Biedronka podpisała umowę z firmą Grow Energy, na podstawie której do końca 2025 roku 2 tysiące sklepów sieci zostanie wyposażone w efektywne instalacje fotowoltaiczne. Dzięki tej inwestycji sieć ograniczy wykorzystanie energii ze źródeł konwencjonalnych.
- oświetleniu
- meblach chłodniczych
- klimatyzacji
- wypieku pieczywa.
Instalacje fotowoltaiczne będą dostarczały najwięcej energii w okresach letnich, w których zapotrzebowanie na energię elektryczną jest największe. Pozwoli to odciążyć sieci przesyłowe oraz elektrownie, obniżając ryzyko ograniczeń w dostawie energii, które zwłaszcza obecnie w czasie niedoborów węgla i gazu stanowią poważne wyzwanie dla krajowej energetyki. Obecnie mamy 118 instalacji tego typu, a zatem zwiększenie ich liczby do 2118 realnie ograniczy zużycie przez nas energii z węgla.
Natalia Rompska-Żuk, menedżer ds. zarządzania energią w sieci Biedronka
[1] SZCZEGÓŁY PROTOKOŁU GHG: W kontekście Biedronki, ramach zakresu 1 obejmujących emisje bezpośrednie są to działania dotyczące: zużycia paliw, w tym tych dla floty (olej napędowy, benzyna) oraz czynników chłodniczych (w sklepach i w naczepach). Zakres 2 obejmuje tzw. pośrednie emisje gazów cieplarnianych, które mogą pochodzić przede wszystkim z zakupionej energii elektrycznej, pary, ciepła i chłodu. Zakres 3 obejmuje inne pośrednie emisje powstałe w całym łańcuchu wartości przedsiębiorstwa, np. w wyniku wytworzenia surowców, zagospodarowania odpadów, transportu surowców oraz produktów, podróży służbowych pracowników, czy korzystania z produktów przez użytkowników końcowych.