Sieć sklepów Biedronka już po raz ósmy została uhonorowana prestiżowym tytułem Gwiazda Jakości Obsługi w kategorii „supermarket”. Konsumenci, biorący udział w IX edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi, docenili ją za najwyższe standardy w zakresie obsługi klientów.
Nowością tegorocznej edycji programu było pozyskanie pogłębionych opinii o branży spożywczej, które wykazały, że w swojej kategorii sieć Biedronka jest lider w zakresie polityki cenowej oraz osiągnęła najwyższy wskaźnik rekomendacji NPS (Net Promotor Score, dotyczący skłonności klienta do polecenia firmy rodzinie i znajomym). Pozwoliło jej to na uzyskanie tytułów: „Najlepsze Ceny” oraz „Najbardziej Polecany Supermarket 2016”.
Wysokie standardy obsługi klienta, obok staranności w doborze oferty, atrakcyjnych cen oraz dbania o najwyższą jakość produktów, od ponad 20 lat pozostają domeną sieci Biedronka. Utrzymaniu najwyższych standardów obsługi służą specjalne szkolenia dla pracowników oraz realizowany program regularnych audytów w sklepach, które umożliwiają monitorowanie jakości obsługi oraz jej doskonalenie. Dodatkowo, do dyspozycji klientów pozostaje dostępne przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, Biuro Obsługi Klienta, będące najbardziej skutecznym sposobem zgłaszania uwag dotyczących funkcjonowania sklepów sieci Biedronka.
Każdego dnia wszystkie sklepy Biedronka odwiedzają blisko 4 mln klientów. To, obok nagród i wyróżnień, dowód ogromnego zaufania i potwierdzenie, że priorytetowe traktowanie jakości obsługi jest najlepszym sposobem na budowanie satysfakcji klientów.
Misją, realizowanego od 2008 roku, Polskiego Programu Jakości Obsługi jest poprawa jakości obsługi w Polsce oraz dostosowanie procesów obsługi konsumentów do standardów XXI wieku. Program przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę, monitoruje satysfakcję i oczekiwania klientów w całej Polsce. W ramach niego każdy konsument może dokonać pozytywnej lub negatywnej oceny dowolnej firmy za pomocą multiplatformy www.jakoscobslugi.pl oraz darmowej aplikacji mobilnej Premia360. Na podstawie zebranych w ten sposób informacji obliczane są wskaźniki satysfakcji klientów, mające wpływ na wybór najprzyjaźniejszych firm, wyróżnianych nagrodą Gwiazda Jakości Obsługi. W gronie laureatów programu znajdują się firmy, które najtrafniej odpowiadają na potrzeby współczesnego rynku, dzięki czemu klienci uznają je za najbardziej przyjazne.