Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Biedronka wręcza nagrodę 100 tys. zł i odsłania antysmogowy mural

28.10.2020

Zakończenie drugiego etapu nagrody Biedronki za książkę dla dzieci Piórko 2020 sieć sklepów ogłosiła w niezwykły sposób. Laureatka kategorii „Ilustracje” tegorocznego Piórka, Magdalena Starowicz, otrzymała od Biedronki czek na 100 tys. zł, a zaprojektowana przez nią okładka książki trafiła na odsłonięty na warszawskim Powiślu mural. Mural wyjątkowy, bo pomalowany farbami oczyszczającymi powietrze ze smogu.

„Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to konkurs przeznaczony dla debiutantów, który ma w tym roku ma swoją szóstą edycję. Książka „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”, która jest efektem konkursu, trafi do sklepów sieci Biedronka w całym kraju już 16 listopada. Jednak mieszkańcy Warszawy już od 27. października wiedzą jak będzie wyglądała jej okładka książki „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”, no i sama główna bohaterka opowiadania „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”. To za sprawą muralu, który pojawił się przy Trasie Łazienkowskiej na ścianie budynku przy ul. Przemysłowej 31/33. Zaprojektowała go Magdalena Starowicz, która jest też laureatką tegorocznego Piórka w kategorii „Ilustracje”. Mural z okładką książki Piórka powstał w niezwykły sposób. Do jego stworzenia użyto farb katalitycznych. W skrócie oznacza to, że pod wpływem działania światła, farby oczyszczają powietrze ze szkodliwych substancji. Ten ekologiczny efekt utrzymuje się latami.

Ten mural to najlepszy przykład na to, jak Biedronka działa na rzecz wspólnego dobra. Z jednej strony mamy tu ekologię, za sprawą użycia farb oczyszczających powietrze, a z drugiej: mural promuje konkurs, dzięki któremu tysiące polskich dzieci sięgają co roku po mądre książki

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka oraz juror konkursu Piórko

Magdalena Starowicz – poza satysfakcją z autorstwa muralu i okładki książki – otrzymała czek opiewający na niebagatelną kwotę 100 tys. zł.

Udział w konkursie był dla mnie sposobem, by sprawdzić swój talent. W ogóle nie wierzyłam, że mam szansę na wygraną, tym bardziej się z niej cieszę. Wiem już, że część kwoty przeznaczę na dalszy rozwój zawodowy, na przykład na kursy związane ze sztuką, a resztę: pewnie na remont mieszkania

śmieje się laureatka Piórka 2020, Magdalena Starowicz.

Biedronka_Piórko_mural_2.jpgBiedronka_Piórko_mural_1.jpgBiedronka_Piórko_mural_Arkadiusz Mierzwa_Magdalena Starowicz.jpgBiedronka_Piórko_mural_Arkadiusz Mierzwa_Magdalena Starowicz_3.jpgBiedronka_Piórko_mural_Magdalena Starowicz_4.jpgBiedronka_Piórko_mural_Magdalena Starowicz_1.jpgBiedronka_Piórko_mural_Arkadiusz Mierzwa_Magdalena Starowicz_2.jpgBiedronka_Piórko_mural_Magdalena Starowicz_3.jpgBiedronka_Piórko_mural_Magdalena Starowicz_2.jpgBiedronka_Piórko_mural_Arkadiusz Mierzwa_Magdalena Starowicz.jpg
Maciej Marculanis ze Stowarzyszenia „Czysta Polska” uważa, że tego typu akcje wyznaczają standardy odpowiedzialności społecznej firm.

Współpracujemy z Biedronką przy kilku projektach jak np. akcja sprzątania Tatr i z radością obserwujemy kolejne, proekologiczne inicjatywy sieci. Oczyszczający powietrze mural z okładką książki tegorocznego „Piórka” to przykład nieszablonowego, nowoczesnego rozwiązania, które ma pozytywny wpływ na nasze środowisko i powinno być wzorem dla innych

komentuje Marculanis

To działanie w przestrzeni miejskiej jest początkiem akcji promocyjnej związanej w wejściem do sklepów najnowszej książki dla dzieci wydanej przez Biedronkę w ramach konkursu Piórko. Przypomnijmy, że autorką tekstu tegorocznej zwycięskiej książki jest Agnieszka Syczyło, która również zdobyła nagrodę w wysokości 100 tys. zł. Od 16 listopada w sprzedaży będą dostępne również książki zwycięzców poprzednich edycji, czyli ulubiony przez dzieci i rodziców „Szary domek”, jak również popularne wśród najmłodszych: „Córka bajarza”, „Nieustraszony Strach na Wróble”, „Mały Saj i wielka przygoda” oraz „O królewiczu, który się odważył”. Łącznie w ciągu pięciu lat Biedronka sprzedała już ok. 235 tysięcy książek z wszystkich dotychczasowych edycji Piórka. Biedronka od lat rozwija ofertę czytelniczą, z którą dociera w przystępnych cenach do najdalszych zakątków Polski.
Fot. Michał Dziurkowski
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Biedronka_Piórko_mural_Arkadiusz Mierzwa_Magdalena Starowicz_2.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka_Piórko_mural_Magdalena Starowicz_1.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka_Piórko_mural_Magdalena Starowicz_3.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka_Piórko_mural_1.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka_Piórko_mural_Magdalena Starowicz_2.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka_Piórko_mural_Arkadiusz Mierzwa_Magdalena Starowicz.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka_Piórko_mural_2.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka_Piórko_mural_Magdalena Starowicz_4.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka_Piórko_mural_Arkadiusz Mierzwa_Magdalena Starowicz_3.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
21.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO