Grupa Jeronimo Martins informuje, że zawarła porozumienie z Grupą Tengelmann związane z nabyciem sklepów dyskontowych sieci Plus, które działają zarówno w Polsce jak i w Portugalii.
Integracja sieci sklepów Plus oznacza bardzo ważny krok w strategii Jeronimo Martins; wzmocnienia obecności w portugalskim segmencie supermarketów oraz ugruntowania pozycji lidera w segmencie dyskontowym w Polsce.
Przejęcie to będzie finansowane ze środków bankowych. Szacowana kwota nabycia to 320 mln Euro. Integracja powinna nastąpić pod koniec pierwszej połowy roku 2008.
W Portugalii sieć Plus to 75 sklepów, o całkowitej powierzchni sprzedaży 61 tys. m2. Do kwietnia 2007, w okresie 12 miesięcy, portugalski Plus odnotował sprzedaż na poziomie 149 mln Euro. W Polsce sieć Plus zarządza 210 sklepami z całkowitą powierzchnią sprzedaży 150 tys. m2. Sprzedaż w polskiej sieci Plus w tym samym okresie ( do kwietnia 2007) wyniosła 344 mln Euro.
Proces przekształcenia sklepów Plus w Pingo Doce, zajmie szacunkowo od 6-ciu do 12-tu miesięcy. Obecnie Pingo Doce to 210 sklepów o łącznej powierzchni sprzedaży 184 000 m2. Biedronka zarządza 1031 sklepami o łącznej powierzchni sprzedaży 527 000 m2. Proces przekształcania Plusa w Biedronki będzie wspierany przez podobieństwa obu formatów.
Proces przekształcenia sklepów Plus w Pingo Doce, zajmie szacunkowo od 6-ciu do 12-tu miesięcy. Obecnie Pingo Doce to 210 sklepów o łącznej powierzchni sprzedaży 184 000 m2. Biedronka zarządza 1031 sklepami o łącznej powierzchni sprzedaży 527 000 m2. Proces przekształcania Plusa w Biedronki będzie wspierany przez podobieństwa obu formatów.
Nowo nabyte sklepy w obydwu krajach będą dostosowane do obecnych formatów sieci całej Grupy Jeronimo Martins przez najbliższe trzy lata.
Przejęcie to również zwiększenie liczby pracowników Jeronimo Martins. Obecnie to ponad 35 000 osób w obydwu krajach łącznie z 3 650 pracownikami sieci Plus, w tym 2 700 w Polsce i 950 w Portugalii.
Transakcja ta, jest warunkowana także wymogami stosownych władz w obu krajach. Jeśli zostanie uzyskana wymagana zgoda, Jeronimo Martins dostosuje swoje plany ekspansji oraz portfolio” sklepów, zarówno w Portugalii jak i w Polsce tak, aby uzyskać maksymalizację efektywności operacyjnej.