Sieć Biedronka już czwarty raz z rzędu zwyciężyła w zestawieniu najpopularniejszych marek sieci handlowych w publikacjach prasowych, internetowych i materiałach RTV. W ciągu 12 badanych miesięcy o Biedronce wspomniano w ponad 4200 publikacjach medialnych.
Biedronka znalazła się w gronie liderów rankingu Top Marka z łącznym wynikiem 114 punktów. W badaniu obejmującym materiały medialne z okresu od 1 lipca 2015 r. do 30 czerwca br., Biedronka pojawiła się w 4,2 tys. publikacji, wśród których ponad 96 proc. tekstów miało wydźwięk pozytywny lub neutralny. Marka została też liderem wśród sieci handlowych w podsumowaniu wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji, który osiągnął wartość ponad dwukrotnie wyższą niż drugiej sieci w tym zestawieniu.
W analizowanym okresie zainteresowanie mediów siecią Biedronka dotyczyło realizowanych projektów, w tym m.in. działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Top Marka to przeprowadzane co roku przez miesięcznik „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów badanie, które ma na celu wyłonienie najczęściej i najlepiej opisywanych marek z sektorów cieszących się największym zainteresowaniem mediów. Tegoroczny ranking Top Marka powstał w oparciu o badanie ponad 19 mln publikacji medialnych. Ostateczna klasyfikacja marek w podziale na branże jest przygotowywana na podstawie analizy ilościowej publikacji, a także odnoszącej się m.in. do zasięgu materiałów i ich wydźwięku.