Czy można żyć bez czytania lokalnej gazety? Czy wystarczy Internet? Siłą prasy jest informacja lokalna, której nie da się znaleźć w innych miejscach. Dzięki temu mieszkańcy miast i miasteczek wiedzą wszystko o ważnych dla nich sprawach. Biedronka jest częścią lokalnych społeczności, dlatego też w sklepach sieci można kupić regionalne tygodniki. Sieć wspiera w ten sposób i integrację społeczną, i czytelnictwo.
Co łączy Zakopane, Zamość, Siedlce i Racibórz? Nie tylko znane zabytki, ale też znane tytuły prasy lokalnej. Właśnie tu wydawane są Tygodnik Podhalański, Tygodnik Zamojski, Tygodnik Siedlecki i Nowiny Raciborskie. Dla wracających z wakacyjnych podróży to dobra informacja, bo ich ulubiona prasa lokalna jest na wyciągnięcie ręki w najbliższej Biedronce.
Łącznie aż w 67 miejscowościach w Polsce klienci Biedronki mogą kupić jeden z 4 lokalnie wydawanych tygodników. To efekt pilotażowego projektu, który Biedronka prowadzi wraz z wydawcami gazet lokalnych.
Pierwsze dane pokazują, że wśród najwierniejszych czytelników znajdują się mieszkańcy Nowego Targu, Tomaszowa Lubelskiego i Siedlec. Aktualnie w teście bierze udział blisko 120 sklepów sieci Biedronka.
Cieszę się, że Biedronka wspiera rozwój lokalnej prasy. W wielu mniejszych miejscowościach Polski, to właśnie jej sklepy są często jedynym miejscem, gdzie można kupić książki lub prasę.
Jerzy Jurecki, dziennikarz i wydawca Tygodnika Podhalańskiego