Co łączy sałatkę z kaszą bulgur, jogurt z granolą oraz świeżą rybę? Nowe opakowania marek własnych, dzięki którym w 2020 roku sieć Biedronka zapobiegła wprowadzaniu do obiegu ponad 5 600 ton plastiku pierwotnego. To droga do realizacji ambitnego celu: do 2025 roku wszystkie opakowania marek własnych sieci mają nadawać się w 100% do recyklingu. Biedronka jest zdeterminowana, aby ten cel osiągnąć i aktywnie działa w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Ekoprojektowanie opakowań stawia przed nami wiele wyzwań, ale też umożliwia nam wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, jako pierwszej sieci handlowej w Polsce. Cieszymy się, że nasza codzienna praca z dostawcami przyczynia się do ograniczania zużycia plastiku, a w sieci o tak dużej skali działalności, przekłada się ona na realne, wysokie liczby.
Katarzyna Grabarska, menedżer ds. opakowań, odpowiedzialna m.in. za ekoprojektowanie opakowań marek własnych w sieci Biedronka