Firma Jeronimo Martins Polska S.A., do której należy m.in. sieć Biedronka, znalazła się na 4. pozycji w tegorocznym rankingu największych firm Europy Środkowo-Wschodniej TOP 500 CEE. Wyniki zostały ogłoszone 4 września, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.
W trudnym otoczeniu konkurencyjnym i mimo wielu zmian na polskim rynku, w 2018 r. Biedronka odnotowała wiele sukcesów. Efektem skoncentrowania się na potrzebach klientów był wzrost sprzedaży o 5,8% do 49,82 mld zł oraz dalsze zwiększanie udziałów rynkowych. Wartość inwestycji osiągnęła 1,6 mld zł. Otworzyliśmy 122 sklepów, osiągając liczbę 2900 placówek i zmodernizowaliśmy 230 sklepów. Ponadto rozwijaliśmy asortyment – klientom zaoferowaliśmy ponad 550 nowych artykułów marki własnej. Wiele z nich to produkty z certyfikatami. W 2018 świętowaliśmy też w Polsce 100. rocznicę odzyskania niepodległości. Z tej okazji, w ramach działań społecznie odpowiedzialnych, wraz z Caritas Polska, uruchomiliśmy program wspierający osoby starsze, będące w trudnej sytuacji. Tylko na ten cel przeznaczyliśmy ponad 10 mln zł
Maciej Łukowski, Dyrektor Działu Zakupów, Członek Zarządu Jeronimo Martins Polska S.A.