Nagroda Korona Handlu jest prestiżową nagrodą przyznawaną od 1997 roku przez czasopismo branży FMCG „Handel”. W skład jury konkursu wchodzą przedstawiciele Instytutu Badania Rynku oraz największych producentów z branży FMCG.
„W roku, w którym mamy do czynienia ze spowolnieniem gospodarczym, na polskim rynku cały czas są firmy, które świetnie sobie radzą w tym trudnym okresie” – mówiła podczas uroczystej gali w hotelu InterContinental redaktor naczelna „Handlu”, Barbara Mikusińska-Ozdobińska. – „Jedną z nich jest właśnie Jeronimo Martins Dystrybucja”.
W uzasadnieniu koronacji JMD, redaktor Mikusińska podkreśliła efektywną koncepcję sieci, która jest najlepiej funkcjonującą siecią sklepów w swoim formacie w Polsce, ciekawe rozwiązania produktowe i konsekwencje w realizowaniu swoje wizji; skuteczną politykę niskich cen, ekspansję, dobre zrozumienie potrzeb klientów oraz wygodne lokalizacje. „To wszystko sprawia, że Biedronka jest najbardziej popularną i największą siecią sklepów w Polsce” – podsumowała Mikusińska.
Nagrodę Korona Handlu odebrał Carlos Saraiva, Dyrektor ds. operacyjnych JMD i członek Zarządu.
„To ukoronowanie naszej pracy, wysiłku ponad 25 tys. pracowników i naszych wieloletnich partnerów handlowych, którzy od ponad 14 lat budują prestiż naszej firmy” – powiedział Saraiva – „Korona jest atrybutem władzy, dlatego mamy świadomość, że musimy świecić przykładem. Sprostamy temu zadaniu” – dodał Saraiva.
Tegoroczną edycję konkursu połączono z obchodami 16. rocznicy działalności dwutygodnika „Handel”.
Korona Handlu przyznawana jest tym, którzy w myśl preambuły regulaminu, „poprzez realizację ciekawych i nowych rozwiązań wpływają na kształt handlu, zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnopolskiej”. Kandydatury na laureatów konkursu typowane są w trzech kategoriach: HANDEL, PRZEMYSŁ oraz w trzeciej kategorii INNE - o szerszej formule, obejmującej osoby i organizacje, które nie mieszczą się w wymienionych dwóch kategoriach, zgłaszają członkowie jury.