Z Biedronką Czysty Bałtyk i liczne atrakcje
25.08.2022
Społeczna odpowiedzialność
Czyste Tatry razem z Biedronką!
30.06.2022
Społeczna odpowiedzialność
Ponad 10 000 kart na zakupy dla uchodźców od Fundacji Biedronki
23.05.2022
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO