Biedronka drugi rok z rzędu zajęła trzecie miejsce w Rankingu Polskich Marek, przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” i firmę Acropolis. Wartość marki Biedronka została wyceniona na 2 996,7 mln zł.
Od pierwszej edycji Rankingu Polskich Marek, który miał miejsce w 2004 roku, wartość marki Biedronka wzrosła 12-krotnie – o 2 745 mln zł, a w porównaniu z wynikami z 2012 roku – o ponad 240 mln zł. Biedronka w tegorocznym zestawieniu znalazła się także na pierwszej pozycji wśród 10 supermarek rankingu, czyli firm, które w ciągu ostatnich dziesięciu lat zyskały najwięcej na wartości.
Wysokie wyniki w rankingu oceniającym siłę i wartość marki to efekt zaufania klientów oraz pracy włożonej w rozwój sieci Biedronka w ciągu 18 lat jej działalności. Siłę marki Biedronka potwierdzają także badania. Wynika z nich, że ponad 98% Polaków zna markę Biedronka*, a 76% Polaków regularnie kupuje w sklepach sieci**.
Uroczystość wręczenia tegorocznych nagród odbyła się 16 grudnia br. w Warszawie. Wyróżnienie dla marki Biedronka odebrał Jakub Cichecki, dyrektor działu marketingu Jeronimo Martins Polska S.A.
Sieć sklepów Biedronka jest jedyną siecią detaliczną, która w pięciu kolejnych edycjach zestawienia znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej wartościowych marek w Polsce. Podobnie jak w 2012 roku, marka Biedronka zajęła też 4. miejsce w zestawieniu najsilniejszych marek. Utrzymanie wysokiej pozycji było efektem zwycięstwa w takich rankingach szczegółowych jak: preferencje, świadomość, priorytet w świadomości i lojalność.
Ranking Najcenniejszych Polskich Marek przygotowywany jest od 2004 roku. Nagradzane są w nim zarówno najbardziej wartościowe marki, jak i najmocniejsze w wybranych 12 branżach. W 2013 roku łączna wartość firm uczestniczących w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek wyniosła niemal 60 mld zł. Podobnie jak w ubiegłym roku, w zestawieniu uwzględniono 330 przedsiębiorstw.
* GfK Polonia
** PRM
** PRM