Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Biedronka tego lata przełamuje lody
Informacje produktowe

Biedronka tego lata przełamuje lody

21.07.2025

Letnie upały to czas, gdy Polacy znacznie częściej sięgają po lodowe ochłodzenie. 21. lipca, z okazji Dnia Lodów, Biedronka dzieli się danymi sprzedażowymi, według których ta kategoria produktowa właśnie latem odnotowuje dziesięciokrotne wzrosty. Klienci Biedronki niezmiennie sięgają po klasyczne smaki – wanilię, śmietankę czy czekoladę, ale nie stronią od nowości, czego dowodem jest stale rosnąca popularność lodów Marletto. W tym sezonie największa sieć handlowa w kraju prezentuje szereg nowości tej marki i tradycyjnie już oferuje atrakcyjne promocje na różne marki lodów w ramach kampanii „Chodź na lody”.

Kategoria lodowa bije rekordy

Według badania BIG InfoMonitor z 2024 r., Polacy jedzą rocznie średnio 5,7 kg lodów. Z kolei dane z sieci Biedronka pokazują, że sprzedaż lodów wzrosła o 13% w porównaniu do roku poprzedniego. Jeszcze lepsze wyniki prezentuje marka własna sieci Biedronka - Marletto, która zanotowała 14% przyrost, utrzymując pozycję najchętniej wybieranej marki lodów wśród klientów sieci.
Polacy najchętniej sięgają po lody w miesiącach czerwiec-sierpień. Sieć notuje w tym czasie dziesięciokrotny wzrost sprzedaży względem innych miesięcy. Dominującym segmentem sprzedażowym pozostają lody impulsowe, które stanowią 70% wolumenu całej kategorii.

Kategoria lodów wykazuje wyjątkową dynamikę wzrostu – 13% przyrost sprzedaży to wynik, który potwierdza, że Polacy coraz częściej traktują lody nie tylko jako sezonową przyjemność, ale codzienną przekąskę. Widzimy, że nasi klienci cenią sobie dostępność i wygodę, dlatego umieściliśmy lodówki przy kasach, a kampania „Chodź na lody” z cotygodniowymi promocjami różnych marek stanowi ciekawe urozmaicenie aktualnej oferty. Chcemy konsekwentnie wspierać te działania nowymi produktami i formatami sprzedaży. 

Sylwia Bucka, dyrektor kategorii w sieci Biedronka

Klasyczne wybory w promocyjnych cenach

Preferencje smakowe klientów Biedronki pozostają takie same na przestrzeni lat. Wśród TOP 3 najpopularniejszych smaków znajdują się wanilia, śmietanka i czekolada. Te sprawdzone klasyki niezmiennie cieszą się największym zainteresowaniem, niezależnie od wprowadzanych nowości. I właśnie te ulubione smaki Polaków wraz z innymi propozycjami znalazły się w promocyjnej ofercie przygotowanej z okazji Dnia Lodów.
Od poniedziałku 21 lipca klienci mogą cieszyć się sprawdzonymi smakami w jeszcze bardziej atrakcyjnych cenach. Wszystkie lody Grycan są dostępne z rabatem 70% na drugi produkt przy zakupie dwóch sztuk. Sorbety Marletto o pojemności 1l kosztują 9,99 zł przy zakupie dwóch opakowań. Z kolei przy zakupie dwóch sztuk lodów na patyku lub sandwichy marki Nuii, Milka i Oreo, kolejny artykuł jest gratis. Dzięki temu wierni fani klasycznych wariantów będą mogli delektować się ulubionymi smakami w niskich cenach.
lody_promocje2.PNGlody_promocje.PNG

Marletto przejmuje letni sezon

Widząc rosnące zainteresowanie lodami, Biedronka wraz z marką Marletto, prowadzi kampanię „Przełam lato z lodami Marletto”. Nowa komunikacja, wsparta dwoma spotami telewizyjnymi z głównym motywem przełamywania, ma przenieść konsumentów w wakacyjny klimat np. nad jezioro lub morze. Ze względu na to, że lody impulsowe są najchętniej kupowanymi lodami marki Marletto, w nowej kampanii skupiono się właśnie na lodach na patyku, np. Marletto Crunch.
Równolegle marka wprowadza w sezonie letnim nowości - od specjalnej edycji o smaku gumy balonowej na Dzień Dziecka, przez poszerzenie linii Familijne Delice o warianty z sosem karmelowym i panna cotta z sosem z owoców leśnych, po nowy smak w serii Fairy Tale - kokos i mleczną czekoladę.
Szczególnie dynamicznie rozwija się segment mochi w multipakach 6x35g i nowym formacie dwupak 2x35g w smakach tropikalnym i mango oraz mini rożki Marletto 10x25ml. Wkrótce oferta ta zostanie wzbogacona o nowe warianty smakowe: wiśniowy z ciemną czekoladą oraz kremu orzechowego.
Odpowiadając na zapotrzebowanie na lodowe ochłodzenie, Biedronka uruchomiła kampanię „Chodź na lody” z cotygodniowymi promocjami różnych marek (Kaktus, Milka, Oreo, Nuji) oraz, dla wygody klientów, umieściła lodówki przy kasach i kasach samoobsługowych. Co więcej, Marletto zostało partnerem głównym letniej akcji „Kino na Leżakach”. W ramach współpracy powstały specjalne strefy chillout z możliwością degustacji lodów z linii Fairy Tale i Marletto Crunch podczas letnich seansów filmowych w popularnych lokalizacjach wakacyjnych w całej Polsce. Lista miast i terminów pokazów w ramach akcji dostępna jest na stronie www.kinonalezakach.pl.
Marletto_ulotka.jpgMarletto_2.jpgMarletto_4.jpg
Szczegóły oferty dostępne są w gazetkach promocyjnych dostępnych w sklepach sieci oraz na stronie internetowej www.biedronka.pl.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Informacje produktowe
„Morela niedoskonała” – smak pełen empatii w Biedronce
17.07.2025
Informacje produktowe
Do Biedronki idę pierwszy… i to przed pierwszym dzwonkiem
15.07.2025
Informacje produktowe
Od pikników po górskie wyprawy: Biedronka kompletuje Twój letni niezbędnik
04.07.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO