strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Sieć Biedronka zwiększyła sprzedaż o ponad 20 procent w I kwartale 2013 r.

26.04.2013

W pierwszych trzech miesiącach 2013 roku Grupa Jerónimo Martins i Jerónimo Martins Polska kontynuowały swój dynamiczny wzrost, pomimo spowolnienia gospodarczego w Polsce i w Portugalii. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jerónimo Martins wzrosła w I kwartale br. o 15,6%, osiągając wartość 2,772 mld euro. Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o ponad 20%.

Kluczowe liczby w I kwartale 2013 r.:
  • Sprzedaż sieci sklepów Biedronka w pierwszych 3 miesiącach br. wzrosła o 20,1% w złotych w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r. i wyniosła 7,666 mld zł;
  • Sprzedaż porównywalna (LFL) w sklepach sieci Biedronka wzrosła w złotych o 8,8% w pierwszych 3 miesiącach br.;
  • Obroty sieci Biedronka stanowiły 67% całkowitych obrotów Grupy Jeronimo Martins.
Na znaczący wzrost sprzedaży sieci Biedronka w I kwartale br. wpłynęła coraz większa liczba sklepów oraz zakończona w 2012 r. zmiana ich aranżacji. Sieć ciągle rozwija swoją stałą ofertę, kładąc nacisk na jak najlepszą dostępność artykułów codziennego użytku oraz produktów świeżych, takich jak owoce i warzywa, pieczywo, nabiał, świeże mięso i ryby. Stały asortyment jest regularnie wzbogacany o produkty oferowane w ramach unikalnych akcji tematycznych.
- Dwucyfrowy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale potwierdza, że sprawdza się nasza polityka wychodzenia naprzeciw potrzebom klientów. Jej przejawem jest m.in. intensywny rozwój kategorii produktów świeżych i oparcie asortymentu w głównej mierze na wyrobach polskich producentów. Dlatego z optymizmem patrzymy na dalszą część roku. Jednocześnie niezmienne pozostają główne filary naszej strategii, czyli wysoka jakość oferowanych produktów, codziennie niskie ceny oraz bliskość sklepów – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Program ekspansji sieci Biedronka w Polsce jest jednym z priorytetów na najbliższe lata. Pomimo złych warunków pogodowych utrudniających prace budowlane, w pierwszych trzech miesiącach br. zostały otwarte 22 nowe sklepy.
Sieć podtrzymuje plany uruchomienia w 2013 roku w sumie ok. 290 nowych sklepów oraz 2 nowych Centrów Dystrybucyjnych, zgodnie z planami posiadania 3000 sklepów do końca 2015 roku. Na koniec I kwartału br. Biedronka miała 2145 sklepów, obsługiwanych przez 11 Centrów Dystrybucyjnych.
Sieć planuje również zatrudnić w 2013 roku ok. 5 tysięcy nowych pracowników. Warto podkreślić, że Biedronka oferuje pracownikom jeden z najatrakcyjniejszych pakietów wynagrodzeń na rynku. Kluczowym elementem polityki pracowniczej spółki jest regularny wzrost wynagrodzeń. W ciągu ostatnich 7 lat, dzięki regularnym podwyżkom, wartość minimalnej płacy podstawowej wzrosła w sieci o ponad 50%. Od kwietnia br. najniższa pensja podstawowa w sklepach Biedronka wzrosła do 2000 złotych brutto, co oznacza, że jest ona o 25% wyższa od krajowej płacy minimalnej. Ponadto wszyscy pracownicy sieci są objęci systemem premiowym i otrzymują bogaty pakiet świadczeń socjalnych.
Spółka Jeronimo Martins Polska zajęła czwarte miejsce w opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita najnowszym rankingu 500 największych polskich przedsiębiorstw w 2012 roku.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Biedronka liderem odpowiedzialności, różnorodności i strategii cenowych
26.05.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka otwiera sezon na… pracę wakacyjną
17.05.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka docenia pracowników... trzynastozgłoskowcem
11.04.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause