W pierwszych trzech miesiącach 2013 roku Grupa Jerónimo Martins i Jerónimo Martins Polska kontynuowały swój dynamiczny wzrost, pomimo spowolnienia gospodarczego w Polsce i w Portugalii. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jerónimo Martins wzrosła w I kwartale br. o 15,6%, osiągając wartość 2,772 mld euro. Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o ponad 20%.
Kluczowe liczby w I kwartale 2013 r.:
- Sprzedaż sieci sklepów Biedronka w pierwszych 3 miesiącach br. wzrosła o 20,1% w złotych w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r. i wyniosła 7,666 mld zł;
- Sprzedaż porównywalna (LFL) w sklepach sieci Biedronka wzrosła w złotych o 8,8% w pierwszych 3 miesiącach br.;
- Obroty sieci Biedronka stanowiły 67% całkowitych obrotów Grupy Jeronimo Martins.
Na znaczący wzrost sprzedaży sieci Biedronka w I kwartale br. wpłynęła coraz większa liczba sklepów oraz zakończona w 2012 r. zmiana ich aranżacji. Sieć ciągle rozwija swoją stałą ofertę, kładąc nacisk na jak najlepszą dostępność artykułów codziennego użytku oraz produktów świeżych, takich jak owoce i warzywa, pieczywo, nabiał, świeże mięso i ryby. Stały asortyment jest regularnie wzbogacany o produkty oferowane w ramach unikalnych akcji tematycznych.
- Dwucyfrowy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale potwierdza, że sprawdza się nasza polityka wychodzenia naprzeciw potrzebom klientów. Jej przejawem jest m.in. intensywny rozwój kategorii produktów świeżych i oparcie asortymentu w głównej mierze na wyrobach polskich producentów. Dlatego z optymizmem patrzymy na dalszą część roku. Jednocześnie niezmienne pozostają główne filary naszej strategii, czyli wysoka jakość oferowanych produktów, codziennie niskie ceny oraz bliskość sklepów – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Program ekspansji sieci Biedronka w Polsce jest jednym z priorytetów na najbliższe lata. Pomimo złych warunków pogodowych utrudniających prace budowlane, w pierwszych trzech miesiącach br. zostały otwarte 22 nowe sklepy.
Sieć podtrzymuje plany uruchomienia w 2013 roku w sumie ok. 290 nowych sklepów oraz 2 nowych Centrów Dystrybucyjnych, zgodnie z planami posiadania 3000 sklepów do końca 2015 roku. Na koniec I kwartału br. Biedronka miała 2145 sklepów, obsługiwanych przez 11 Centrów Dystrybucyjnych.
Sieć planuje również zatrudnić w 2013 roku ok. 5 tysięcy nowych pracowników. Warto podkreślić, że Biedronka oferuje pracownikom jeden z najatrakcyjniejszych pakietów wynagrodzeń na rynku. Kluczowym elementem polityki pracowniczej spółki jest regularny wzrost wynagrodzeń. W ciągu ostatnich 7 lat, dzięki regularnym podwyżkom, wartość minimalnej płacy podstawowej wzrosła w sieci o ponad 50%. Od kwietnia br. najniższa pensja podstawowa w sklepach Biedronka wzrosła do 2000 złotych brutto, co oznacza, że jest ona o 25% wyższa od krajowej płacy minimalnej. Ponadto wszyscy pracownicy sieci są objęci systemem premiowym i otrzymują bogaty pakiet świadczeń socjalnych.
Spółka Jeronimo Martins Polska zajęła czwarte miejsce w opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita najnowszym rankingu 500 największych polskich przedsiębiorstw w 2012 roku.