Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Dobra Torba Biedronki edukuje i pomaga ograniczać marnowanie żywności
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
CSR

Dobra Torba Biedronki edukuje i pomaga ograniczać marnowanie żywności

23.09.2021

Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Nie marnuję, bo dobrze przechowuję – pod takim hasłem 23 września br. startuje druga edycja akcji Dobra Torba. W jej ramach w sklepach sieci Biedronka pojawią się specjalne papierowe torby wspierające Banki Żywności, do których trafi 20 gr ze sprzedaży każdej z nich.  Dzięki temu każdy klient ma możliwość wsparcia Banków Żywności swoimi działaniami zakupowymi. Co więcej, tegorocznej towarzyszy specjalna kampania edukacyjna dotycząca przeciwdziałania marnowaniu żywności.

Oprócz bezpośredniego wsparcia Banków Żywności w postaci 20 gr od każdego sprzedanego egzemplarza „Dobrej Torby” sieć Biedronka przygotowała specjalną stronę internetową. Wchodząc na www.biedronka.pl/dobratorba klienci będą mogli dowiedzieć się jak przechowywać żywność, tak aby najdłużej zachować jej przydatność do spożycia i tym samym ograniczyć jej  marnowanie. Dowiedzą się m.in. czy pieczywo lepiej jest przechowywać w materiałowych, czy w papierowych woreczkach. Czy ogórek lepiej jest schować do lodówki, czy zostawić na wierzchu. Dowiedzieć się tego będzie można również bezpośrednio z grafik zamieszczonych na „Dobrej Torbie”.  
Dobra Torba Wizualizacja.jpg
Rocznie w Polsce marnuje się prawie 5 milionów ton żywności. Najwięcej, bo aż 60% (prawie 3 miliony ton!) – wyrzucamy w naszych domach. Według raportu Federacji Banków Żywności głównymi powodami są: przekroczenia terminów ważności, niezdatność do spożycia oraz fakt,  że po prostu przygotowaliśmy lub kupiliśmy za dużo żywności.
Badania IOŚ-PIB, SGGW w ramach projektu PROM, 2020 r.,

Badania IOŚ-PIB, SGGW w ramach projektu PROM, 2020 r.,

Właściwe przechowywanie ma ogromny wpływ nie tylko na to jak długo produkty są świeże i bezpieczne do spożycia, ale często także na to, czy będą mniej lub bardziej smaczne. Cieszymy się, że dzięki tegorocznej odsłonie akcji „Dobra Torba” możemy nie tylko wesprzeć Banki Żywności, ale także wesprzeć naszych klientów w tym, by mogli dłużej cieszyć się zdrowym i smacznym jedzeniem oraz przyczynić się do zmniejszenia jego marnowania.

Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Biedronka

Biedronka przekazywanie.jpg
Ograniczenie marnowania żywności jest jednym z kluczowych zobowiązań w ramach społecznej odpowiedzialności sieci Biedronka. Żywność z bliskim terminem przydatności do spożycia przekazywana jest organizacjom pożytku publicznego, w tym Bankom Żywności. W 2020 roku niemal 2 tys. sklepów sieci Biedronka przekazało w sumie 12,4 tys. ton żywności, wartej ponad 130 mln zł.

Marnotrawstwo żywności w gospodarstwach domowych  występuje w bardzo dużej skali. Dlatego też jest to obszar do poprawy. Aby to się zadziało musimy mieć wiedzę ale również zmienić nasze nawyki.  Dlatego też należy uczyć  społeczeństwo i  promować proekologiczne postawy. Cieszę się, że Dobra Torba oprócz funkcji użytkowej spełnia też rolę edukacyjną.  Tym samym pozytywnie będzie oddziaływać zarówno na społeczeństwo jak również naszą organizację.

Beata Ciepła, prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Biedronka przekazywanie żywności (2).jpgBiedronka przekazywanie żywności (4).jpgBiedronka przekazywanie żywności (3).jpgBiedronka przekazywanie żywności.jpg
Akcja sieci Biedronka i Federacji Polskich Banków Żywności nawiązuje do przypadającego na 29 września Międzynarodowego Dnia Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności. Dobra Torba to wspólna inicjatywa Biedronki i Federacji Polskich Banków Żywności - organizacji skupiającej instytucje zajmujące się przekazywaniem żywności potrzebującym, a więc ratowaniem jej przed zmarnowaniem. Akcja zadebiutowała w maju 2019 roku – dzięki sprzedaży 1 mln toreb, Biedronka przekazała na rzecz Federacji 200 tys. zł.
Więcej informacji o działaniach Biedronki i Banków Żywności oraz kampanii na stronie http://biedronka.pl/dobratorba.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

CSR
Załączniki
Biedronka przekazywanie żywności (2).jpg
jpg
Pobierz
Biedronka przekazywanie żywności (4).jpg
jpg
Pobierz
dlaczego wyrzucamy żywność.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka przekazywanie żywności.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka przekazywanie żywności (3).jpg
jpg
Pobierz
Dobra Torba Wizualizacja.jpg
jpg
Pobierz
Jak możesz zapobiec marnowaniu żywności.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka Przekazywanie Dobra Torba.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Z Biedronką Czysty Bałtyk i liczne atrakcje
25.08.2022
Społeczna odpowiedzialność
Czyste Tatry razem z Biedronką!
30.06.2022
Społeczna odpowiedzialność
Ponad 10 000 kart na zakupy dla uchodźców od Fundacji Biedronki
23.05.2022
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO