Martyna Juchniewicz, Zuzanna Milewska i Edyta Klaper – studentki Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi – zostały laureatkami piątej edycji konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki”. Ich zadaniem było stworzenie nadruków na tekstylia do dziecięcej sypialni. Produkty z projektami zwyciężczyń trafią do sprzedaży w sklepach Biedronka na początku 2018 roku.
Do tej edycji konkursu wpłynęło łącznie 39 projektów. Laureatki, studentki Wydziałów Tkaniny i Ubioru oraz Grafiki i Malarstwa ASP, otrzymały nagrody pieniężne w wysokości odpowiednio: 5 tys., 3 tys. i 2 tys. zł. Zwycięskie pomysły graficzne znajdą się na dziecięcych artykułach: pościeli, poduszkach, prześcieradle, kocu oraz piżamie.
Prace konkursowe były oceniane przez jury, składające się z kadry naukowej ASP w Łodzi, przedstawiciela organizatora – Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci Biedronka i reprezentanta firmy produkcyjnej. Szczególną uwagę zwracano na zgodność projektów z aktualnymi trendami przy jednoczesnym ich dostosowaniu do gustów najmłodszych odbiorców.
Realizowany w ramach współpracy między siecią Biedronka a łódzką ASP konkurs wpisał się już na stałe w program uczelni. – Cieszymy się, że co roku studenci chętnie biorą udział w konkursie „Młodzi projektanci dla Biedronki”. Jak sami podkreślają, jest on dla nich szansą na zdobycie cennego doświadczenia w branży handlowej – zaznacza Anetta Jaworska Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP.
Konkurs „Młodzi projektanci dla Biedronki“ organizowany jest od 2013 roku. Daje studentom ASP szansę na praktyczne wykorzystanie wiedzy i przedstawienie projektu, który trafia do szerokiego grona klientów sieci Biedronka. W poprzednich edycjach studenci zaprojektowali: sukienki, tuniki, bluzki o charakterze wieczorowym oraz T-shirty, które łącznie sprzedały się w liczbie blisko 70 tys. egzemplarzy.
Projekt realizuje dwa z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowione przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – Dobra jakość edukacji i cel 17. – Partnerstwa na rzecz celów.
Prace konkursowe były oceniane przez jury, składające się z kadry naukowej ASP w Łodzi, przedstawiciela organizatora – Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci Biedronka i reprezentanta firmy produkcyjnej. Szczególną uwagę zwracano na zgodność projektów z aktualnymi trendami przy jednoczesnym ich dostosowaniu do gustów najmłodszych odbiorców.
Realizowany w ramach współpracy między siecią Biedronka a łódzką ASP konkurs wpisał się już na stałe w program uczelni. – Cieszymy się, że co roku studenci chętnie biorą udział w konkursie „Młodzi projektanci dla Biedronki”. Jak sami podkreślają, jest on dla nich szansą na zdobycie cennego doświadczenia w branży handlowej – zaznacza Anetta Jaworska Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP.
Konkurs „Młodzi projektanci dla Biedronki“ organizowany jest od 2013 roku. Daje studentom ASP szansę na praktyczne wykorzystanie wiedzy i przedstawienie projektu, który trafia do szerokiego grona klientów sieci Biedronka. W poprzednich edycjach studenci zaprojektowali: sukienki, tuniki, bluzki o charakterze wieczorowym oraz T-shirty, które łącznie sprzedały się w liczbie blisko 70 tys. egzemplarzy.
Projekt realizuje dwa z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowione przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – Dobra jakość edukacji i cel 17. – Partnerstwa na rzecz celów.
Wsparcie utalentowanych debiutantów w obszarze literatury, grafiki i sportu przez sieć Biedronka
Biedronka wspiera także twórców książek oraz ilustracji dla dzieci. Co roku w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, finaliści – pisarz oraz ilustrator – otrzymują nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł. Łącznie w dwóch dotychczasowych edycjach zgłoszono ok. 10 tys. prac tekstowych i graficznych. Wydane dwie książki sprzedały się w nakładzie ponad 65 tys. egzemplarzy.
Biedronka finansuje także rozwój piłkarskich umiejętności wśród najmłodszych, angażując się od 2014 roku w projekt Akademii Młodych Orłów, czyli bezpłatnych szkółek piłkarskich, prowadzonych przez PZPN. Tylko w tegorocznym sezonie w zajęciach bierze udział prawie 2500 dzieci. Sieć od kilku lat wspiera też działania Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial”, które organizuje Mistrzostwa Polski oraz Mistrzostwa Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej. Sieć Biedronka jest też partnerem projektu Fundusz Stypendialny Natalii Partyki, dzięki któremu już dwudziestu młodych sportowców otrzymało specjalne stypendia.
Biedronka finansuje także rozwój piłkarskich umiejętności wśród najmłodszych, angażując się od 2014 roku w projekt Akademii Młodych Orłów, czyli bezpłatnych szkółek piłkarskich, prowadzonych przez PZPN. Tylko w tegorocznym sezonie w zajęciach bierze udział prawie 2500 dzieci. Sieć od kilku lat wspiera też działania Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial”, które organizuje Mistrzostwa Polski oraz Mistrzostwa Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej. Sieć Biedronka jest też partnerem projektu Fundusz Stypendialny Natalii Partyki, dzięki któremu już dwudziestu młodych sportowców otrzymało specjalne stypendia.