Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Sieć Biedronka zwiększyła sprzedaż o ponad 20 procent w I kwartale 2013 r.

26.04.2013

W pierwszych trzech miesiącach 2013 roku Grupa Jerónimo Martins i Jerónimo Martins Polska kontynuowały swój dynamiczny wzrost, pomimo spowolnienia gospodarczego w Polsce i w Portugalii. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jerónimo Martins wzrosła w I kwartale br. o 15,6%, osiągając wartość 2,772 mld euro. Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o ponad 20%.

Kluczowe liczby w I kwartale 2013 r.:
  • Sprzedaż sieci sklepów Biedronka w pierwszych 3 miesiącach br. wzrosła o 20,1% w złotych w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r. i wyniosła 7,666 mld zł;
  • Sprzedaż porównywalna (LFL) w sklepach sieci Biedronka wzrosła w złotych o 8,8% w pierwszych 3 miesiącach br.;
  • Obroty sieci Biedronka stanowiły 67% całkowitych obrotów Grupy Jeronimo Martins.
Na znaczący wzrost sprzedaży sieci Biedronka w I kwartale br. wpłynęła coraz większa liczba sklepów oraz zakończona w 2012 r. zmiana ich aranżacji. Sieć ciągle rozwija swoją stałą ofertę, kładąc nacisk na jak najlepszą dostępność artykułów codziennego użytku oraz produktów świeżych, takich jak owoce i warzywa, pieczywo, nabiał, świeże mięso i ryby. Stały asortyment jest regularnie wzbogacany o produkty oferowane w ramach unikalnych akcji tematycznych.
- Dwucyfrowy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale potwierdza, że sprawdza się nasza polityka wychodzenia naprzeciw potrzebom klientów. Jej przejawem jest m.in. intensywny rozwój kategorii produktów świeżych i oparcie asortymentu w głównej mierze na wyrobach polskich producentów. Dlatego z optymizmem patrzymy na dalszą część roku. Jednocześnie niezmienne pozostają główne filary naszej strategii, czyli wysoka jakość oferowanych produktów, codziennie niskie ceny oraz bliskość sklepów – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Program ekspansji sieci Biedronka w Polsce jest jednym z priorytetów na najbliższe lata. Pomimo złych warunków pogodowych utrudniających prace budowlane, w pierwszych trzech miesiącach br. zostały otwarte 22 nowe sklepy.
Sieć podtrzymuje plany uruchomienia w 2013 roku w sumie ok. 290 nowych sklepów oraz 2 nowych Centrów Dystrybucyjnych, zgodnie z planami posiadania 3000 sklepów do końca 2015 roku. Na koniec I kwartału br. Biedronka miała 2145 sklepów, obsługiwanych przez 11 Centrów Dystrybucyjnych.
Sieć planuje również zatrudnić w 2013 roku ok. 5 tysięcy nowych pracowników. Warto podkreślić, że Biedronka oferuje pracownikom jeden z najatrakcyjniejszych pakietów wynagrodzeń na rynku. Kluczowym elementem polityki pracowniczej spółki jest regularny wzrost wynagrodzeń. W ciągu ostatnich 7 lat, dzięki regularnym podwyżkom, wartość minimalnej płacy podstawowej wzrosła w sieci o ponad 50%. Od kwietnia br. najniższa pensja podstawowa w sklepach Biedronka wzrosła do 2000 złotych brutto, co oznacza, że jest ona o 25% wyższa od krajowej płacy minimalnej. Ponadto wszyscy pracownicy sieci są objęci systemem premiowym i otrzymują bogaty pakiet świadczeń socjalnych.
Spółka Jeronimo Martins Polska zajęła czwarte miejsce w opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita najnowszym rankingu 500 największych polskich przedsiębiorstw w 2012 roku.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Jak niedziela lub poniedziałek to... Biedronka Home
03.06.2025
Informacje korporacyjne
Biedronka gotowa na owocne wakacje
29.05.2025
Informacje korporacyjne
Biedronka walczy o zdrowotny rekord
14.05.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause