Mamy przyjemność poinformować, że Caritas Polska oraz Jeronimo Martins Dystrybucja SA, wspólnie prowadzą akcję sprzedaży specjalnego znicza przygotowanego na I-szą rocznicę śmierci Papieża Jana Pawła II. Znicz papieski, przygotowany specjalnie przez Caritas Polska, sprzedawany jest we wszystkich z ponad 800 sklepów sieci Biedronka.
Całkowity dochód ze sprzedaży znicza, przeprowadzanej w sklepach Biedronka, zostanie przekazany Caritas Polska, aby pomóc najbardziej potrzebującym dzieciom i młodzieży.
„Cieszymy się z tego, że w ponad 800-set sklepach Biedronka, zostały rozprowadzone papieskie znicze. To okazja do radości nie tylko dlatego, że znicz zapłonął, upamiętniając niezwykły pontyfikat Jana Pawła II - ale i dlatego, że udaje się zebrać środki dla najuboższych dzieci i młodzieży. Dlatego jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim, którzy udzielili nam pomocy – a Biedronce szczególnie! Te znicze to był symbol naszej pamięci o Janie Pawle II, ale też symbol małego światełka nadziei, jakie każdy kupujący znicz, wniósł potrzebującym” – powiedział o wspólnej akcji „Znicz dla Jana Pawła II”, ksiądz dr Zbigniew Sobolewski, Członek Zarządu i Sekretarz Generalny Caritas Polska.
„Bardzo się cieszymy ze stałej współpracy z Caritas Polska przy akcjach charytatywnych. Także i z tego, że nasze sklepy mogą się do nich przyczynić” – mówi Anna Sierpińska, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji JMD SA. „Znicz dla Jana Pawła II to wydarzenie o szczególnym znaczeniu, bowiem mogliśmy pomóc tym, którzy dopiero w życie wkraczają. Traktujemy to jako ważny element społecznej odpowiedzialności naszej firmy. Pomagać tym, którzy sami sobie nie poradzą, to kwestia wrażliwości i odpowiedzialności. To pewnego rodzaju moralne i społeczne zobowiązanie. Egzystujemy pośród ludzi, a ludzie bardzo często potrzebują pomocy. Trzeba to dostrzegać.” – dodaje.
„Jak to dobrze, że w Biedronce” są ludzie, którzy dbając o rozwój swej firmy nie zapominają o tych, którym – z różnych względów – wiedzie się gorzej. Dzięki współpracy z osobami i firmami, które mają „wyobraźnię miłosierdzia” o jakiej uczył Jan Paweł II, i są wrażliwe na potrzeby najuboższych, Caritas w Polsce może przychodzić z pomocą materialną i budzić nadzieję” - powiedział Ks. dr Adam Dereń, dyrektor Caritas Polska.
Sprzedaż papieskich zniczy potrwa do 18 maja i jest to kolejna z realizowanych wspólnie z Caritas Polska, akcji dobroczynnych. Dotychczas, Caritas Polska oraz JMD SA, zorganizowało wspólnie Wigilię połączoną z wręczaniem prezentów, dla ponad 1000 dzieci z Diecezji Warszawsko-Praskiej Caritas, oraz wręczenie ponad 900-set paczek dla pacjentów Szpitala Dziecięcego przy ul.Niekłańskiej w Warszawie i Centrum Zdrowia Dziecka. Na bieżąco przekazywane są także paczki z Biedronki w ramach stałych akcji charytatywnych Caritas Polska, dla innych potrzebujących. Współpracę tę, Jeronimo Martins Dystrybucja zamierza kontynuować.